Jump to content

Snyggare av LCHF

Xiro

Recommended Posts

Försöker få familjemedlemmar och släktingar att prova LCHF eller åtminstone lågkolhydrat. Deras intresse är rätt svalt. Ändå pratas det krämpor och trötthet varje dag... Och samtidigt läggs mycket pengar och engagemang på skönhetsprodukter. Så jag tänkte att man kanske skulle köra med snygghetsargument rentav... :)

Jag själv tycker jag är snyggare på LCHF. Snyggare kropp, snyggare hy, kanske snyggare hår :) Har ni blivit snyggare av LCHF? Har ni kört snygghetsargumentet och hur föll det sig?

Ps. Finns ju en hel bok om det juh - Snygg... med LCHF, och fett frälst! ;)http://martinajohansson.se/fit-med-lchf/

• Like 5

Haha. Rutorna kommer ju inte direkt självmant....hihi. tack vare lchf håller jag i min morgonyoga o slankare har jag blivit o starkare.

Lite ...mycket lite träning för mina svaga händer har även gjort att jag kan stå på händer igen. O hjula. Det va lääääänge sen.

Utan den viktminskning o utan inflammation är det möjligt! Tjihoooo

• Like 4

En sak jag märkt är att min sexlust ökar, jag får hårdare erektion och morning glory varje morgon. DET om något borde få män att testa iallfall!  Min diet har varit dålig de senaste 3 månaderna men nu är jag på LCHF igen sen 2 veckor och det är en markant skillnad. Jag märkte skillnaden förra gången jag var pä lchf, som varade i ca 6 månader.

• Like 6

Helt klart, har gått upp i vikt hela 17 kilo (från 40 visserligen) men inte fått en enda extra centimeter på midjemåttet utan det har lagt sig "där det ska" vilket är mycket mer smickrande och någonting som många andra tjejer verkar bli oerhört intresserade av att veta mer om.

Kokosfett har ju blivit rejält populärt nu när folk har upptäckt att det går att ha i håret, smörja in sig med och allt möjligt så jag brukar passa på att säga att det går att äta också och att om man tar en matsked kokosfett så blir man inte lika hungrig vilket brukar få flera följdfrågor. Säger inget av det här utan att man redan pratar om ämnet så försöker inte pracka på åsikter på andra men som Xiro har iakttagit så verkar det inte alls vara största motivationen att bli fri från krämpor utan det är mer ytliga saker som fångar intresset. Jag har också märkt det när jag har pratat med folk och tror att det handlar om att det känns så avlägset och diffust med att inte ha ont i magen var och varannan dag eller vara såpass pigg utan frukost och lunch att man orkar träna - lite snyggare däremot känns som ett mål som går att visualisera rätt enkelt och som man påminns om nästan dagligen med hjälp av reklam och liknande.

Jag själv kom inte igång med styrketräningen förrän jag insåg att jag skulle bli snyggare, jag låg på en nivå med vardagsmotivation där jag inte led eftersom jag åt bra så att må ännu bättre och att kroppen håller bättre som äldre var uppenbarligen inte tillräckligt motiverande, kan tyckas fåfängt men som jag skrev innan har det nog mest att göra med att det är lättare att visualisera och närmare i tiden. 

Andra fåfänga HF fördelar är fina naglar och hår. För att hyn skulle lugna sig så behövde jag dock sluta helt med gluten/mjöl, alltså inga Dagobert-finncrisp längre haha (lägger allt direkt på osten nu istället). 

• Like 4

Jag får ofta kommentarer om hur bra.....hur sunn.....hur pigg....hur mycket yngre jag ser ut :)    

Vi var ute och dansade  nyligen.....då sa en af fjællans tjejkompissar att hon tyckte att jag hadde "så vackra lår och ben."  (sic!).    Inte så dumt att få høra som 65 årig  :P    Jag hadde stramt åtsittande byxor på.....samma byxor som tannåringar brukar  :rolleyes:

Jovisst vet man vad fåfænga ær :P   Och det ser jag då inget fel på.....det ær bara att tacka och ta emot.

Men såklart ær denna effekt - behagelig som den ær - dock en sidovinst jvf.m. hælsan och vælvaron.

Jag har ibland forsøkt att hitta någon negativ effekt av mitt LCHF liv..........har inte lyckats ænn så længe.....  :D

• Like 4