piffpuff Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Jag har en ketonix, ligger oftast kring 70. uppemot 80 ibland och nästan aldrig lägre än 60. Under mina 6 månader på lchf har jag endast 2 gånger hamnat i detta ketos-tillstånd jag så gärna vill tillbaka till. Energin bra flödar, man städar hela köket osv. hungern existerar inte. HUR GÖR MAN? jag har prövat det mesta känns det som.... vad jag läser mig till så befinner jag mig ju i optimal ketos. men känner inte av den skarpa hjärnan och alla dom andra fördelarna.... är detta tillstånd så mkt högre på ketonixen.? Kan man stanna i det tillståndet under en längre tid? förstår att man måste vara otroligt försiktig med vad man äter för att stanna där. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Jag har en ketonix, ligger oftast kring 70. uppemot 80 ibland och nästan aldrig lägre än 60. Under mina 6 månader på lchf har jag endast 2 gånger hamnat i detta ketos-tillstånd jag så gärna vill tillbaka till. Energin bra flödar, man städar hela köket osv. hungern existerar inte. HUR GÖR MAN? jag har prövat det mesta känns det som.... vad jag läser mig till så befinner jag mig ju i optimal ketos. men känner inte av den skarpa hjärnan och alla dom andra fördelarna.... är detta tillstånd så mkt högre på ketonixen.? Kan man stanna i det tillståndet under en längre tid? förstår att man måste vara otroligt försiktig med vad man äter för att stanna där. Bara för att du hade bra energi behöver det inte betyda att du var i ketos. Jag upplevde själv ett (mycket tillfälligt) euforiskt tillstånd efter att övergångsbesvären lagt sig efter två veckor efter kostomläggningen. I ketos hamnar man om man äter måttligt med protein, lite kolhydrater och mycket fett. Jag har aldrig använt en ketonix men vad jag förstår så måste den kalibreras ordentligt. Det är lätt att hoppar ur ketosen men ju längre man håller på desto lättare att hitta tillbaka. Försök lära dig så mycket du kan om hur kroppen fungerar (finns många bra trådar här). Det blir enklare då att förstå hur du ska göra och lättare att veta vad du ska äta. Det är spännande också. Lycka till! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Jag har en ketonix, ligger oftast kring 70. uppemot 80 ibland och nästan aldrig lägre än 60. Under mina 6 månader på lchf har jag endast 2 gånger hamnat i detta ketos-tillstånd jag så gärna vill tillbaka till. Energin bra flödar, man städar hela köket osv. hungern existerar inte. HUR GÖR MAN? jag har prövat det mesta känns det som.... vad jag läser mig till så befinner jag mig ju i optimal ketos. men känner inte av den skarpa hjärnan och alla dom andra fördelarna.... är detta tillstånd så mkt högre på ketonixen.? Kan man stanna i det tillståndet under en längre tid? förstår att man måste vara otroligt försiktig med vad man äter för att stanna där. Den frågan är svårare att svara på än man kan tro ;-) Läs den sista delen i länken STUDIEN-MÄTMETODER så ska jag skriva lite om vad jag tror sen http://forum.kostdoktorn.se/topic/8215-studie-ketos-blodsocker-vikt-och-m%C3%A4tmetoder/#entry108780 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaSparre Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Har just intervjuat Stephanie Keto Person som hade massor med intressanta tips och åsikter kring att vara "keto adapted". Hinner nog först färdigt med redigering och översättningar till om tidigast 2 veckor, men håll utkik Där får du nog en del svar https://itunes.apple.com/se/podcast/4health-med-anna-sparre/id907951009?mt=2 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CissiG Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 Hej! Jag hoppas att detta är rätt forum. Jag har en Ketonix röd sport ink ketonix batteri som jag önskar sälja! Den beställdes 8feb 2016 och är mkt sparsamt använd! Kontakt här alt. koreacecilia@hotmail.com Mvh, Cissi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts