jesper

Stanna i ketos

Recommended Posts

Jag ber om ursäkt för att ni fått våndas och kanske inte kunnat koncentrera er idag och som bara gått och väntat på dagens mätning....   Var på koncert igår och skulle upp och träna tidigt tidigt så glömde helt enkelt att mäta imorse...  men men

Dagens mätning då kl 1655  Åt lunch kl 1130...

Glukos: 4,8

Ketoner; 2.3

Veckans träningsmängd  10 timmar och 44 minuter

Är nästan tillbaka på alla mina pass nu!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, jesper sade:

Jag ber om ursäkt för att ni fått våndas och kanske inte kunnat koncentrera er idag och som bara gått och väntat på dagens mätning....

Nja... Det vete sjutton om vi kan förlåta dig! :P

Vad menar du med att du är tillbaka på nästan alla pass? Att du kan köra alla pass/lika ofta eller att du presterar som innan du drog ner på träningen?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
35 minuter sedan, MariaF sade:

Vad menar du med att du är tillbaka på nästan alla pass? Att du kan köra alla pass/lika ofta eller att du presterar som innan du drog ner på träningen?

Axeln är så pass bra nu att jag har börjat köra även mina lite hårdare kampsportspass :)  Kunde som jag skrev innan även återuppta min styrketräning så är helt klart på gång!

Är inte riktigt tillbaka till samma nivå försöker köra lite mer lugnt trött på att vara skadad så ska försöka att bygga lite långsammare...

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dagens mätning.

Glukos: 5.0

Ketoner: 0.4

Veckans träning 14 timmar 23 minuter

Njut av den svenska sommaren kan vara över imorgon... ;)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, jesper sade:

Veckans träning 14 timmar 23 minuter

Snart ikapp dig igen! Visserligen i form av promenader nu när jag har löpförbud men vänta bara... :P

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
35 minuter sedan, MariaF sade:

Snart ikapp dig igen! Visserligen i form av promenader nu när jag har löpförbud men vänta bara... :P

Härligt...

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Godmorgon, Dagens mätning

Glukos 4,5

Ketoner 0.6

veckans träning 11 timmar 34 minuter.

Jag har börjat äta frukost igen efter många år utan och jag äter typ 5 minuter innan träning och det visar sig att det höjer pulsen ca 6 slag...  dessutom fick jag sk löpmage idag och det har jag inte haft på väldigt väldigt länge...  Min vänster lilltå är nästan bra men höger lilltå är en jäkla super katastrof...   Hoppas ni njöt av sommaren för tyvärr fick jag ju rätt sist att den skulle vara kort :(

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
25 minuter sedan, jesper sade:

Hoppas ni njöt av sommaren för tyvärr fick jag ju rätt sist att den skulle vara kort :(

Äh, så farligt är det inte! Körde hoj till jobbet idag. Nu kommer den snart tillbaka! ^_^

• Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får väl bidra lite.

Mätte blodketon nyss. 2,5.

Mätte glukos men jag tror mina stickor är för gamla nu och de verkar visa för mycket då. Får skaffa nya.

Jag använder recept från denna sajt ur strikta listan, inget annat. Det blir inte så ofta frukost.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Martina skriver ju om att komma ännu djupare i ketos och @Slacktivisten ligger ju skyhögt över mig... så vad tror den samlade expertisen? Ska jag gå ännu striktare eller uppnår jag alla fördelar nu.... snittar ju oftast 0.5 i ketoner på morgonen förutom om jag kört ett riktigt grispass kvällen innan...   Jag mår ju bra som fan. orkar träna och inga dippar under dagen.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här med frukost lägger jag ner...  Träningen funkar inte bra då jag inte har någon tid mellan intag och start på träning.  Funderar också  på att öka fettandelen ytterligare och se om jag kan hamna ännu djupare i ketos. ( dock ännu inte säker på att det skulle vara bra) men därför jag funderar på att testa.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2018-04-27 at 15:53, jesper sade:

Martina skriver ju om att komma ännu djupare i ketos och @Slacktivisten ligger ju skyhögt över mig... så vad tror den samlade expertisen? Ska jag gå ännu striktare eller uppnår jag alla fördelar nu.... snittar ju oftast 0.5 i ketoner på morgonen förutom om jag kört ett riktigt grispass kvällen innan...   Jag mår ju bra som fan. orkar träna och inga dippar under dagen.

Jag har sagt det tidigare.. du är en av de få som faktiskt förbrukar en hel del glukos.. dvs all din träning är lixom inte Maffe!!

Martina  däremot tror jag har alla/de flesta iallafall anledningar till att komma djupare i ketos?

Dvs hon behöver främst begränsa vissa saker hon äter.. du skulle kanske tänka mer på hur länge du har förmåga att ligga på din höga träningsnivå.. om inte yngre personer får lov att bli bättre än dig på det du håller på med.. om det kanske  är dags att trappa ner lite, bli en mentor till de yngre förmågorna och sen oxå lägga betydligt mer tid på din nya relation?

Tjoo för sjutton.. 50 är ingen ålder.. 60 närmar sig med stormsteg, det finns undantag, men som regel så finns det begränsningar men hur som helst så är en av de viktiga faktorerna för män.. 50-60+, en god social kontext det kan då handla om partnerskap,, samt även mentorskap till yngre personer.. egna eller andras/föreningar!

Dvs alla åldrar har sin fördelar/nackdelar/krav/what ever/ketoner.. iallafall så blir vi alla  förr eller senare gamla/iallafall äldre.. sådåså, what a fuck är målet, ja det skiftar med olika åldrar, men på slutet så summeras det hur som helst!

Och då vill man komma ut som frisk, ha en god partnerrelation samt oxå en ett gott eftermäle.. helst vill man då njuta sitt välförtjänta Otium rätt länge och helst omges av barnbarn!

Så ser vår framtid ut och den grundläggs i vår  nutid?

• Gilla 4
  • Tack! 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan ju göra lite som jag har jobbat med mitt sockerberoende ... att man sätter upp kortsiktiga mål ... typ jag ska klara mig i tre dagar sen är det OK att ta lite av det man är beroende av .... men om det känns rimligt OK den 3:e dagen fattar man istället ett nytt beslut ... jag kör 3 dagar till ... sen håller man på lite så fram och tillbaka ett tag ... sen fattar man ett djärvare beslut 😉 ... jag ska köra 2 veckor enligt samma modell som för 3 dagar ... sen är det dags för att köra en längre period. :)

...men vi fungerar ju alla på lite olika sätt ... så antagligen är ovan inte en metod som passar alla...

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har du haft någon period då du inte tränat på 4-5 dagar?  ... ligger i så fall dina glukosvärden kvar runt 5?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
42 minuter sedan, Peter B sade:

har du haft någon period då du inte tränat på 4-5 dagar?  ... ligger i så fall din glukosvärden kvar runt 5?

Helt träningsfri har jag nog inte varit i så många dagar men mitt blodsocker känns väldigt stabilt... Kan ta med mig grejorna till Serbien om några veckor för misstänker att det inte blir mycket träning där.... Så återkommer

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, jesper sade:

Det jag inte fattar riktigt är hur jag i alla andra sammanhang kan ha ett jävla pannben och bara kötta på även om det är tungt. jobbigt, gör ont men  när det kommer till min nikotin så är jag som en liten glytt utan egen vilja...   ( skriver detta här för att sätta lite press på mig!)

Samma fenomen, olika droger... :( Men det där pannbenet KAN programmeras om till andra användningsområden även om det tar tid och ger återfall emellan varven. PeterBs system verkar vettigt, tror jag ska sno det själv... B)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, jesper sade:

Jag funderar på att sluta med mina nikotintuggumi... Dock får jag nästan panik av att bara tänka på det...  

För ett antal år sedan gjorde jag en test via företagshälsovården För snus och rökavvänjning.  Enligt deras teorier har man två olika beroenden som de kallar socialt och fysiskt.  Man mäter detta mellan 0-10 och för de flesta hamnar poängen typ   3-5  , 6-2 mm när jag hade gjort testen och de utvårderade så  fick de nästan panik... 10-10 De sprang iväg och ringde och gick in i systemen och letade mm men de lyckades inte hitta någon som ens varit i närheten av ett sådant resultat.  
Jag tuggar ju även på natten och jag vaknar ungefär kl 0230 och måsta byta till ett nytt... 

Det jag inte fattar riktigt är hur jag i alla andra sammanhang kan ha ett jävla pannben och bara kötta på även om det är tungt. jobbigt, gör ont men  när det kommer till min nikotin så är jag som en liten glytt utan egen vilja...   ( skriver detta här för att sätta lite press på mig!)

Fundera du på ett tag till.. och kommer du fram till något som hjälper så skriv här eller PMa mig!

Aså jag vet inte hur många gånger jag slutat snusa.. iallafall så har jag kommit fram till att det till 99% handlar om innanför pannbenet, det fysikaliska beroendet går över rätt snabbt har jag märkt!

Det som sitter innanför pannbenet får man leva med.. och för att referera till en före detta arbetskompis som lyckades lägga ner det hela, han är hela tiden sugen/längtar/tar snus när någon bjuder, men slutat köpa egen!

Hur som helst, det har fungerat bäst då jag befunnit mig i en ny dambekants sovrum.. då vill man liksom inte vara någon snusmumrik som  dreglar snus på de vita kuddarna!

Men så fort man kommer hem så vaknar man i natten och tar en snus/byter/tvättar kuddvar om det behövs.. en jävla skit som man egentligen borde lägga av med om man bara kunde!

• Gilla 4
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
21 timmar sedan, jesper sade:

Jag funderar på att sluta med mina nikotintuggumi... Dock får jag nästan panik av att bara tänka på det...  

För ett antal år sedan gjorde jag en test via företagshälsovården För snus och rökavvänjning.  Enligt deras teorier har man två olika beroenden som de kallar socialt och fysiskt.  Man mäter detta mellan 0-10 och för de flesta hamnar poängen typ   3-5  , 6-2 mm när jag hade gjort testen och de utvårderade så  fick de nästan panik... 10-10 De sprang iväg och ringde och gick in i systemen och letade mm men de lyckades inte hitta någon som ens varit i närheten av ett sådant resultat.  
Jag tuggar ju även på natten och jag vaknar ungefär kl 0230 och måsta byta till ett nytt... 

Det jag inte fattar riktigt är hur jag i alla andra sammanhang kan ha ett jävla pannben och bara kötta på även om det är tungt. jobbigt, gör ont men  när det kommer till min nikotin så är jag som en liten glytt utan egen vilja...   ( skriver detta här för att sätta lite press på mig!)

Kanske kan du utnyttja Placeboeffekten? Lägg alla tuggummin på ett ställe och blanda in x antal falska tuggummin. Kör sen på som vanligt. Inga förbud utan allt är som "vanligt". Efter ett tag så blandar du in fler falska tuggummin ..osv!

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar om man märker skillnad på nikotintuggummi och de med tutti-frutti-smak... 🤔:P Skämt åtsido, är inte nikotintuggummi skarpa i smaken? Fast det kanske finns nån variant där man trappar ner nikotinet? Nästa steg sen blir att inte tugga nattetid (ta en bettskena istället). Och sen bara 3 om dagen. Eller nåt...

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, MariaF sade:

Undrar om man märker skillnad på nikotintuggummi och de med tutti-frutti-smak... 🤔:P Skämt åtsido, är inte nikotintuggummi skarpa i smaken? Fast det kanske finns nån variant där man trappar ner nikotinet? Nästa steg sen blir att inte tugga nattetid (ta en bettskena istället). Och sen bara 3 om dagen. Eller nåt...

Precis!😊

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick nya stickor igår så dags att logga igen...

Glukos: 4.8

Ketoner 1.0

Veckans träning 15 timmar 46 minuter

har löst mitt frukost problem.... är dock lite trög ( har nog för mycket på jobb just nu)  Äter nu frukost på jobbet efter träning :)

Min vänstra lilltå är i princip " frisk" nu men min högra är som en krigszon och jag vet ifan vad jag ska göra åt den...

ha en fantastisk dag alla!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilopuls i morse: 76 WTF!  Antingen håller jag på att bli rejält sjuk eller är jag så stressad numera att jag snart går sönder...  Har under en längre tid jobbat sjukt mycket och kommer göra det minst ett halvår till... Min normala vilopuls ligger runt 40.

Glukos: 4.8

Ketoner: 0.8

Veckans träning 12 timmar 36 minuter

Ska nog börja följa min vilopuls lite oftare för att säkerställa att det inte är så här varje dag.

Ha en fantastisk dag alla!

• Gilla 2
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu