iAnna Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Here we go again! http://www.bbc.com/news/health-36345768 "Advice to eat more fat is irresponsible and potentially deadly, Public Health England's chief nutritionist has said." Kart som korvspad att fett kan vara potentiellt dödligt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Xiro Posted May 23, 2016 Popular Post Share Posted May 23, 2016 Signa de Caelo! Deus servabit te! Det är ett mirakel - Jag äter mycket fett, dör sannolikt varje natt, och återuppstår varje morgon! Dessutom verkar mitt åldrande avstannat och t o m reverserats i vissa avseenden!!! Har jag förvandlats till vampyr, kommer jag leva i hundratals, kanske tusentals år?? Ps. Himla skönt att det inte är medeltid nu, annars hade vi fettroende grillats på bål... Pax lipidorum! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Och hur "irresponsible and potentially deadly" är uppmaningen att äta minimalt med fett ? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Totto Posted May 23, 2016 Popular Post Share Posted May 23, 2016 Ni ska hålla koll på the Public Health Collaboration. Leta upp dem och gilla dem på Facebook. Alla de stora namnen och de vettiga personerna inom lågkolhydratlägret i Storbritannien är med och jag ska på deras konference i Birmingham om ett par veckor! Jag tror, men är inte säker, att initiativet kommer från Sam Feltham, han är i alla fall ordförande. Kul kille! Ni minns väl de båda treveckorsexperiementen han gjorde för några år sen, med 5000 kalorier huvudsakligen fett och sen 5000 kalorier huvudsakligen kolhydrater? Som sagt, Public Health Collaboration kommer att göra skillnad. Blanda bara inte ihop dem med Public Health England, där de förstockade fett-är-farligt-man-dör-av-smör-typerna härjar. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 http://www.dietdoctor.com/massive-headlines-uk-eat-more-fat 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted May 24, 2016 Author Share Posted May 24, 2016 http://www.dietdoctor.com/massive-headlines-uk-eat-more-fat Ja, inte konstigt att folk blir snurriga. Utbildning, utbildning och åter utbildning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted May 25, 2016 Share Posted May 25, 2016 Ja, inte konstigt att folk blir snurriga. Utbildning, utbildning och åter utbildning! Problemet som jag ser det är väl egentligen inte att de inte har utbildning, snarare tvärt om. Men den utbildning det har fått har inte varit korrekt och det ger dem inget klirr i kassan att uppdatera kunskapen. De får bra sponsring underförutsättningen att de vidhåller sin nuvarande ståndpunkt och då är det vanskligt att vidareutbilda sig med modern forskning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts