Gå till innehåll

Säkerheten? på min kosttillskotts-matris för behandling av Alzheimers

Recommended Posts

Noopept is being investigated as a possible treatment for Alzheimer’s. It is believed by some that it may work beyond the areas of increasing cognition and memory

Always consult a doctor before using Noopept, especially when using other medications or supplements

När jag har frågat läkaren som är knutet till demensboendet om dom kosttillskott jag redovisat här i tråden har jag fått till svar att denne vet för lite om kosttillskott, är

det möjligen så att i andra länder är man kopplad till en husdoktor som då skulle ta på sig att rådfråga kollegor ifall dom inte är hemma på kosttillskott?; så har inte verkligheten

varit för mig iaf.

Och nu har jag beställt Noopept och det krävs få tabletter per dag för effekt så därför tänker jag försöka kvotera in den, det är ju uppenbart att man måste ringa Putin

& dom forskare som tagit fram denna  nya smartdrog för att bekämpa demenssjukdomar, att ringa apoteket nere på stan? :) & försöka få dom att bekräfta huruvida

det går att kombinera hens nuvarande mediciner med Noopept känns som att lugga en flintskallig.

Vad är er uppfattning om var man ska vända sig för att få evaluerat potentiella biverkningar?

Sedan ang vår röksvamp Pom-pom blanc aka lions mane & Alzheimers

http://www.shokos.com/Amyloban3399.htm

så är oneline-marknaden i Sverige stympad

Det här duger väl inte 100 helskinnande skivlingar omöjliga att uppmätta & sanktionera ut som 5 grams doser

http://33389.shop.textalk.se/mycelpluggar/igelkottstaggsvamp

Kan vi gemensamt  hålla utkik efter 5 g pulver online från svenska butiker

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svar 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

För 20 år sedan fick morfar diagnosen alzheimer. Jag var nyexaminerade läkemedelsforskare så han brukade skoja att jag måste forska fram nåt så han inte blev sjukare. För sådär 10 år sedan när morfar

Jag följer intresserat, men har som många andra inte så mycket att tillföra. Jag kämpade själv i många år med en demenssjuk anhörig. Jag gjorde vad jag kunde utifrån rådande förutsättningar samt de

Vi har pratat tidigare om det i det här forumet. Man får diskutera precis vad som helst, även sånt som inte har med kost att göra.

Posted Images

Ursäkta spammandet men jag vill gärna höra om ni delar mina nyexaminerade pot prioriteringar

Det finns trots allt inga färdigställda studier på männish om mitt Magnesium L-treonat...den här sidan misstänker att dom mörkar för att det inte alls (indirekt antytt potential att även kunna rensa AZ-plack även i männish)

https://www.reddit.com/r/Nootropics/comments/3pk4yv/magnesium_lthreonatemagtein_publication_bias_in/

det vore ju förskräckligt om dom inte informerar, eller ska vi lita på att en studie ploppar upp innan slutet på denna månad

https://www.nia.nih.gov/alzheimers/clinical-trials/magnesium-l-threonate-enhance-learning-and-memory-people-dementia

Då vore det väl säkrare att byta ut Magnesium & satsa på HQ Fiskoljan från Pikasol här & min smartdrog Noopept som bör komma med posten snart....i jakten på symtom reversering så hen kanske kan flytta från demensboendet för då kan jag plötsligt slänga in Ashwagandan & Bacoban ochså & kanske återinföra Magentsiumet då.

Är man i ett läge att ingen förbättring av betydelse har noterats sedan trevstarten 31 maj kanske man vill ha det så?,

för nu har jag hittat studier som föreslår att på visa preparat förväntas man se effekt redan efter 20 dagar.

Men jag tror allvarligt att hen är ett individuellt fall där åtm kokosolja aldrig kommer reversera nånting, för det är så många dar...totalt nu där hen bör ha fått i sig

även om det var personalen på tillfälliga boendet som stod för utdelningen som inte lär ha vetat hur man måste prata för att få i patient allting på skeden!

det är säkert 70 dar med sporadisk kontakt på kokosolja utan effekt iaf, och då kanske man inte ska vara naiv?, sen vet man ju aldrig om den smygbromsar...vilket är störande

Kan man be om att få en liten med-bekräftelse? på om ni skulle resonerat som jag eller ej?.

When to Take Omega-3

As with most supplements, the benefits of omega-3 fatty acids occur gradually and may take up to 8 weeks to be noticeable. Wassen, which is also a retailer for omega-3 fatty acid supplements, advises that it is best to take your daily omega-3 dose with a meal, preferably at dinner time. The University of Maryland Medical Center notes that flaxseed supplements can slow down the absorption of other medications and nutrient supplements. Hence, it is advisable to avoid taking omega-3 at the same time as other supplements and medicines.

Alltid är det något som ska skita sig, något att beakta?, hörde du det Biocheimst, du kunde inte kombinera ALC, ALA & Omega 3 :)

Länk till inlägg

Hur är det med provtagning? Om jag minns rätt var det väldigt länge sedan senast, och lång tid mellan varje?

Ps. Ursäkta att jag inte ger feedback på övrigt, kan inte mycket om de där "specialarna".

Länk till inlägg

Förresten, kan patienten ha torkad mat hos sig och komma ihåg att äta den? Jag tänker på sånt som är nyttigare än maten på boendet och som gör att patienten inte behöver äta så mycket av boendets mat. Spontana idéer; torkat kött (lever?), torkad tomat, torkade nypon, salta mandlar, kokoschips, pumpafrön, oraffinerat salt. Pemmikan e dyl kanske är orealistiskt?

Länk till inlägg

Hur är det med provtagning? Om jag minns rätt var det väldigt länge sedan senast, och lång tid mellan varje?

Ps. Ursäkta att jag inte ger feedback på övrigt, kan inte mycket om de där "specialarna".

Ja det är långt till nästa reality-check, jag har ställt frågan ut i tråden...om det finns några prover jag kan ta själv, men har inte fått nått napp..

Låter som en smyginredd snackbar :) om det skulle stå skålar inne på rummet med detta, kanske det signalerar det minnet sviker, det

är bar så långt ifrån allting vi känner till, dom där exotiska importerna!, och det är väl därför man har anhöriga som fått varsin neurologisk sjukdom

för att det ätits för lite hipp kost.

Frågan är om dina exempel på plockmat skulle göra skillnad för att...vad?..stärka effekten av kosttillskotten?

Länk till inlägg

Tänker mig att denna hippa plockmat :) kan öka på med näring och stabil energi som typisk vårdmat kan ha rätt lite av. Vårdmat har väl stor andel kolhydrater av snabbare sort dessutom, och det hjälper knappast när man är påverkad mentalt/kognitivt. Och att ha nåt att äta när man själv vill kan nog kännas gött och kanske minska stress i den aktuella situationen.

Vad sa senaste provsvaren? Om de visade nån obalans kanske man kan använda det som argument för nya prov snart?

Länk till inlägg

Ursäkta spammandet men jag vill gärna höra om ni delar mina nyexaminerade pot prioriteringar

Det finns trots allt inga färdigställda studier på männish om mitt Magnesium L-treonat...den här sidan misstänker att dom mörkar för att det inte alls (indirekt antytt potential att även kunna rensa AZ-plack även i männish)

https://www.reddit.com/r/Nootropics/comments/3pk4yv/magnesium_lthreonatemagtein_publication_bias_in/

det vore ju förskräckligt om dom inte informerar, eller ska vi lita på att en studie ploppar upp innan slutet på denna månad

https://www.nia.nih.gov/alzheimers/clinical-trials/magnesium-l-threonate-enhance-learning-and-memory-people-dementia

Då vore det väl säkrare att byta ut Magnesium & satsa på HQ Fiskoljan från Pikasol här & min smartdrog Noopept som bör komma med posten snart....i jakten på symtom reversering så hen kanske kan flytta från demensboendet för då kan jag plötsligt slänga in Ashwagandan & Bacoban ochså & kanske återinföra Magentsiumet då.

Är man i ett läge att ingen förbättring av betydelse har noterats sedan trevstarten 31 maj kanske man vill ha det så?,

för nu har jag hittat studier som föreslår att på visa preparat förväntas man se effekt redan efter 20 dagar.

Men jag tror allvarligt att hen är ett individuellt fall där åtm kokosolja aldrig kommer reversera nånting, för det är så många dar...totalt nu där hen bör ha fått i sig

även om det var personalen på tillfälliga boendet som stod för utdelningen som inte lär ha vetat hur man måste prata för att få i patient allting på skeden!

det är säkert 70 dar med sporadisk kontakt på kokosolja utan effekt iaf, och då kanske man inte ska vara naiv?, sen vet man ju aldrig om den smygbromsar...vilket är störande

Kan man be om att få en liten med-bekräftelse? på om ni skulle resonerat som jag eller ej?.

Alltid är det något som ska skita sig, något att beakta?, hörde du det Biocheimst, du kunde inte kombinera ALC, ALA & Omega 3 :)

Jag har i och för sig inte matat någon med linfröolja. Processade växtoljor saknar ofta sina naturliga antioxidanter vilket leder till att de äter upp alla antioxidanter i maten. Kanske det de syftar på. 

Om du provat kokosolja bör du kolla ketonvärdet efteråt. Om inte det går upp är det ganska meningslöst att ge kokosolja varje dag.

Länk till inlägg

Jag har i och för sig inte matat någon med linfröolja. Processade växtoljor saknar ofta sina naturliga antioxidanter vilket leder till att de äter upp alla antioxidanter i maten. Kanske det de syftar på. 

Om du provat kokosolja bör du kolla ketonvärdet efteråt. Om inte det går upp är det ganska meningslöst att ge kokosolja varje dag.

Spännande, det känns som en överdådig uppgift att dels hitta rätt mätare som mäter ketoner och sedan lyckas ställa in det där jävla aggregatet (som Bergman hade sagt),

är det nått sånt här http://shop.menarinidiagnostics.se/ du tänkte dig att man får införskaffa? (eller rättare sagt, exakt vilken?)

Jo jag förstod att det var på ett ungefär att det var så dom menade, men jag tror ochså att det kan bli marigare att försäkra sig om att patient kommer upp i ett överensstämmande volym med piller-studiernas effekt

på sjukdomen, det känns tryggare med kosttillskott, det jag åsyftade med att adressera dig ånyo var mer...att du lyckades kombinera den där trion utan att Omega-3 tog ner effekten av dom andra kan man misstänka, en studie påstår att Omega inte bör tas vid samma tillfälle som andra, i mitt fall finns det inte utrymme för ett till telefonsamtal, utan det måste tas i seriekoppling här, ska man ignorera det där citatet tycker du....om att den kan stjälpa di andra

Länk till inlägg

Spännande, det känns som en överdådig uppgift att dels hitta rätt mätare som mäter ketoner och sedan lyckas ställa in det där jävla aggregatet (som Bergman hade sagt),

är det nått sånt här http://shop.menarinidiagnostics.se/ du tänkte dig att man får införskaffa? (eller rättare sagt, exakt vilken?)

Jo jag förstod att det var på ett ungefär att det var så dom menade, men jag tror ochså att det kan bli marigare att försäkra sig om att patient kommer upp i ett överensstämmande volym med piller-studiernas effekt

på sjukdomen, det känns tryggare med kosttillskott, det jag åsyftade med att adressera dig ånyo var mer...att du lyckades kombinera den där trion utan att Omega-3 tog ner effekten av dom andra kan man misstänka, en studie påstår att Omega inte bör tas vid samma tillfälle som andra, i mitt fall finns det inte utrymme för ett till telefonsamtal, utan det måste tas i seriekoppling här, ska man ignorera det där citatet tycker du....om att den kan stjälpa di andra

Det är ingen studie på omega-3, bara nån som sitter och spekulerar lite. Dessutom spekulerar de om linfröolja och läkemedel. 

Lyssna på podden jag skickade i en tidigare länk. Där går de ignom en lista med 15-20 kosttillskott i kombination (inkl fisk omega-3) som de använt och testat med goda resultat. 

Länk till inlägg

Det är ingen studie på omega-3, bara nån som sitter och spekulerar lite. Dessutom spekulerar de om linfröolja och läkemedel. 

Lyssna på podden jag skickade i en tidigare länk. Där går de ignom en lista med 15-20 kosttillskott i kombination (inkl fisk omega-3) som de använt och testat med goda resultat. 

Den som sitter och spekulerar lite är väl jag ;).

Jag har lyssnat på podden & dom pratar fort & sluddrigt (dvs engelska ;)) så det är svårt att anteckna  dom nämner inte doser, det man kan göra är att likaväl kolla på listan över studien

som länkats åtskilliga gånger i denna tråd, och jag tror det är svårt för gemene man att få i sig 20 olika preparat om man kör på terapeutiska doser som jag. Ett alternativ vore att köpa

Multivitamin-burk för att få i sig "Folid Acid" (den Amerikanska rösten har etsat sig fast) men då får man inte terapeutiska doser å andra sidan så...vad hade du valt i mitt ställe?

Jag har nu gett patienten sin första Omega-3 på 1000 mg, som jag tänkte köra X4 fram till på onsdag då jag får mina smartdrugs som kommer måste knocka bort Omega-3,

får man någon effekt på så kort tid...så att om hjärnan lyckas reversera...ligger det kvar på den nivån på kort sikt? eller får man inte ta pauser?.

Sedan vill jag nog upprepa motfrågan till dig, hur kan jag mäta ketonnivåer?

Jag antar att möjligheten att Alzheimers fortskridande potentiellt kan antas bara hejdas även om det inte revereseras inte kan gälla ifall ketonivåerna inte är förhöjda.

För jag har valt idag att inte köpa en ny burk..då hen tryckt i sig två stycken på rad på kort tid med 5 matskedar per dag..utan att vi vet om det funkar ännu

Länk till inlägg

Tänker mig att denna hippa plockmat :) kan öka på med näring och stabil energi som typisk vårdmat kan ha rätt lite av. Vårdmat har väl stor andel kolhydrater av snabbare sort dessutom, och det hjälper knappast när man är påverkad mentalt/kognitivt. Och att ha nåt att äta när man själv vill kan nog kännas gött och kanske minska stress i den aktuella situationen.

Vad sa senaste provsvaren? Om de visade nån obalans kanske man kan använda det som argument för nya prov snart?

Glömde multcitera!, jag har ingen aning om vad dom sa!, ingenting kan ju ha varit förhöjt eftersom jag inte börjar med kosttillskotten ;).

Men det var en god ide du kom med, tanten har dock semester :)

Länk till inlägg

Jag kommer upprepa mig varje gång jag får länkat den där hetsen :D tycker ni att jag duger med mina 8 kosttillskott på terapeutiska doser?, åsyftar programmet som nämns 20 tabletter? en av varje eller trycker dom i folk 40-45 tabletter? med succes? för i så fall vill jag bli en sådan som pushar mot samma höjder. Med Alpha-GPC+Noopept kommer jag upp i 9 på terapeutiska doser 

men om jag slänger in Magnesium L-treonat återigen+Omega-3 då blir det 11 kosttillskott och vi når 30 tabletter. Jag vägrar att köra på låga rekommenderade doser! kan ni förstå mig?

Marika Sboros retweetet dr Rangan Chatterjee sin tweet/bilde av en artikkel om kost og altzhemer.

Dom pratar om B vitamin utan att nämna Nikotinamid som är en B-vitamin, eller ska jag ha ytterligare? just det...Folid Acid

Länk till inlägg

Nu märkte jag lite skillnad när jag ringde, fick ett påstående om att det skulle vara 2 tabletter, och det var dessutom för rätt tablett.

Sprang inte och försökte hämta personalen heller.

Sedan trycktes det på röd avsluta knapp på telefon som om det vore självklart

utan minsta motfråga och oförståelse inför att vi pratar om telefonen som hen faktiskt håller i handen och det har aldrig

hänt sedan hen fick tillbaka telefonen.

Sedan var det fortsatt ojämn kognitiv nivå...men nånting var självklarare,

Samma dag som Noopept & Alpha-GPC sattes in

Är detta en hägring igen trp?

• Gilla 1
Länk till inlägg
  • 3 weeks later...

Hur har fortsättningen gått? Följer utvecklingen intresserat. Farfar hade svår Alzeimers och Parkinssons som bröt ut vid ca 75-80 års ålder, farsan som är 71 idag verkar riskera gå liknande öde till mötes då det börjar glömmas rätt mycket vardagsgrejer emellanåt samt ostadig på hand. Men även där olika dagsform. 

Länk till inlägg

Nä det är placeboeffekter som jag fallit för att beskriva tidigare, så än så länge inga noterbara tendenser till bättring.

Men som sagt, det har bara? gått 2 månader som mest för vissa av tillskotten.

Jag har framgångsrikt lagt till Ashwagandha sedan sist trots att det varnades för att inte kombinera det med sömnmedicin,

patienten har inte alls blivit för trött, så jag kan nog rentav addera 1 tablett snart.

Det är rätt tragiskt att perfektion & ett extremare slit än någon annan skulle genomdriva inte belönas...ännu

Ja det där med dagsform måste försvinna från kartan, då har man lyckats..och kan konstatera framsteg

Länk till inlägg
  • 3 weeks later...

Jaha!, nu ska vi ersätta den bedrövliga kokosoljan med något som förhoppningsvis inte smakar sämre & mot förmodan skulle förvägras intagas

http://www.life-saving-naturalcures-and-naturalremedies.com/natural-remedies-for-dementia-and-alzheimers.html

Jag ska beställa Sri Lanka kanel och ingefära på pulver och blanda i ett halvt glas med vand (vatten på Norska) 3 gånger per dag.

Tror ni den mixen blir en smaksensation som man sedan kan ge ut som säg...en mineralvattensmak!.

Att koka kanel-te tror jag varken jag eller personal klarar av...kanske strö en kaneltesked i citronmelisstet?, låter ju ljuvligt..eller jävligt

Jag har nämligen förra veckan köpt loss en citronmeliss-mosse att koka te på, som också räknas in i samma skola av preparat såklart, för vi vill nämligen lita på homeopat-Max

https://www.biomax.nu/hela-din-hjarna-med-kraftfulla-orter/

Min patient bjöd på en kärnfull recension av citronmeliss i tidningen "Hänt Extra" att 'det smakar ingenting, lägg förfan i 3! sockerbitar"(endast)

och alla insulinalarm utlöstes plötsligt, dom där söta samuraitänderna hör inte hemma på ett demensboende, utan enbart i Björn Skifs käft i en modern TV-sketch kan jag tycka.

Just kanel ska tydligen vara bra mot insulinresistans.

Jag har börjat brainstorma själv, det skulle jag gärna se att ni ochså gör i denna tråd framgent

Länk till inlägg

Swedish brainpower släng er i väggen

Jag har gjort en beräkning om Alzheimers natur trots att jag är så efterbliven att jag inte klarar gymnasial matte ens, såtillvida det nu inte rör sig om lorentzattraktorns korrelerande matematiska tal där ekvationen

ställs upp ungefär såhär https://olovhamilton.files.wordpress.com/2012/09/p9250258.jpg

Härmetisk tillsluten mentalt & helt utan tidigare ledtrådar ifrån forskarrön googlade jag nyss fnissande & håglös över min naiva teori, frasen "Alzheimer & Astma medication,"

....hoppla! mitt helt ogrundande storhetsvansinne får för första gången i livet ett evident stöd på en punkt åtm

https://www.google.se/?client=firefox-b#q=asthma+medication+and+alzheimer%27s

någon hade redan tänkt på det!

Men nu ska vi göra som så att vi ska tänka på lutfrörsvidgande naturliga supplement i denna anda(s), skruva det 180 grader

i en rosslande hostning mot våra lungor och dess sjukdomar & dess nuvarande canceroida behandlingar månne?

Nu vill jag ha brainstormhjälp av er, några andra ämnen som jag både hört om och lagt till själv

Ögat (som jag hävdade i en tidigare post)

Ring shaped sugar (detta rör sig mot tarmområdet siar jag)

Testosterontillskott/Östrogentillskott
Värktabletter mot mens

Artros! (mina patient har problem där hävdas det)
Prostatacancer vaccin
Diabetesmedicin/Typ 2 diabetes
Bröstcancer

Hudcancer
Fotsjukdomar (fotvård sker redan på demensboendet, ingen slump)
Urinvägsinfektion (detta har min patient, inte en slump)
Bulemi/Anorexi
Nikotinell, minska röksuget

Munhälsa

Länk till inlägg

Nyfiken... Varför östrogen/testosterontillskott? Värktablett mot mens?
Är din adept en person som menstruerar torde inte behövas något östrogentillskott då det är balansen mellan östrogen/progesteron som är viktig.

I det samhälle vi lever i nu, där vi får i oss så mycket konstgjorda östrogener på olika sätt är sällan östrogenet ett behov.

Däremot progesteron, helst i form av bioidentisk kräm.

Progesteronet stimulerar östrogenreceptorerna så de "vaknar" till och kan ge bakslag, i form av ökad östrogendominans, om mängden progesteron är för liten.

Själv smörjer jag för närvarande med 800 mg progesteronkräm per dag, uppdelat på morgon/kväll...

Har du läst på om symtomen för östrogendominans och jämfört det med de symtom din adept har?

Jag har det inte, bara en tanke som slår mig...

Länk till inlägg

Nyfiken... Varför östrogen/testosterontillskott? Värktablett mot mens?

Är din adept en person som menstruerar torde inte behövas något östrogentillskott då det är balansen mellan östrogen/progesteron som är viktig.

I det samhälle vi lever i nu, där vi får i oss så mycket konstgjorda östrogener på olika sätt är sällan östrogenet ett behov.

Däremot progesteron, helst i form av bioidentisk kräm.

Progesteronet stimulerar östrogenreceptorerna så de "vaknar" till och kan ge bakslag, i form av ökad östrogendominans, om mängden progesteron är för liten.

Själv smörjer jag för närvarande med 800 mg progesteronkräm per dag, uppdelat på morgon/kväll...

Har du läst på om symtomen för östrogendominans och jämfört det med de symtom din adept har?

Jag har det inte, bara en tanke som slår mig...

Lorentzattraktorn bygger på cykler hävdar jag, och nu har vi å göra med menstruationscykler.

Nu har det lagt sig rätt i huvudet här, en får tacka, nu tror jag man ska sänka östrogennivåerna snarare, googlar man på den frasen så ser jag massor med connections

till en massa andra nämnda & omnämnda behandlingsspår, jag tycker dock inte det låter så bra om jag förstår dig rätt nu...att progesteron backflash ska återinföra kroppen i en östrogendominans?

Jag tror att fortsatt östrogendominans kan vara drivande i en demens, låt receptorerna inte vakna till & ta sig fritt spelrum...sätt snarare testosteronet i dominant position tack, kvinnor blir oftare dementa, samt män med tex härliga strutbröst likt mina kanske?, även om jag torde vara demensimmun, se ADD spåret nedan)

Nä min adept är näppeligen det *där omnämnda*..du gör det verkligen pinsamt för mä när du kopplar ihop hen med den azurblå skamfyllda vätskan :)

Men det är nödvändigtvis inte relevant var kroppen befinner sig, det som behövs är oavsett ett *primitivmedel* som jag trodde att det hette när jag var yngre,

vilket plötsligt blivit ett modernt begrepp ånyo!. Är progesteron möjligen facktermen för kvinnligt testosteron? som bildas

i binjurebarken som omnämns här

http://www.halsatips.com/sova/2014/08/tecken-och-symtom-pa-testosteronbrist-hos-kvinnor.html

Här är lite anmärkningar om min adept baserat på länken ovan

*Brist på testosteron hos unga flickor (Nu siar jag bakåt i tiden baserat på vad jag ser för vuxen kroppstyp, glöm isfl iden om att det är östrogen som ger kurviga kroppar)

*försenad pubertet, kort kroppslängd och frånvaro av menstruation (själv existerar jag inte som person p.g.a. av den uteblivna mensen, detta är blott ett varsel av mig ;))

*Sexlusten eller brist på libido (det får jag verkligen hoppas)

*onormalt torr hud och sprött hår på huvudet (mycket möjligt, och en viss person ;) har isfl även ärvt den här fruktansvärda hår & hudtypen)

*Muskeltonus i urinblåsan och bäckenbotten som leder till inkontinens eller urinläckage. (jag har nämnt urinvägsinflammation redan och ett odefinierade problem där nere jag inte velat veta detaljerna om)

*Humörsvängningar och brist på vitalitet och energi är också tidiga varningstecken på bristfällig testosteron hos kvinnor. Vissa kvinnor rapporterar också en brist på mental skärpa samt en minskad känsla av allmänt välbefinnande.* (Mycket möjligt att det var så, dessa symtom som f.ö korrelerar till min sällsynta ADD-form (Sluggish cognitive tempo?) som skulle kunna liknas vid skendemens, jag är övertygad att det som ev inte synts utanpå i min adept finns nedärvt till mig, och det betyder inte att jag ifrågasätter att det är två olika diagnoser i verket här.)

PS. Varför ska progesteron helst komma i krämform enligt dig?, man är ju lite van vid oral förtäring

Här har du utlösaren till att jag velat rota i könshormonfällan även om det kanske var långsökt

http://www.ibtimes.com/alzheimers-disease-period-pain-drug-cures-symptoms-mice-new-research-shows-2401212

Och nu är frågan, känner ni till någon receptfri svensk painkiller mot mens som innehåller mefenamic acid?

(som förövrigt även används mot reumatism, vilket krockar i detta kalla spår, och ja min adept har ont i lederna http://www.news-medical.net/news/20140207/1362/Swedish.aspx)

alternativt kan man kan försöka ta reda på vilka beståndsdelar som finns i mefenamic acid och se vilka som kan tänkas motsvara den skumma syran i dom svenska produkterna

eller var man kan hitta skiten naturligt, men det krävs ju att man kan läsa långa engelska rapporter på läkartidningen fackspråk vilket åtm jag passar på

Länk till inlägg

Progesteron tas bättre upp av kroppen i krämform än via tabletter. Om det är tabletter måste de passera levern och bryts ner där. Kommer inte ihåg de exakta siffrorna men jag vill minnas att närmare 80 % försvinner utan att kunna nyttjas, vid passage genom levern...

Smord på huden är det kanske motsvarande siffra som kan användas - en viss skillnad alltså.

Progesteron behövs i bildandet av en mängd olika hormoner, även testosteron, så ju mer jag läser av det du skriver funderar jag på östrogendominans/progesteronbrist...

Ska se om jag hittar några bra länkar...

www.natpro.tjenester.org

www.progesterone-info.com/first-time-user.html

us.onasnatural.com (därifrån beställer jag...)

Om inte annat kanske du kan klicka dig vidare till ytterligare information på dessa sidor...

• Gilla 1
Länk till inlägg

Jag behöver inte fundera så mycket, utan jag borde införskaffa salva, vem som sedan ska, vill & kan smörja på demensboendet är frågan?

Skulle personalen gå med på det tro? - ursäkta jag vill att ni ska delta i att öka ett könshormon!..

Samt jag har redan inhandlat paranötter som ska öka testosteronet för oss.

Intressanta iakttagelser utifrån intervjuer med vederbörande är en nu plötsligt socker-förnekelse som jag kanske hoppas håller i sig, eller hur ska man tolka det ur ett insulinresistans perspektiv?

Ville senast varken ha wienerbröd av personal eller mina paranötter dränkta i chockad, b.l.a en rädsla inför att

vår nöts skrymmande storlek, samt att den skulle vara för hård inuti, en intolerans för motstånd.

"But researchers say their findings reinforce the theory that brain hyperexcitability — or overreaction to stimuli — plays an important role not only in epilepsy but also Alzheimer's disease."

Detta ovan är alltså ett epilepsi spår som jag tydligen ochså fick rätt i.

Ja och vad säger det om vilka högrisk personlighetstyper som kan tänkas insjukna och vidgar begreppet livsstil utöver vad man äter under livet, nämligen det sociala, och att Drottning Salvia metoden där man förebyggande uppmuntras att sitta och hålla patientens hand blir den inverterade metoden som enbart göder den falska sjuka tryggheten, då habitueras man snarare bort ifrån den ursprungliga friska överreagerande personligheten som håller på att raderas ut och det slutar inte lyckligt som ni förstår, man ska snarare påminna patienten & stötta denne till återgång till den forna självständigheten för att bekämpa patientens oro, och för det krävs det känslomässig kontroll som vårdare

Jag kan väl drömma om att få utskrivet en epilepsi medicin av en trist demensboendeläkare till min adept utan epilepsi eller hur?, alltså måste jag läsa på om epilepsi som fan & gå runt det och

sedan peppra ifrån alla möjliga naturella/light-effect håll

Hoho "kramplösande läkemedel/kost" klockrent sökord för att få tag i icke receptbelagda grejer kanske! så ska vi tänka

• Gilla 1
Länk till inlägg

Överskott av C-vitamin kissas ut, inget överskott lagras. Enda möjliga risk jag kan se med detta, är att jag hört att stor överdosering kan öka risken för urinvägsinfektioner, just för att koncentrationen i urinblåsan blir hög. Mindre än dubbel rekommenderad dagsdos torde dock vara helt riskfritt, vill ha det för att många rekommenderar betydligt högre doser än så.

• Gilla 1
Länk till inlägg
  • 2 weeks later...

Kan någon bekräfta huruvida  "Aspirin, Albyl, Dispril, Magnecyl, Treo, Bamyl" verkligen är dessa NSAID preparat att betrakta som dem

som i USA enbart beskrivs som artrosmedicin (långt bort ifrån Iprenmannens mångfacetterade löften?)

http://www.healthline.com/drugs/salsalate/oral-tablet#SideEffects2

http://www.alzdiscovery.org/cognitive-vitality/article/an-old-arthritis-drug-offers-new-hope-for-alzheimers-and-frontotemporal-dem

de

Nu har jag tappat bort länken såklart men det stod att denna "salicylat" minskar risken för blödning kontra kusinen Aspirin, vilken av

dom 6 kändistabletterna ovan kan dom åsyfta tro? eller finns kusinen från landet enbart utomlands och inte i Lort-sverige?

Jag har börjat ge min patient 1 aspirin dagligen i väntan på att hitta kusinen, kanske borde jag sluta för säkerhets skull? innan läkaren har fått uttala sig på måndag, man kan ju dock tycka

att en flagrant salicyl-intollerans borde anmälts till mig vid det här laget.

Länk till inlägg
  • 4 weeks later...

Lagom kul, hen kan inte längre ta mellanstora tabletter, viljan (som kommit tillbaka? tack vare tabletterna=moment 22?) att inte vilja ta är för stark, så

hen står och skanderar "mmmmmm!!!" som i Marabou med vattenfylld mun som behålls i blåsfiskläge...och hen sväljer först efter 20 sekunder, och är därefter chockskadad & andfådd...och min patient ochså!,

detta kommer innebära att mina viktigaste tillskott nu rycker som råkar ha denna storlek, vilket är 70 % av tabletterna, dess uppbyggda buffert kommer varit helt i onödan..

Någon som har något gott råd på hur man psykologiskt kan ta sig förbi denna visuella spärr av medium-tabletten? att ta en paus några dar och hoppas att motståndet då stagnerar med tiden

är oerhört motigt.

Länk till inlägg

Ja nu är det helstopp, hen sätter även boendets egna värdelösa småpiller i halsen, och jag kan förstå argumentet jag nu kommer få emot mig,

att detta utlösts utav att en längre tid fått ta tabletter 32/3 tillfällen (jises...jag har inte märkt förrän nu att det hade ökat till 11+11+10) mitt enda

motargument kommer kunna var att vi fasat ut 1 av alla lugnande tabletter under denna period som svårigheterna att kunna svälja började

Man kan ju bara hoppas då, att en paus från mina piller på några dagar eller vecka! kommer få sväljsvårigheterna/dysfagin att börja släppa,

jag tvivlar på att minska tabletterna när man väl försöker igen kommer hjälpa, jag tror att hen fungerar utefter allt eller inget modellen, jag antar

att ni inte hört om något liknande? att någon som tar 30 tabletter tillskjut kommer utveckla sväljsvårigheter, men det låter ju tyvärr rimligt, det borde

finnas någon mirakeltablett som kan övervinna sådana här psykologiska spärrar i gomseglet

Länk till inlägg

Går det mosa tabletterna? Lösa upp dem i vatten? Dela kapslarna och sprida ut substansen på lite mat?

Tack, jag tänker faktiskt omedelbart saluföra & testa om hen förmår att dela på kapslarna och lösa upp i vatten

Jag tvivlar på att hen kan med telefonen i örat mosa tabletterna med morteln och sedan lyckas samla upp pulvret

och transportera det till ett vattenglas/tallrik.

Det skulle gå om hen bodde hemma att dela kapslarna & sprida ca 7 olika sorters tabletter över 1 middag, det är jävligt

svårt för mig att synka exakt när dom kommer äta på boendet och personalen får garanterat inte ställa upp på att strö Acelyt-L Carnitin

över den heliga portionen

• Gilla 1
Länk till inlägg

Sjuksköterskan sa till mig när jag satt där med mitt exemplariska shotglas med gulgrumli Withania sömnifera (Ashwagandha) med parasoll & körsbär,

att det finns nog en anledning till att den där serveras i just kapslar, antingen så smakar den klorlutsoppa eller så är det en depåtablett, med ett självsäkert varggrin

sippade jag på anrättningen för att sätta henne på plats...med humorbefriat pokerface tvingades jag avslöja att jag inte skulle betala för den smaken, utan möjligen

låta envisa kvinnor köpa till mig i utbyte mot vaga löften.

Vi kom överens om att jag skulle pausa minst 1 vecka ifrån att leva, och sedan ringa och göra utvärdering vad som förbättrats eller försämrats utan mina bromsmediciner, jag får behålla utdelning av den tillsyns

menlösa kokosoljan, hen får dricka av citronmeliss-tet, hen får dricka gröten till kanelen, jag har alltså i bästa fall en nödbroms i bilen som bara slår till i uppförsbackar, trist...

• Gilla 1
Länk till inlägg

Jag undrar lite över kostillskotten du radar upp. Astaxin finns kanske med olika innehåll, men ett märke med Ski team Sweden tryckt på förpackningen innehöll en lång rad tveksamma ämnen plus syntetiska vitaminer.

solrosolja (helianthus annuus), gelatin (kapselskal), grönalgsmjöl (Haematococcus pluvialis (AstaREAL ®)), fuktighetsbevarande medel (glycerol), vitamin C (l-askorbinsyra), vitamin E (d-alfa-tokoferol), förtjockningsmedel (mono- och diglycerider av fettsyror), klumpförebyggande medel (kiseldioxid), emulgeringsmedel (sojalecitin), färgämne (järnoxider, järnhydroxider).

Länk till inlägg

Jag undrar lite över kostillskotten du radar upp. Astaxin finns kanske med olika innehåll, men ett märke med Ski team Sweden tryckt på förpackningen innehöll en lång rad tveksamma ämnen plus syntetiska vitaminer.

solrosolja (helianthus annuus), gelatin (kapselskal), grönalgsmjöl (Haematococcus pluvialis (AstaREAL ®)), fuktighetsbevarande medel (glycerol), vitamin C (l-askorbinsyra), vitamin E (d-alfa-tokoferol), förtjockningsmedel (mono- och diglycerider av fettsyror), klumpförebyggande medel (kiseldioxid), emulgeringsmedel (sojalecitin), färgämne (järnoxider, järnhydroxider).

Nu kommer min farsa tycka att du är en obehaglig människa som säger såna här sanningar, för han tacka ochså ja till att själv ta mitt Astaxin bara p.g.a. av bilden av att Gunde, Strand & CO garanterade innehållet iförda vita kemirockar i skidspåret.

Mig veterligen var "d-alfa-tokoferol" just naturlig E:, men det är tvärtom alltså?, jag vet att solrosolja låter hjärtat vara med...lite väl mycket.

C vitaminets kvalitet bryr jag mig inte nämnvärt om, utan jag ser den ändå som en bonus, för den är inte tillräckligt motiverad att ta i sig själv över mina andra tabletter,

i övrigt har jag svårt att gissa mig till vilka du sätter under stämpeln tvivelaktiga medel som i hälsovådliga?.

Det finns Astaxin av andra märken ja, och jag får väl byta då om jag nu får lov att börja om på nytt om några sega tragiska veckor.

Länk till inlägg

Jag menar att samtliga ingredienser är tvevelaktiga för hälsan. Självklart är de bägge "vitaminerna" syntetiska, hur skulle de annars kunnat hamna i en kalpel? Och solrosoljan, som står som första ingrediens, innehåller omega 6 och är inflammationsframkallande. Att människor skulle må bra och bli friska av förtjockningsmedel, klunpförebyggande medel och fuktighetsbevarande medel samt färgämnen i form av järnoxid har jag aldrig hört förut.

Du kanske skulle tänka bort denna typ av tillskott?

• Gilla 2
Länk till inlägg

Jag menar att samtliga ingredienser är tvevelaktiga för hälsan. Självklart är de bägge "vitaminerna" syntetiska, hur skulle de annars kunnat hamna i en kalpel? Och solrosoljan, som står som första ingrediens, innehåller omega 6 och är inflammationsframkallande. Att människor skulle må bra och bli friska av förtjockningsmedel, klunpförebyggande medel och fuktighetsbevarande medel samt färgämnen i form av järnoxid har jag aldrig hört förut.

Du kanske skulle tänka bort denna typ av tillskott?

Ah nu fattar jag, du tycker att man istället ska få i sig all form av vitamin via kosten, ja man kan inte veta säkert varför dom tillsätter detta, typ och typ...jag ser inte att några fler av mina preparat

som nämns i tråden går in under samma typ, men ja om det blir så att för att få göra comeback på tabletter..att måste välja bort några typer så ligger Astaxin bra till, annars byter jag garanterat märke

även om ju ädlare ju färre tabletter i burken, tydligen finns det ett amerikanskt märke som är naturlig men med bara 30 tabletter per 250 kr, den är struken.

I övrigt, vad kommer hända nu med exempelvis Nikotinamid (vitamin B3) som jag byggt upp en terapeutisk dos i min patients kropp sedan 31 maj, slutar hen få detta nu under säg 2 veckor,

man ska ju likt läkemedelsprövningar ge detta precis som Astaxin i en hög dos under närmre ett halvårs tid, faller den sammanslagna upptaget ihop som ett korthus nu och man måste börja om från 0?.

Länk till inlägg

Själva algen....plufs...eller vad fasen den nu hette tror jag hjälper min patient, utifrån vad jag läst, jag har tidigare i tråden citerat vad någon forskare säger,

du kan även googla, tyvärr kommer jag måsta ta bort den ihop med fiskoljan, noopept, aspirinet, -1 ashwaganda, man förösker pressa mig nu att nå ner till 20 tabletter,

men det går inte, utan jag landar på 23, för det är värdelöst att inte köra terapeutiska doser framför att alla ska med enligt min ringa mening, å andra sidan den där forskarstudien

från USA som postats 50 gånger i tråden kör antagligen inte på terapeutiska doser, men jag pallar inte överge det andra tänket när chansen finns att ta.

Vilket av alternativen skulle ni välja?

Länk till inlägg

Angående sväljproblematiken - har bubbelvatten testats? Bubbelvatten är lätt att svälja, såpass att man ger det till strokepatienter.

Vad gäller tillskott och annat lägger jag mig inte i diskussionen mer än att hänvisa till det jag redan skrivit i tråden.

Länk till inlägg

Då vet vi att du är part i målet pro-äta sig frisk enbart, jag vill gärna även höra åsikter från er som även tror på tabletter ;)

Men detta är ett LCHF-forum och ifall du vill ha andra än kostrelaterade svar finns säkert andra forum.

Länk till inlägg

Men detta är ett LCHF-forum och ifall du vill ha andra än kostrelaterade svar finns säkert andra forum.

Kosttillskott är kostrelaterade svar, och det har funkat i 5 sidor hittills, vill du prata om LCHF finns det säkert andra talibantrådar ;)

• Gilla 1
Länk till inlägg

Kosttillskott är kostrelaterade svar, och det har funkat i 5 sidor hittills, vill du prata om LCHF finns det säkert andra talibantrådar ;)

Det där var inte snyggt. LCHF går ut på att äta sig frisk med riktig mat. Det är själva grejen med det här forumet.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Vi har pratat tidigare om det i det här forumet. Man får diskutera precis vad som helst, även sånt som inte har med kost att göra.

Men att kalla de trådar som behandlar LCHF-kost för "talibantrådar" är ändå inte snyggt.

• Gilla 2
Länk till inlägg

Angående svårigheter att svälja: Det är inte ovanligt att få skador i halsen/svalget av mediciner när man tar dem under lång tid.

Det är mycket viktigt att dricka mycket när man tar in medicinen och även strax efteråt så att medicinen hamnar i magsäcken och att det ej blir rester kvar i halsen.

Inte helt ovanligt att dementa och personer med nedsatt medvetande ej reagerar att medicinrester blir kvar och ej passerar ner. Jag antar att man kan få onda sår i halsen som gör det ännu svårare att ta mediciner och tabletter. Kan kanske leda till att den sjuke börjar vägra att ta tabletterna.

Att hjälpa någon att ta sin medicin är ett stort ansvar. Personen det gäller måste sitta upp ordentligt och man bör kontrollera att inga tabletter blir kvar i munnen. Och som sagt mycket vatten - ett helt glas minst. Att svälja tabletter "torrt" är förkastligt.

• Gilla 3
Länk till inlägg

Av egen erfarenhet (har svårt att svälja stora kapslar) så fungerar det bäst för mig att dricka vattnet jag sköljer ned kapseln med ur en flaska i stället för ett glas, eftersom man då sträcker ut halsen. Jag lägger även kapseln längst fram på tungan, eftersom sväljreflexen gör att tungan gör en vågrörelse som kastar innehållet i munhålan längst bak. Jämför med hur man äter mat, inte lägger man maten längst bak i svalget?

• Gilla 2
Länk till inlägg