Wickan Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 Har ätit LCHF i mer än 6 år. Tappade 10 kg under de 3 första åren men efter det...0. Började kolla på 16:8 för att kicka igång en viktminskning (förhoppningsvis) Äter kl. 12-20, ingen besvärlig hunger på förmiddagen, känner mig pigg. Dricker vatten och kaffe innan 12. Men...2 och 3:e dagen så har jag fått en grym diarré ca 1-2 timmar efter lunch! Är det normalt? Ska jag ha tålamod..? Ger sig efter ca 4 timmar men springa på toa under arbetstid 5-6 ggr är inge skoj! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 Näe.. normalt är det knappast! Det kan oxå handla om något tillfälligt? Ta två steg tillbaka för att se att/om det återgår till normala vanor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Om du tar magnesium så kan det ha den effekten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Jag blir sån av kokosolja 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Om du tar magnesium så kan det ha den effekten. Det är väl främst magnesiumoxid som är laxerande? Den som har så låg biotillgänglighet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wickan Posted July 14, 2016 Author Share Posted July 14, 2016 Har testat att inte ta magnesium på fastande mage idag, får se hur det känns efter lunchen (första intag av mat) Mår så bra för övrigt så jag vill inte avsluta fastan heller.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Det är väl främst magnesiumoxid som är laxerande? Den som har så låg biotillgänglighet Jag har inte riktigt fattat vilken sort som är laxerande men jag märker skillnad på olika sorters magnesium. Nu använder jag Supermagnesium(Great earth) som är en blandning av olika sorters magnesium bl.a. magnesiumoxid, ja. Det sätter fart på systemet ordentligt, vilket jag gillar. Andra sorter har inte alls haft den effekten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Testa fiberhusk om du vill ha en huskur mot diarré. Ta ca 1 tsk fiberhusk i ett glas vatten och försök få i dig det. Fiberhusken sväller i kontakt med vatten och den växer i munnen om man säger så. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Hela vitpepparkorn är också stoppande. Funkar även på semestermage 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Har testat att inte ta magnesium på fastande mage idag, får se hur det känns efter lunchen (första intag av mat) Mår så bra för övrigt så jag vill inte avsluta fastan heller.... Ta främst magnesium på kvällen, det är muskelavslappnande om man tar biologiskt upptagbar magnesium. Magnesiumoxid är en vanlig komponent i laxermedel. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts