Jump to content

Specialkost

Syster

Recommended Posts

Kan Sverigedemokraterna vara nåt på spåren?  :o

På fredagen blev Sverigedemokraternas förslag till budget för nästa år offentligt. I sitt förslag lyfter de frågan om vikten av att servera närproducerad mat inom kommunens verksamhet. Till skillnad från andra partier går SD ett steg längre när de skriver att de vill förbjuda inköp av all utländsk mat. Vilket borde innebära svårigheter för kommunen att servera till exempel ris, bananer och en stor mängd grönsaker.

http://www.smp.se/alvesta/sd-vill-stoppa-all-utlandsk-mat-i-alvesta/

• Like 1

Jag ska just skicka i väg min lille son (15 år) på en två veckors seglarskola. 

På blanketten i rutan för "Allergier, specialkost" har jag nu skrivit "Gärna LCHF/paleo, ren naturlig oprocessad mat utan tillsatser, tack!".

Får se hur det tas emot ...

Dessutom får de ha med sig "200-400 kr till godis när de går till kiosken". !!  :o

Förra året köpte han havrepuffar som godis.  :D

• Like 4

Min trettonåriga dotter, sockerberoende och med ADHD, ska på en veckas kollo. Jag pratade med ansvarig innan, sa att dottern har "ganska mycket specialkost". Fick till svar att det var inga problem, "De i köket följer den lista du skriver i anmälan". De skulle också vara gott om ledare, beredda att anpassa verksamheten också för ungdomar med funktionshinder... Fyllde i anmälan, inklusive ganska detaljerad matrestriktionslista. Kompletterade denna med telefonnummer och uppmaning att ringa mig vid funderingar. Vi har därefter fått bekräftelsemail, men ingen som hört av sig till mig personligen. Tänker mig, att om jag inte hör av någon innan, så får jag ta mig ett samtal med någon av ledarna och någon i köket, i samband med att vi lämnar dottern där. Hoppas på att det faktiskt ska gå bra! Men lite nervöst är det allt.

• Like 4