Sockerråtta

Hur länge får Skansens nya björnungar leva?

Recommended Posts

Måste bara länka till denna video.

Det här hade jag ingen aning om. Faktiskt. Jag trodde på allvar att dessa ungar som föds ingår i något större. Att de ska bidra med något till arten. Men icke!

Jag var emot djurparker redan innan jag såg denna video, men på helt andra grunder.

Kommer aldrig sätta min fot på en djurpark igen. Tyvärr har man ju besökt djurparker i sitt liv (alla besök utom ett som barn dock) och jag kommer aldrig dra dit mina barn. Jag tror inga barn på allvar vill besöka djurparker (eller se djurungar) om de visste vad priset var.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bäst att inte gå utanför dörren då...

För i naturen dör djur hela tiden på ett väldigt orättvist sätt  :rolleyes:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bäst att inte gå utanför dörren då...

För i naturen dör djur hela tiden på ett väldigt orättvist sätt  :rolleyes:

Vad är det för kommentar? :huh:

I naturen föds de inte för att systematiskt dö i vuxen ålder (vilda djur är således mest sårbara när de är små).

Vissa dör ja, men vissa överlever också. Survival of the fittest.

Ska det försvara att endast föda upp djurungar för underhållning/pengar och sen döda dem?

Då är det helt ok att föda upp hundvalpar, låta folk titta på dem och sen skjuta av dem? Vad fan ska det vara bra för?

Att djurarterna dessutom är utrotningshotade och djurparkerna inte bryr sig om att delta i något större syfte är konstigt.

Verkligen skrämmande kommentar. Inte undra på att köttindustrin kan får se ut såsom den gör. Suck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg