Jump to content

Stanna i ketos

Cleppa
 Share

Recommended Posts

Sambon var feberfri i morse så med lite tur kan hon flyga hem på fredag....  Min puls är fortfarande skum när jag springer ( för hög) men jag har fortsatt och "hoffat"  hans andningsövningar är helt fantastiska, jag får så mycket energi och en nästan orgasmisk känsla i bröstet.  Kallduscharna är inte längre tortyr utan tvärtom någon jag ser fram mot varje dag. och igår var jag ute och gick i 10 minuter barfota och i shorts utan att frysa.... Dock klarar jag inte längre att vänta till lunch med att äta så jag äter numera "lunch" ca kl 1000 istället för som alltid innan ca 1130. 

• Like 6

4 timmar sedan, Peter B sade:

Vad är målet … gå runt i badbyxor inne, ute , året om?  ...det blir mumma för klädkontot. ;) 

Det är bara en positiv bieffekt....   

Lära sig att medvetet kunna slå på och av stresshormoner.  ( mindre stress)

bättre vaskolär funktion ( heter det så?)

bättre imunförsvar

Det  är väl de huvudsakliga målen sedan är där några roliga andra saker

frysa mindre

bättre självkontroll/självkännedom 

mm

• Like 4

• 4 weeks later...
13 timmar sedan, Cleppa sade:

.. varför lär man sig aldrig...

Jodå. Man lär sig. Ett steg i taget. 
Nästa gång kanske du tvekar först, och ställer dig frågan: är det värt det?

Samla anteckningar om hur du reagerar på tårtbitar, läs dem då. 
Ta en ännu mindre bit kanske. Det är de tre första tuggorna som är godast, har jag lärt mig. Är de verkligen goda? Skriv ner det också. Jag har ju märkt att många saker är godare i minnet än i verkligheten. 

• Like 4
  • Thanks 1

• 2 weeks later...
On 2021-01-05 at 21:13, Cleppa sade:

Hållerpå att sluta snusa...  Det är helt vidrigt. kan inte sova.  har ont i huvudet så in i H******  , har ont i fötterna.  Kör med plåster men det gör ju ingen människa glad.  

Lycka till! Jag har vart där och det är värt att uthärda. Jag tror på dig.

• Like 2

Jag tror att nikotin trycker ner vikten lite....   Man har ju högre puls så något lite högre förbrukning.  Om man har stoppat in en fantastiskt god lössnus så inte f**  småäter man....    Tyvärr är det inte muskler... 

Något mindre träning. ( ingen kampsport)

Något mera slarv med kosten 

Jobbar i princip bara hemma så  den naturliga vardagsmotionen finns inte...

• Like 4
  • Sad 1

On 2021-01-29 at 14:43, Cleppa sade:

Jag tror att nikotin trycker ner vikten lite.... 

Jag har alltid fattat för att de som slutar röka och går upp i vikt, gör det för att de ersätter fipplandet med cigaretten med nåt att äta, ofta kolhydrater. Kanske är fel?

Min vardagsmotion har ökat iom hemarbete men å andra sidan blir jag visst aldrig klar med jobbet... 

Men om snusdelen börjar landa, då är det back to keto, nu då? Det är din mage vid 50 vi har som referens, vet du... Vill hellre ha 6-pack än öltunna... Eller hur det nu var...?! :P;)

• Like 1
  • Haha 2

• 2 weeks later...
10 timmar sedan, Cleppa sade:

kvalificerad att skriva på detta forum längre

Det är väl just det som gör dig kvalificerad. :)

Människor som är "perfekta" hela tiden ... antingen så ljuger dom eller så är de fruktansvärt tråkiga. 😉

• Like 6

• 2 weeks later...

Tillbaka i ketos och minus 1 kilo.  styrketränar igen , köper nog 1 harley till på lördag.... ser något sorts ljus i tunneln...  fortfarande snusfri har dock fortfarande plåster och några sugtabletter om dagen. 

• Like 3
  • Boom 1

Ketoner   2,1

BS 4,8

Påbörjade ett stort tatueringsprojekt i fredags.... 7.5 timmar under nålen. Denna gång dock väldigt lite smärta ( inte som förra varvet 16 timmars tortyr). Fick dock frossa på kvällen.  Blev ingen Harley i går. Säljare fick ställa in och vi ska försöka få till det en kväll i veckan.  Idag blev det 3 timmars vardagsmotion i form av mycket mycket rask vandring. 

Ha en fortsatt trevlig helg alla!

• Like 3

41 minuter sedan, Cleppa sade:

Ketoner   2,1

BS 4,8

Påbörjade ett stort tatueringsprojekt i fredags.... 7.5 timmar under nålen. Denna gång dock väldigt lite smärta ( inte som förra varvet 16 timmars tortyr). Fick dock frossa på kvällen.  Blev ingen Harley i går. Säljare fick ställa in och vi ska försöka få till det en kväll i veckan.  Idag blev det 3 timmars vardagsmotion i form av mycket mycket rask vandring. 

Ha en fortsatt trevlig helg alla!

En fundering, varför tatuering? Du är noga med mat och träning och slutat snusa. Antar att du vet vad alla färgerna innehåller...

• Like 2

Har tatuerat mig sedan 38 år tillbaka....  Har en väldigt stor  förtjusning till naturfolk, och deras syn på livet och verkligheten,  en av mina tatueringar är gjord av en MicMac shaman:) ,  flera av mina tatueringar har någon sorts koppling till naturfolk.  Det är dock inte Tribals...

Tycker dessutom att det är snyggt.   Svårt att förklara

https://feber.se/vetenskap/tatueringar-ar-bra-for-halsan/346385/

Edited by Cleppa
missade
  • Like 2

45 minuter sedan, Cleppa sade:

Har tatuerat mig sedan 38 år tillbaka....  Har en väldigt stor  förtjusning till naturfolk, och deras syn på livet och verkligheten,  en av mina tatueringar är gjord av en MicMac shaman:) ,  flera av mina tatueringar har någon sorts koppling till naturfolk.  Det är dock inte Tribals...

Tycker dessutom att det är snyggt.   Svårt att förklara

https://feber.se/vetenskap/tatueringar-ar-bra-for-halsan/346385/

Det räcker bra med den förklaringen!

BS 5.2

Ketoner 1.6

Allt flyter på bra. Livslusten har verkligen återvänt :)  Vet inte om det är ljuset eller vad som gör skillnaden.... 

Nu har jag bara ett ilandsproblem...  min lilltå är återigen rent fördärvad av blåsor...  Jag tror att jag skulle behöva något som separerar lilltån från  den andre tån och jag har en grej, en sorts plast/gummi tub jag tar på när jag ska springa och det fungerar men jag känner att jag kan inte ha den hela dagen. är det någon som vet om det finns något/någon grej i övrigt som kan räta ut lilltån och kanske t om kan få den att bli där av sig själv så småningom...

• Like 3

On 2021-03-02 at 08:22, Cleppa sade:

är det någon som vet om det finns något/någon grej i övrigt som kan räta ut lilltån och kanske t om kan få den att bli där av sig själv så småningom...

Mark Cucuzella skriver om en sån och efter lite vandrande bland länkar kom jag hit: https://www.correcttoes.com

Jag har inte köpt nån men har funderat på det också eftersom mina lilltår liksom ligger under ringtårna.

• Like 2

2 timmar sedan, MariaF sade:

Mark Cucuzella skriver om en sån och efter lite vandrande bland länkar kom jag hit: https://www.correcttoes.com

Tack för tipset. Hittade själv denna:

https://cdon.se/skonhet-och-halsa/kombinerad-taratare-och-avlastar-lilltan-p54701919

och fick hem den idag så ska  testa att gå långt i helgen. Kan återkomma och recensera... funkar inte denna ska jag definitivt beställa den du länkade till. 

Fick hem min ny HD idag , Kallt som sören att köra hem men väldigt vackert väder.  Gått ner ytterligare 1 kilo. i väldigt bra och stabil ketos nu. 1.6 idag. 

Följer ju Martina och hennes nya giv är att man ska BS/BK=1 , jag har vid något enstaka tillfälle varit där men oftast så ligger jag mellan 1-2 i ketoner och 4.3-5.5 i bs.... Men ska bli intressant att följa Martina och se om hon rapporterar om några mervärden av detta.

• Like 3

Vilken gubbe man blivit....  Vaknade 0455 tänkte a va fan så går upp.... Snabb kopp kaffe sedan 2 timmars rask promenad för att prova min nya tå rätare.  Trots att utgångsläget var typ lilltå=köttfärs så kunde jag i princip promenera hela rundan utan att ha ont och vad jag tror utan att skapa fler blåsor...  Så känns som väl investerade 79kr :)

-4 grader idag  och jag som hade hoppats på ett kunna köra en längre runda....

BS 4.8

BK 2.1

Ha en trevlig helg!

• Like 5

• 1 month later...