Brumolf Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 http://www.ljungby.se/Politik-och-demokrati/Nyheter/Tekniska-namnden/ Ett medborgarförslag i Ljungby om att servera riktigt smör blev avslaget med motivationen att det skulle vara farligt för hjärtat. Ska man behöva skicka med ett eget paket smör till skolan. Och med tallriksmodellen så verkar man ju missat att fett är livsviktigt och att barn och tjejer speciellt har ett högt behov av fett, så om något så skulle man ju behöva hälla på extra smör på maten. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Riktlinjerna från Skolverket och Livsmedelsverket är bara råd och behöver inte följas. Men det kanske blir så när "tekniska nämnden" beslutar om skolmaten. ? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IML Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Testa att gå direkt på rektorn. Jag kontaktade Husmor på vår skola, där det tidigare bara serverades Becel och Flora, om att jag hellre vill att mina barn äter Bregott (gav mig inte in i några diskussioner om vad som är nyttigt och varför...) Hon hänvisade till kommunens dietist, som svarade att lättmargarin är deras rekommendation men det är upp till varje skola vad de vill köpa in. Vände mig då till rektorn, som godkände att de köper in Bregott som alternativ. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts