Popular Post Syster Posted June 17, 2016 Popular Post Share Posted June 17, 2016 Det här var häftigt tycker jag. Ett par som är bönder och har lyckats få specialkost till sina söner på skolan. ”Vi tröttnade på att kommunerna serverar våra barn mat som vi skulle bli polisanmälda för om det var vi som producerade den.” http://www.atl.nu/ledare/dubbelmoralen-blev-solklar-i-en-mening/ 18 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Så genialiskt! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 Klockrent, så borde alla vi som har barn i skolan göra. Läge för en bred Facebook kampanj! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Kan Sverigedemokraterna vara nåt på spåren? På fredagen blev Sverigedemokraternas förslag till budget för nästa år offentligt. I sitt förslag lyfter de frågan om vikten av att servera närproducerad mat inom kommunens verksamhet. Till skillnad från andra partier går SD ett steg längre när de skriver att de vill förbjuda inköp av all utländsk mat. Vilket borde innebära svårigheter för kommunen att servera till exempel ris, bananer och en stor mängd grönsaker. http://www.smp.se/alvesta/sd-vill-stoppa-all-utlandsk-mat-i-alvesta/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Fortsättning ... "Sverigedemokraterna vill att all mat som köps in av Alvesta kommun ska vara svensk och närproducerad. // Ekologiskt framställda produkter är önskvärda, men det absolut viktigaste är att maten är närproducerad, det vill säga svensk" http://www.smp.se/alvesta/sd-star-fast-vid-svensk-mat/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Svenskt kokosfett? De fiskar i grumligt vatten! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Jag ska just skicka i väg min lille son (15 år) på en två veckors seglarskola. På blanketten i rutan för "Allergier, specialkost" har jag nu skrivit "Gärna LCHF/paleo, ren naturlig oprocessad mat utan tillsatser, tack!". Får se hur det tas emot ... Dessutom får de ha med sig "200-400 kr till godis när de går till kiosken". !! Förra året köpte han havrepuffar som godis. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Min trettonåriga dotter, sockerberoende och med ADHD, ska på en veckas kollo. Jag pratade med ansvarig innan, sa att dottern har "ganska mycket specialkost". Fick till svar att det var inga problem, "De i köket följer den lista du skriver i anmälan". De skulle också vara gott om ledare, beredda att anpassa verksamheten också för ungdomar med funktionshinder... Fyllde i anmälan, inklusive ganska detaljerad matrestriktionslista. Kompletterade denna med telefonnummer och uppmaning att ringa mig vid funderingar. Vi har därefter fått bekräftelsemail, men ingen som hört av sig till mig personligen. Tänker mig, att om jag inte hör av någon innan, så får jag ta mig ett samtal med någon av ledarna och någon i köket, i samband med att vi lämnar dottern där. Hoppas på att det faktiskt ska gå bra! Men lite nervöst är det allt. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts