christinaf Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 hej jag har lchf :at nu i 17 dagar och är jättenöjd efter att jag gått ner 5 och1/2 kilo, men herregud vad jag är törstig, vad kan man dricka jag törstar snart ihäl känns det som? dricker vatten men det känns som jag saknar något annat att dricka, och behöver man äta vitaminer närman lchf,ar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SparkadRunt Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Själv har jag börjat älska citronvatten sen jag började med lchf, alltså bara vatten med lite citron i. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anitram Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Vatten är ju det allra bästa för att släcka törsten men om du vill variera lite kan du ju dricka t ex smaksatt mineralvatten.Te ,kaffe men det släcker ju inte törsten direkt. Vanligt vatten är gott att smaksätta lite genom att t ex lägga i några hallon i en kanna vatten eller några citron/gurkskivor.Det ger lite smak . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HealthyBasterd Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 hej jag har lchf :at nu i 17 dagar och är jättenöjd efter att jag gått ner 5 och1/2 kilo, men herregud vad jag är törstig, vad kan man dricka jag törstar snart ihäl känns det som? dricker vatten men det känns som jag saknar något annat att dricka, och behöver man äta vitaminer närman lchf,ar Saltbrist kanske? Ha lite havssalt i vattnet, gärna tillsammans med citron. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas H Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Hur är det med saltet...... börjar skriva så åsså skriver healthyBasterd samma. Helt klart, det kan vara det! Kommer ihåg förr när man sprang tävlingar på sommaren(varmt) så släckte aldrig läsken törsten(fanns bara det att tillgå på den tiden..). Ett glas vatten med lite salt, klarade biffen! Saltbrist är inte alls bra vilket många äldre har visar bl a nyare Svenska studier (2012)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christinaf Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 då får jag nog öka på saltet tror jag det har jag inte tänkt på, ska prova att lägga i lite bär och citron så klart det var ett bra tips tack Hur är det med saltet...... börjar skriva så åsså skriver healthyBasterd samma. Helt klart, det kan vara det!Kommer ihåg förr när man sprang tävlingar på sommaren(varmt) så släckte aldrig läsken törsten(fanns bara det att tillgå på den tiden..). Ett glas vatten med lite salt, klarade biffen! Saltbrist är inte alls bra vilket många äldre har visar bl a nyare Svenska studier (2012)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts