Tuva Posted June 1, 2016 Share Posted June 1, 2016 Ok det här är både äckligt, skrämmande, hoppfullt och djupt fascinerande på en gång. En intervju med en kvinna som heter Carrie Arnolds om användandet av maskar i sårbehandling. Det som fick mig att dra andan av obehag och ilska är när hon berättar VARFÖR det har börjat forskas på det här: diabetesexplotionen. Sjukvården drunknar i diabetesrelaterade sår som vägrar läka. Plågsamt och dyrt. Förbannade diabetes och förbannelse i evighet över de som motarbetar FUNGERANDE behandlingar (LCHF och/eller fasta m.fl.). 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 1, 2016 Share Posted June 1, 2016 Används inte maskar (larver) för sårbehandling vid liggsår sedan länge? Nog för att det känns lite äckligt men efter att ha hört alla podavsnitt Anna Sparre haft om floran i magen känns det numera hyfsat okej ändå... Men jo, förbannelse över de som vägrar öppna upp för fungerande behandlingar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted June 1, 2016 Author Share Posted June 1, 2016 Används inte maskar (larver) för sårbehandling vid liggsår sedan länge? Nog för att det känns lite äckligt men efter att ha hört alla podavsnitt Anna Sparre haft om floran i magen känns det numera hyfsat okej ändå... Men jo, förbannelse över de som vägrar öppna upp för fungerande behandlingar! Jo, jag tror jag hörde talas om försök på allvar för sådär 20 år sen. Omfattningen idag vet jag inte om jag ska vara ärlig. Blir nog till att nörda lite över det de närmaste dagarna. ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts