Jump to content

Stanna i ketos

Cleppa

Recommended Posts

21 timmar sedan, MariaF sade:

Stämmer inte det då? Du är vad du äter och inte äldre än du känner dig.... eller hur det nu var... :)

Det är ju det jag oftast tror men tyvärr springer man på verkligheten mellan varven och blir skadad eller annat tråkigt som troligtvis är i alla fall delvis åldersrelaterat... :(

• Like 2
  • Boom 1

11 timmar sedan, Cleppa sade:

Det är ju det jag oftast tror men tyvärr springer man på verkligheten mellan varven och blir skadad eller annat tråkigt som troligtvis är i alla fall delvis åldersrelaterat... :(

Ja visst kan man komma en bit med kost och annat. Men åldrandet pågår och man blir lättare skadad. Vi lever inte för evigt...lyssna på kroppen är inte dumt.

• Like 3

Då har man precis kört VO2 max intervaller så det är inte mycket med en just nu...   Men träningen flyter på , kosten också.  Har två veckor kvar i detta träningsblocket som är mer inriktat mot vo2 max för att sedan gå tillbaka till  mer inriktning på uthållighet. 

• Like 2

• 2 weeks later...

Går man över Zone2-träning/ MAF börjar man ju tära på glykogen förråden...så det är väl rimligt att kroppen signalerar att man behöver fylla på med kolhydrater.

Vid ett hårdare längre pass ... fyller du medvetet på med kolhydrater direkt efter passet då ? 

• Like 1

1 timme sedan, Peter B sade:

Vid ett hårdare längre pass ... fyller du medvetet på med kolhydrater direkt efter passet då ? 

När jag tänker efter gjorde jag nog det förr... men har av någon anledning missat det nu... så det kan nog vara förklaringen

• Like 2

On 2022-11-03 at 15:23, Peter B sade:

Går man över Zone2-träning/ MAF börjar man ju tära på glykogen förråden

Det är väl då man inte tär på glykogenet? Utan sparar det till uppförsbackar och slutspurten? 

Men tränar man hårt behöver man komma ihåg att fylla på. Inte för sent heller.

• Like 2

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
On 2022-12-17 at 16:30, Peter B sade:

Imponerande Cleppa :) Om du har Disneyplus finns en ny serie som heter Limitless ...ett av avsnitten handlar om "isbad", kan vara kul att se på. :)

Har hittat den nu, bara sett första avsnittet men intressant. 

4 minuter i 2 grader i badbaljan idag. Så jäkla gött... All stress bara rinner av en

• Like 2