Jump to content

ceviche förvaring

Angelico

Recommended Posts

Några här som är kunniga på Ceviche? Jag har en stor mängd kvar efter dagens middag. Det blev supergott och gjordes på "färsk" torsk från fiskdisken i butiken. Skulle vilja spara i kylen nu och äta till lunch några dagar. Eller, måste den slängas efter idag? Är det någon som vet? Jag har googlat förgäves än så länge.

Nu fick jag svar: "Egentligen bör man äta samma dag, men man kan spara den 1 dag, men beror på hur färsk fisken är. Se till att förvara kallt, typ 4 grader"

Min egen tanke är att lägga på kallaste stället i kylen (mitten tror jag, närmast ryggväggen), i påse/burk utan luft. Vet inte om man kan smaka sig till om ceviche fortfarande är ok.

• Like 2

Nu fick jag svar: "Egentligen bör man äta samma dag, men man kan spara den 1 dag, men beror på hur färsk fisken är. Se till att förvara kallt, typ 4 grader"

Min egen tanke är att lägga på kallaste stället i kylen (mitten tror jag, närmast ryggväggen), i påse/burk utan luft. Vet inte om man kan smaka sig till om ceviche fortfarande är ok.

Tack för att du kollade upp! Jag vill så gärna äta och inte slänga den fina maten. Men det låter ju lite tveksamt just för att man inte vet hur färsk fisken var. Eftersom jag köpte den i fiskdisken i butik i Malmö en söndag är det knappast troligt att den är så speciellt färsk tyvärr.