Jump to content

LCHF-camping i Säffle, vilka träffar man där?

lchfwinther

Recommended Posts

Jag tar med min fästman, som inte alls förstår varför man ska äta LCHF om man mår bra ändå. Jag vill inte ha någon "frälsningskampanj", men om en och annan förklarar hur ni tanker, och era erfarenheter, så kanske något slår rot.

Och jag har själv tänkt ha trevligt bland en massa trevliga lchf-are :-)

• Like 2

Ingen LCHF-camping för min del, tyvärr. Sommarens budget räcker inte till semester annat än hemikring och till Säffle är det långt. De två stora barnen får fara på varsin lägervecka. Vi vuxna får fixa saker som behöver göras på huset och förhoppningsvis blir det också utflykter i närområdet, hälsa på släktingar mm. En och annan fotbollscup med stora tjejen blir det också. Femåringen är rätt nöjd om hon får träffa kompisar emellanåt och fara på en och annan cykeltur och badutflykt.

Nä...jag kommer inte heller...det ligger för tätt inpå  all inclusive resa till Turkietmed familjen...vi åker dit på söndag. :)

Men till alla som inte varit med och råkar ha tid över så kan jag verkligen rekommendera att åka dit. :)

Inget för mig campinglivet är över för min del.

Man kan ju bo i stuga, det gör jag  :D

Jobbar och åker hoj ☺

Ta hojen och sväng förbi vetja  ;)

Mitt i sommaren?! Industrisemestern har ju inte börjat än. Jag jobbar ...  :mellow:

Jobbar egentligen jag med men bytte helg, vill inte missa det här  :)

Jobbar  :)

Ha det så trevligt!

Tack, det ska vi ha  :)

Jag kommer tyvärr inte. Har velat fram och tillbaka men det får bli Bråvalla i år... Vill inte missa Rammstein... :-(

Jo jag har sett ditt velande  ;)  förstår att valet mellan oss och Rammstein var tufft  B)

• Like 1

Nä...jag kommer inte heller...det ligger för tätt inpå familjen all inclusive resa till Turkiet...vi åker dit på söndag. :)

Men till alla som inte varit med och råkar ha tid över så kan jag verkligen rekommendera att åka dit. :)

Synd Peter, hade varit kul att ses igen  :)

• Like 1

Inget för mig campinglivet är över för min del.

Jag har varit på LCHF-eventet i Säffle två gånger...första gången var jag där med frun...och bodde på

http://www.krokstadherrgard.se/index.php/sv/

Vi struntade alltså i det sociala dravlet på campingen och gick på de intressanta föreläsningarna i Säffle och hade ett härligt boende med god mat :)

Andra gången åkte jag själv och var med den fina gemenskapen på campingen och grillade och drack vin typ ;-) och gick på de intressanta föreläsningarna i Säffle.

Båda varianterna kan rekommenderas. :)

• Like 4

Bo i campingstuga inget för mig brikar vara dåliga sängar sedan ska det städas.

Det blir 4:e gången gillt för mig. Första gången bodde vi på hotell i stan och åkte ut och grillade på kvällen. De andra åren och så även iår bor jag i stuga med alla bekvämligheter såsom kyl, frys, torkskåp, diskmaskin och kaffebryggare. Dessutom helt okej sängar. Städningen betalar man 700 kr för att slippa, för oss 4 i stugan(6-personers stuga) kostar det 1250 kr vardera totalt för 3 nätter  :D

• Like 1

Det blir 4:e gången gillt för mig. Första gången bodde vi på hotell i stan och åkte ut och grillade på kvällen. De andra åren och så även iår bor jag i stuga med alla bekvämligheter såsom kyl, frys, torkskåp, diskmaskin och kaffebryggare. Dessutom helt okej sängar. Städningen betalar man 700 kr för att slippa, för oss 4 i stugan(6-personers stuga) kostar det 1250 kr vardera totalt för 3 nätter  :D

Det låter kanske bra men det är inget för mig i alla fall 

Första gången bodde jag ensam i en stuga. Eftersom jag ville ha toa och dusch och slippa städa blev det otroligt dyrt.

Nästa gång bodde jag på hotellet, klart bättre på flera sätt och billigare!

Tycker att det är i längsta laget att köra från Stockholm för ett par dar. Hade Nisse Simonsson kommit hade jag övervägt, längtar efter att höra honom!