Zenbra Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 På Kvantum i Hörby kan man nu köpa nästan allt som man behöver.1 liters grädde, 1 kg smör, rysk/turkisk/grekisk yoghurt, ekologisk kokosfett, mandel/kokos/hasselnöts mjöl,fiberhusk, LCHF bröd, LCHF glass, LCHf choklad, fetare mjölk mm mmDe är också villiga att ta hem om det är något man vill ha men som inte finns där.Ett bra matställe som ligger mellan Hörby och Sjöbo är Rönås krogen. De serverar husmanskost och varje gång jag varit där har jag fått rikligt med mat och helt LCHF.http://www.ronasbyakrog.com/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Ska jag döpa om den här tråden till Hörby kanske? Vi vill helst ha namn på städer här (som inkluderar deras omnejd/närområde). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zenbra Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 Du får göra som du vill. Men då får du ta bort tråden helt och hållet för Hörby är inte en stad och lär nog aldrig bli det. Däremot är Mellanskåne ett områdesbegrepp här i Skåne. I Mellanskåne ingår Eslöv som är en stad men försök inte få Hörby, Höör och Sjöbo att bli "omnejd/närområde" till Eslöv för då blir det protester. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Ok låter det vara så här då, tack för upplysningen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smarkebo Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Och för mig som bor i triangeln mellan Eslöv, Hörby och Höör är det intressant med matställen just i det området. Önskar det dyker upp fler, bara. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zenbra Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Varit på Jernkällaren både i Höör och Hörby. Båda ställena byter ut potatisen till väldigt god stekt grönsaksblandning. Får även extra fett och extra sås om man begär det. Det är även stora portioner. Väl värt ett eller flera besök. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bellis73 Posted June 27, 2015 Share Posted June 27, 2015 Rekommenderar varmt Gunnaröds gård utanför Stockamöllan. Där kan man köpa kravmärkt nötkött och lammkött samt andra ekologiska delikatesser. http://www.gunnarodsgard.se/gardsforsaljning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zenbra Posted September 25, 2015 Author Share Posted September 25, 2015 Nu har Pizzeria Viking i Höör börjat sälja LCHF-pizza. Tyvärr helt utan botten av annat slag. Bara toppning. Men det kommer väl det också så småningom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts