Jump to content

Engelskspråkigt alternativ till kostbevakningen.se?

Xiro

Recommended Posts

Kostbevakningen.se är föredömligt enkel. Finns liknande på engelska eller arabiska? Cronometer.com t ex, är för rörig.

Tips på bra arabiskspråkig blogg, eller video, om LCHF och paleo välkomnas också!

Ps. Min frus systerson har äntligen börjat med LCHF! Nu försöker jag supporta honom så att det går kanonbra. Han bor i Marocko och alla säger åt honom att äta bröd, vilket han nu börjat vägra :D ...och resultaten är kanonbra - bättre sömn, mer ork, bättre hy, ökat från 52 till 65 kg och det är bara muskler!

• Like 5

Fick nyss hjälp att söka på arabiska och hittade denna lite längre videointerjvu med dr Alghamdi http://www.goketolife.com/video/riyad

I intervjun berättar han på arabiska om sin egen kamp mot övervikt, han vägde 116 kg. Först provade han kalori- och sockerrestriktion i några månader vilket endast gav marginell viktnedgång, och han led av stark hunger. Han tog t o m ledigt från jobbet för att köra detta. Sedan körde han nåt som verkar vara atkinsdieten, d v s stor andel protein. Det gav bra viktnedgång, han slapp vara hungrig och mådde bra. Han fick också bukt med sin akne. (I intervjun nämns inte high fat - kanske nåt han hittat till senare. Intervjun är verkar uteslutande fokuserad på viktnedgång, bortsett från Akne som nämns i förbifarten.)

Min släkting har nu börjat fä koll på hur han ska söka efter detta på arabiska och lovade att tipsa mig om han hittar mer.

• Like 2