Jump to content

dricka

christinaf

Recommended Posts

hej jag har lchf :at nu i 17 dagar och är jättenöjd efter att jag gått ner 5 och1/2 kilo, men herregud vad jag är törstig, vad kan man dricka jag törstar snart ihäl känns det som? dricker vatten men det känns som jag saknar något annat att dricka, och behöver man äta vitaminer närman lchf,ar

Vatten är ju det allra bästa för att släcka törsten men om du vill variera lite kan du ju dricka t ex smaksatt mineralvatten.Te ,kaffe men det släcker ju inte törsten direkt.

Vanligt vatten är gott att smaksätta lite genom att t ex lägga i några hallon i en kanna vatten eller några citron/gurkskivor.Det ger lite smak .

• Like 1

hej jag har lchf :at nu i 17 dagar och är jättenöjd efter att jag gått ner 5 och1/2 kilo, men herregud vad jag är törstig, vad kan man dricka jag törstar snart ihäl känns det som? dricker vatten men det känns som jag saknar något annat att dricka, och behöver man äta vitaminer närman lchf,ar

Saltbrist kanske? Ha lite havssalt i vattnet, gärna tillsammans med citron. 

• Like 1

Hur är det med saltet...... börjar skriva så åsså skriver healthyBasterd samma.  Helt klart, det kan vara det!

Kommer ihåg förr när man sprang tävlingar på sommaren(varmt) så släckte aldrig läsken törsten(fanns bara det att tillgå på den tiden..).

Ett glas vatten med lite salt, klarade biffen!

Saltbrist är inte alls bra vilket många äldre har visar bl a nyare Svenska studier (2012)!   :)

då får jag nog öka på saltet tror jag det har jag inte tänkt på, ska prova att lägga i lite bär och citron så klart det var ett bra tips  tack

Hur är det med saltet...... börjar skriva så åsså skriver healthyBasterd samma.  Helt klart, det kan vara det!

Kommer ihåg förr när man sprang tävlingar på sommaren(varmt) så släckte aldrig läsken törsten(fanns bara det att tillgå på den tiden..).

Ett glas vatten med lite salt, klarade biffen!

Saltbrist är inte alls bra vilket många äldre har visar bl a nyare Svenska studier (2012)!   :)