Gå till innehåll

cancer föredrar fett framför socker????

Recommended Posts

Ja jag vet.. näe det vet jag faktiskt inte.. utisåfall så skulle jag redan fått Nobelpris i Medicin!

Tada.. cancerceller har en annorlunda metabolism än friska celler!

En del av dem är beroende utav GLUT4.. andra har överpresentation av GLÙT1!

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg fant en artikkel for en stund siden som het "Cancer loves lineolic acid" tror jeg det var, og som tok for seg en studie angående dette..

Lineolic acid er omega-6.

Men jeg finner den ikke igjen, men jeg vet jeg bokmerket den for å lese den senere.

• Gilla 1
Länk till inlägg

I artikeln står att "den här behandlingen förlängde överlevnadstiden för patienter med vissa typer av hjärncancer med 17 procent".

Den formuleringen får nog stå för artikelförfattaren. Om man läser studien, som kan laddas ned fritt, så framgår det att man inte alls har testat någon ny behandling på patienter. Man har gjort diverse tester på vävnadsprover från möss och människor och sett att cellerna lever längre om man dränker in dem med etomoxir.

Länk till inlägg

Jag reagerade på den här meningen:  "Allt sedan 1950-talet har forskare och läkare i hela världen arbetat utifrån tesen att cancercellernas främsta näring är socker. " Ursäkta, men det var nytt för mej. Är det ens sant??

• Gilla 2
Länk till inlägg

Flera patent är kopplade till etomoxir, och det verkar kunna leda till leverproblem - flera studier har avbrutits på grund av det.

"the clinical development of etomoxir has been terminated due to severe hepatotoxicity associated with treatment"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Etomoxir

Men risk för leverskador och andra kritiska biverkningar har ju ignorerats/mörkats av industrin många gånger förr...

Länk till inlägg

Jag reagerade på den här meningen: "Allt sedan 1950-talet har forskare och läkare i hela världen arbetat utifrån tesen att cancercellernas främsta näring är socker. " Ursäkta, men det var nytt för mej. Är det ens sant??

Det var väl Otto Warburg som på 30-talet kom på det där att cancerceller är godisråttor. Det är ju därför de har socker i kontrastvätskan när de söker cancer... fast uppenbarligen kan harmlösa cystor också bete sej så med wash-out-effekt och annat typiskt eftersom man i 3 månader var osäker på vad jag hade

• Gilla 2
Länk till inlägg

Jag tolkade Trollmormors inlägg som att man länge vetat att cancer älskar socker men att man inte agerar nämnvärt på det - etablissemanget älskar socker i alla dess former...

• Gilla 2
Länk till inlägg

På tal om socker så var Claude Marcus i Aktuellt nyss och diskuterade socker och sockerskatt med Marie Söderqvist från Livsmedelsföretagarna. Claude Marcus har fattat att man blir fet av socker :o 

• Gilla 2
Länk till inlägg
  • 2 months later...

För övrigt kan jag för den medicinskt terapeutiskt intresserade, rekommendera youtube- klippen från "2016 Metabolic Therapeutic Conference Presentation". Mycket intressanta forskare och föreläsare.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till inlägg