Xiro Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Försöker få familjemedlemmar och släktingar att prova LCHF eller åtminstone lågkolhydrat. Deras intresse är rätt svalt. Ändå pratas det krämpor och trötthet varje dag... Och samtidigt läggs mycket pengar och engagemang på skönhetsprodukter. Så jag tänkte att man kanske skulle köra med snygghetsargument rentav... Jag själv tycker jag är snyggare på LCHF. Snyggare kropp, snyggare hy, kanske snyggare hår Har ni blivit snyggare av LCHF? Har ni kört snygghetsargumentet och hur föll det sig? Ps. Finns ju en hel bok om det juh - Snygg... med LCHF, och fett frälst! http://martinajohansson.se/fit-med-lchf/ 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Snyggare vet jag inte... men under åren (sedan 2012) sedan jag började med LCHF är det påfallande många som jag inte träffar ofta som tycker att jag ser yngre ut än senast vi sågs... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post stoscha Posted July 21, 2016 Popular Post Share Posted July 21, 2016 Det finns ingen som tror att jag är 60. Min ansiktshy är som en barnrumpa (bortsett från rosacea då) 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Y62 Posted July 21, 2016 Popular Post Share Posted July 21, 2016 Det finns ingen som tror att jag är 60. Min ansiktshy är som en barnrumpa (bortsett från rosacea då) Snyggaste tjejen i byn 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post MariaF Posted July 21, 2016 Popular Post Share Posted July 21, 2016 Kanske snarare så att jag blivit än mer hälsomedveten (och fast besluten att leva som jag lär)... Och om jag blivit snyggare av det i sig självt vete sjutton?! Det jag HAR blivit är viktstabil vilket tydligen givit mig ett slankare utseende och det tycks reta gallfeber på en del. Fast vågen och måttbandet visar samma får jag höra att "det är dags att sluta banta nu" och liknande. Mindre värk i kroppen har jag också fått. 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post HelenaB Posted July 21, 2016 Popular Post Share Posted July 21, 2016 Jag hade alltid en annan bild av mig själv än spegeln visade upp. Jag blev alltid förvirrad av speglarna eftersom jag inte kunde acceptera att det var mig själv jag såg. När jag började med LCHF och gick ner blev spegelbilden mer och mer lik den inre bilden jag hade. Tillslut stämde de helt vilket har varit helande för min självbild. Nu kan jag klä kroppen i kläder som jag tycker är snygga och sitter som de ska, vilket ger mig möjlighet att presentera mig på ett sätt som jag är stolt och glad över. Nu har omgivningen vant sig men nu och då kommer någon gammal bekant fram och kommenterar att hen tycker att jag ser fantastisk ut. Det är alltid lika trevligt men bäst är att kunna se MIG i spegeln varje morgon. Vet inte om det är till någon hjälp för dig, kan vara en vinnande vinkel :-D 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted July 21, 2016 Popular Post Share Posted July 21, 2016 Personligen så har jag väldigt svårt att uttrycka mig om mitt eget utseende, men nu har jag ätit LCHF i snart 9 år och vad jag minns så försvann begynnande "påsar" under ögonen, och fuskar jag någon gång så börjar de "titta fram" igen Samma med huden, den blev bättre efter kostomläggningen, men efter lite fusk så märker jag en skillnad till det sämre. Nu är ju nio år lite tid, och åldern tar väl ut sin rätt, men mina barn säger att jag ser ung ut 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Kostdemokraten Posted July 22, 2016 Popular Post Share Posted July 22, 2016 Både ja och nej, slankare och smidigare på alla sätt men med 65 kg på mina 185 cm finns det de som säger att jag faktiskt är lite FÖR smal.. vilket jag nog tycker det ligger något i. Jag gick initialt upp till 70 ett tag efter jag och min fru fick vårt andra barn i slutet av förra året, mest pga utebliven fasta då sömnlöshet gjorde mig hungrig på morgonen. Tyckte bra om den förändringen rent utseendemässigt, så hade det inte varit för att hungern på morgonen började utebli igen så snart jag åter började sova ordentligt hade jag nog kört vidare på den modellen. Snarare ser jag yngre ut, ungefär som övriga konstaterat. Jobbar som administratör på gymnasieskola och brukar i början av varje nytt läsår få erfara att såväl nya elever som ny personal tar mig för en elev i årskurs 2 eller 3, eller på sin höjd en lärarkandidat i 20-års-åldern. Smått komiskt ibland, men i situationer där min roll kräver viss auktoritet brukar jag få se till att klä mig i kostym för att tas på allvar >.< 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Kahavia Posted July 22, 2016 Popular Post Share Posted July 22, 2016 Fåfänga och estetik väger ju egentligen rätt lätt jämfört med rent medicinska fördelar av LCHF men de är ju väldigt "slagkraftiga" för att få andra intresserade. Det måste man nog dra nytta av tycker jag Det är inte en dålig väg att gå! Ur den synvinkeln kommer vi alla att kunna vara reklampelare utan att behöva ta en enda debatt! 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Annika Rane Posted July 26, 2016 Popular Post Share Posted July 26, 2016 Har alltid sett yngre ut än min faktiska ålder, inget nytt med LCHF alltså. Jag vill ändå gärna tro att det spelar in en smula nu när jag är närmare 50 än 40 och fortfarande blir kallad "flicka" (borde vara "tant") av främmande barn... 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Sara* Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 Jag tror du är inne på rätt spår. Hälsa verkar inte vara tillräckligt för folk. Skönhet däremot. Visst har jag blivit snyggare av lchf. Vikt. Smärthet . Hy. Hår. Leendet . 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 Jag är inte helt övertygad om att man blir snyggare...har ätit LCHF-kost flera år nu utan att magrutorna kommit fram... Någon som kan förklara detta?! ;-) 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted July 31, 2016 Author Share Posted July 31, 2016 Träffade flera släktingar i utlandet igår, alla sa att jag ser mycket yngre ut nu än när vi träffades för några år sedan (innan LCHF) Peter, prova byta HC mot HF 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Sara* Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 Haha. Rutorna kommer ju inte direkt självmant....hihi. tack vare lchf håller jag i min morgonyoga o slankare har jag blivit o starkare. Lite ...mycket lite träning för mina svaga händer har även gjort att jag kan stå på händer igen. O hjula. Det va lääääänge sen. Utan den viktminskning o utan inflammation är det möjligt! Tjihoooo 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 Xiro, nu har jag bytt till HF. Det hjälpte inte. ;-) Vad är det du sager *Sara*, ska de inte komma? ;-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timoat Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 En sak jag märkt är att min sexlust ökar, jag får hårdare erektion och morning glory varje morgon. DET om något borde få män att testa iallfall! Min diet har varit dålig de senaste 3 månaderna men nu är jag på LCHF igen sen 2 veckor och det är en markant skillnad. Jag märkte skillnaden förra gången jag var pä lchf, som varade i ca 6 månader. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokosvinäger Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Helt klart, har gått upp i vikt hela 17 kilo (från 40 visserligen) men inte fått en enda extra centimeter på midjemåttet utan det har lagt sig "där det ska" vilket är mycket mer smickrande och någonting som många andra tjejer verkar bli oerhört intresserade av att veta mer om. Kokosfett har ju blivit rejält populärt nu när folk har upptäckt att det går att ha i håret, smörja in sig med och allt möjligt så jag brukar passa på att säga att det går att äta också och att om man tar en matsked kokosfett så blir man inte lika hungrig vilket brukar få flera följdfrågor. Säger inget av det här utan att man redan pratar om ämnet så försöker inte pracka på åsikter på andra men som Xiro har iakttagit så verkar det inte alls vara största motivationen att bli fri från krämpor utan det är mer ytliga saker som fångar intresset. Jag har också märkt det när jag har pratat med folk och tror att det handlar om att det känns så avlägset och diffust med att inte ha ont i magen var och varannan dag eller vara såpass pigg utan frukost och lunch att man orkar träna - lite snyggare däremot känns som ett mål som går att visualisera rätt enkelt och som man påminns om nästan dagligen med hjälp av reklam och liknande. Jag själv kom inte igång med styrketräningen förrän jag insåg att jag skulle bli snyggare, jag låg på en nivå med vardagsmotivation där jag inte led eftersom jag åt bra så att må ännu bättre och att kroppen håller bättre som äldre var uppenbarligen inte tillräckligt motiverande, kan tyckas fåfängt men som jag skrev innan har det nog mest att göra med att det är lättare att visualisera och närmare i tiden. Andra fåfänga HF fördelar är fina naglar och hår. För att hyn skulle lugna sig så behövde jag dock sluta helt med gluten/mjöl, alltså inga Dagobert-finncrisp längre haha (lägger allt direkt på osten nu istället). 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl August Arge Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 Jag får ofta kommentarer om hur bra.....hur sunn.....hur pigg....hur mycket yngre jag ser ut Vi var ute och dansade nyligen.....då sa en af fjællans tjejkompissar att hon tyckte att jag hadde "så vackra lår och ben." (sic!). Inte så dumt att få høra som 65 årig Jag hadde stramt åtsittande byxor på.....samma byxor som tannåringar brukar Jovisst vet man vad fåfænga ær Och det ser jag då inget fel på.....det ær bara att tacka och ta emot. Men såklart ær denna effekt - behagelig som den ær - dock en sidovinst jvf.m. hælsan och vælvaron. Jag har ibland forsøkt att hitta någon negativ effekt av mitt LCHF liv..........har inte lyckats ænn så længe..... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts