MariaF Posted October 19, 2022 Share Posted October 19, 2022 15 timmar sedan, Cleppa sade: hjärnan oftast tror att jag är 20 fortfarande Stämmer inte det då? Du är vad du äter och inte äldre än du känner dig.... eller hur det nu var... 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted October 20, 2022 Author Share Posted October 20, 2022 21 timmar sedan, MariaF sade: Stämmer inte det då? Du är vad du äter och inte äldre än du känner dig.... eller hur det nu var... Det är ju det jag oftast tror men tyvärr springer man på verkligheten mellan varven och blir skadad eller annat tråkigt som troligtvis är i alla fall delvis åldersrelaterat... 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted October 20, 2022 Share Posted October 20, 2022 11 timmar sedan, Cleppa sade: Det är ju det jag oftast tror men tyvärr springer man på verkligheten mellan varven och blir skadad eller annat tråkigt som troligtvis är i alla fall delvis åldersrelaterat... Ja visst kan man komma en bit med kost och annat. Men åldrandet pågår och man blir lättare skadad. Vi lever inte för evigt...lyssna på kroppen är inte dumt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted October 23, 2022 Author Share Posted October 23, 2022 Då har man precis kört VO2 max intervaller så det är inte mycket med en just nu... Men träningen flyter på , kosten också. Har två veckor kvar i detta träningsblocket som är mer inriktat mot vo2 max för att sedan gå tillbaka till mer inriktning på uthållighet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted November 2, 2022 Author Share Posted November 2, 2022 Har upptäckt att när jag kör max intervaller och riktigt riktigt hårda pass så blir kolhydrat suget otroligt mycket större och jag slarvar med kosten då... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 Går man över Zone2-träning/ MAF börjar man ju tära på glykogen förråden...så det är väl rimligt att kroppen signalerar att man behöver fylla på med kolhydrater. Vid ett hårdare längre pass ... fyller du medvetet på med kolhydrater direkt efter passet då ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted November 3, 2022 Author Share Posted November 3, 2022 1 timme sedan, Peter B sade: Vid ett hårdare längre pass ... fyller du medvetet på med kolhydrater direkt efter passet då ? När jag tänker efter gjorde jag nog det förr... men har av någon anledning missat det nu... så det kan nog vara förklaringen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 6, 2022 Share Posted November 6, 2022 On 2022-11-03 at 15:23, Peter B sade: Går man över Zone2-träning/ MAF börjar man ju tära på glykogen förråden Det är väl då man inte tär på glykogenet? Utan sparar det till uppförsbackar och slutspurten? Men tränar man hårt behöver man komma ihåg att fylla på. Inte för sent heller. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted December 15, 2022 Author Share Posted December 15, 2022 Idag fick jag hacka hål i is för att bada... tunn som fan men ändå is... va gött som sören. 800kr för att kunna vinterbada hemma väldigt bra investering 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 15, 2022 Share Posted December 15, 2022 3 timmar sedan, Cleppa sade: 800kr för att kunna vinterbada Är inte det rätt mycket för en yxa...? 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted December 15, 2022 Author Share Posted December 15, 2022 1 timme sedan, MariaF sade: Är inte det rätt mycket för en yxa...? eller så var det ganska lite för en badbalja på terassen... Havet hade varit bättre men nu är det iallafall ute och inte i badkaret med is från frysen 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 15, 2022 Share Posted December 15, 2022 Coolt! Själv nöjer jag mig med halvkallt i slutet av duschen (utom nu när jag fryser jämt för att det är kallt i gamla hus). 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted December 16, 2022 Author Share Posted December 16, 2022 Idag blev det inget bad... var bara en enda jättestor isklump... 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 Imponerande Cleppa Om du har Disneyplus finns en ny serie som heter Limitless ...ett av avsnitten handlar om "isbad", kan vara kul att se på. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted December 18, 2022 Author Share Posted December 18, 2022 Ska se om jag kan hitta den... Har tyvärr inte Disney men... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted December 22, 2022 Author Share Posted December 22, 2022 Idag var isklumpen nästan helt smält så blev ett härligt bad på terassen . ca 3 grader i vattnet. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted January 6 Author Share Posted January 6 On 2022-12-17 at 16:30, Peter B sade: Imponerande Cleppa Om du har Disneyplus finns en ny serie som heter Limitless ...ett av avsnitten handlar om "isbad", kan vara kul att se på. Har hittat den nu, bara sett första avsnittet men intressant. 4 minuter i 2 grader i badbaljan idag. Så jäkla gött... All stress bara rinner av en 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 8 Share Posted January 8 Huvaligen 4 minuter i två grader 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted January 9 Author Share Posted January 9 21 timmar sedan, Peter B sade: Huvaligen 4 minuter i två grader Då är ändå 4 minuter i 2 grader bad mycket lättare än 2 minuter i 6 grader dusch. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts