Popular Post Syster Posted July 9, 2016 Popular Post Share Posted July 9, 2016 Är det nyhetstorka på Svenska Dagbladet idag tro . . . http://www.svd.se/lchf-fanatiker-ar-varre-an-militanta-veganer Fast jag fick mig ett gott skratt i alla fall, och det är ju värt en del 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post SGK Posted July 9, 2016 Popular Post Share Posted July 9, 2016 Alltså, jag borde inte hetsa upp mig mitt i semestern, men behöver journalister ingen som helst bildning? Jenny Damberg nämner det som nämnts flera gånger tidigare i media angående Lisa Söderströms disputation, nämligen att det hade kallats in vakter eftersom några LCHF:are hade "uppmuntrat varandra att närvara vid disputationen". Det är ju precis därför man har en disputation! När det är dags för disputation ska doktoranden se till att pressen publicerar åtminstone titel på avhandlingen och tid och plats för disputationen. Dessutom skickas avhandlingen ut till olika institutioner i landet. Tanken är alla ska ha chansen att kommentera de resultat som läggs fram. Det handlar om att säkra kvalitén i forskningen, så det inte blir en intern historia mellan doktorand och handledare (och betygskommitté). Doktoranden borde istället känna sig hedrad om det är många som väljer att närvara vid dennes disputation. Och detta var bara ett av många tecken på okunskap i SvD:artikeln. Suck! Nu går jag ut och klipper gräset. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 Det måste väl finnas viktigare saker att ondgöra sej över. Ser jag helt fel eller ligger den här krönikan under rubriken kultur??? 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf Posted July 10, 2016 Share Posted July 10, 2016 Som sagt, en tidig rötmånadskrönika... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts