Cleppa

Stanna i ketos

Recommended Posts

1 timme sedan, Elinor sade:

Att inte ha tjocka naglar och tjockt hår är ju också lite av en förbannelse som drabbar oss nordeuropéer.

Då är jag nog ett undantag. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Apropå att ha fina naglar så smörjer jag naglar och nagelband med kokosolja i princip varje dag. Tycker det är det bästa jag testat hittills. Jag använder kokosolja till det mesta, har slutat med alla specialkrämer och oljor.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, SGK sade:

Apropå att ha fina naglar så smörjer jag naglar och nagelband med kokosolja i princip varje dag. Tycker det är det bästa jag testat hittills. Jag använder kokosolja till det mesta, har slutat med alla specialkrämer och oljor.

Sen jag började med K2+D3 har jag fått ännu bättre naglar. Blanka och starka!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag klipper naglarna ibland; förr gick de oftast av innan jag hann klippa. 
Och håret har blivit lätt lockigt; om det är åldern eller lchf lämnar jag osagt. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis bytt jobb och gick till närmaste gymmet på lunchen och bara en station för fria vikter och kö...  Det kommer inte funka... Dagens ilands problem :(

• Gilla 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till jobbet. :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ilandsproblemet löst... var på plats lite efter 6 i morse och då var där ingen kö....

Tack @Peter B

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har gått och fått bältros på armen. gör ganska ont!  Trodde man var immun  mot det mesta när man var i ketos ;)

• Gilla 1
  • Ledsen 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen fått mina stickor från england... Beställde många denna gången.  Funderar fortfarande på att göra samma experiment som @Peter B gjorde med dygnet runt mätning men vill nog vänta tills livet är normalt igen. 

BS: 4,4

BK: 1.9  

1 timme efter lunch....   Kört ett mellan styrkepass på gymmet ca 1 timme innan lunch.  Ingen annan aktivitet idag. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det för lustiga ikoner du fått i inlägget? "Next Page"? Klickar man bildar de "Previous Page"och texten försvinner... Har @Peter B roat sig med nån ny inställning igen? 

• Gilla 2
  • Haha 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Näää...det är någon finess Cleppa har hittat själv. Verkar vara mycket användbart 😉

..ja jag måste  sätta igång med min dygnet runt mätning igen :)  Har fortsatt att tugga på lite Metformin utan att ha mätt  BS .... så det ska bli intressant och se hur värdena ligger nu. :) 

Cleppa dina värden ser ju lysande ut ... du kommer att leva tills du är 100 ;) Men skulle vara intressantare och se hur värden ligger på morgonen....

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Peter B sade:

Men skulle vara intressantare och se hur värden ligger på morgonen....

Är det direkt när jag vaknat? eller efter en halvtimme och kaffe eller när?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

strax efter  du vaknat...skulle jag säga.....jämför det mot värdet innan du går till sängs under förutsättning att du då varit fastande  några timmar och inte tränat  på många timmar...detta är nu en ren spekulation från min sida men ju mer lika värdena är desto bättre skulle jag gissa...jag vet inte om det finns någon forskning runt detta.;)

Mina värden:

image.png

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

BS 4,8

BK 2,4

Jag sprang 2 timmar igår kväll vet inte hur mycket det påverkar... 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker dina värden ser lysande ut ...nästan tråkigt att mäta när det ser ut sådär ...du kanske borde äta mera skräpmat. 😉 

• Tack! 1
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag gick ju länge med något vi inte visste vad det var men det visade sig vara Twar och det verkar som om det är helt borta nu...  Så jag kämpar på.  Hade perioder när jag dock knappt kunde träna och hamnade i kolhydratsträsket. några väldigt korta och några lite längre perioder.  Men mår så mycket sämre på alla plan då att jag behöver inte kämpa så mycket för att komma tillbaka till keto.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
14 timmar sedan, Peter B sade:

Tycker dina värden ser lysande ut .

Kände att jag behövde göra en kontroll mätning så det inte var en tillfällighet....

BS: 4,8

BK: 1,7

Så känns väldigt stabilt!  kommer nu återgå till att mäta fredagsmorgon utom om jag gör något särskilt som jag känner att jag vill se hur det påverkar.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2020-04-02 at 22:02, Cleppa sade:

Har gått och fått bältros på armen. gör ganska ont!  Trodde man var immun  mot det mesta när man var i ketos ;)

Har du fått medicin?...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Jamtlandstjej sade:

Har du fått medicin?...

Ja fick någon antivirus läkemedel och det gick över väldigt fort....  Så funderar på om det verkligen var bältros eller faktiskt Corona då tydligen blåsor på olika ställen är ett symptom.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nästa ilandsproblem...   Har börjat få små små finnar lite överallt på kroppen. De är väldigt väldigt små och går knappt att klömma.  Men det är störigt som sören...  De gör faktiskt ont när t ex jeansen skrapar mot...  Det är inte Ketorash.  Någon som har en ide om vad det är och varför?

• Gilla 1
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testosteronsvängningar? Du har ju åldern inne... ;)
Läser man om acne/hudproblem i tonåren, vilket är aktuellt hemma hos mig, så tillskrivs finnar och blemmor över hela kroppen just testosteronsvängningar. Det är tydligen därför män har mer än kvinnor. Kvinnor får ofta mer pormaskar. Finnar är antingen hormonella eller inflammatoriska och i ditt fall gissar jag alltså på testot. Det kan också vara kopplat till tarmhälsan och vad du äter så har du slarvat med det kan det vara inflammatoriskt.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
41 minuter sedan, MariaF sade:

Du har ju åldern inne...

Är själv inne på det (väldigt tråkiga) spåret...

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, Cleppa sade:

Är själv inne på det (väldigt tråkiga) spåret...

Nässelutslag är en annan diagnos!

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/sjukdomar--besvar/hud-har-och-naglar/utslag-och-eksem/nasselutslag/

Aså du har åldern inne för lägre testo.. utifall du alldrig tränar och alldrig är fysiskt aktiv!

Dvs jag har mätt mitt testo, det var lågt.. oandrasidan var det inte för lågt utan mest förmodligen beroende på min ålder och min låga aktivitetsnivå/muskelmassa/kondition/litta annat sådant!

Hur som helst så händer att vissa män får låga testonivåer, det är oftast ett sjukligt tillstånd, tror det har med hypofysen att göra.. ibland cancer där!

Såå lika bra att mäta testo således, jag är inte övertygad alls iomed att manligt kön i kombo med fysisk aktivitet tenderar att just öka testo, även om det sjunker i förhållande till om man vore 20 typ på samma aktivitesnivå.

Åter till tonåriga unga män, där svajar testo rätt rejält, det påverkar produktionen av sebum och dess sammansättning bland annat, de kommer i målbrottet, får andra besvär, som morgonstånd samt ett ökat intresse för motsatta könet!

Dvs kom inte och säg att du lagt av att träna.. så gammal är du inte ännu!

Iallafall så finns det andra tecken på lågt testo för män i lite högre ålder, dvs de blir som barn, mentalt.. men då har de verkligen brist på testo!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vet jag inte om diskussioner om mitt morgonstånd är något vi ska eller bör ha här ;)

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade skumma värden i morse...   vet att jag är stressad och sovit dåligt sista veckan men tycker det är skumt med hyfsat höga värden på både BS och BK...

BS: 6.1

BK 1.6

Tankar/ideer?

• Förvirrad 1
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bidrar getingsticket till stress-reaktionen, tro? 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite kanske men har massor massor på jobb som måste klaras innan semestern som troligtvis stressar mer.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var på VC i förmiddags och fick kortison och antihistamin. sov kanske 1 timme i natt. jobbat under dagen och tagit ett 40 minuters lågpulspass. kände att pulsen låg 5 slag för högt. men fick för mig att mäta nu ... Åt grillat på lunchen med två olika feta sallader.

BS 6,8

BK 3.1

Det blir konstigare och konstigare

• Gilla 1
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gjorde ett medvetet avsteg igår....   

Åt en pizza BS 1.5 timmar efter 8.8  och då åt jag en chockladboll och en dammsugare. 1 timme efter det BS 7.7

Mådde inte bra. svettades och orolig i kroppen....

BS i morse 5.1

BK 0.4

regn och rusk   ha en trevlig dag alla!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2020-07-06 at 10:05, Cleppa sade:

Mådde inte bra. svettades och orolig i kroppen....

Så reagerar jag också på för mycket kolhydrater. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
31 minuter sedan, MariaF sade:

Så reagerar jag också på för mycket kolhydrater. 

Och ändå kan man inte låta bli ibland ????

• Gilla 3
  • Förvirrad 1
  • Ledsen 1
  • Boom 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Allt flyter på bra.... Stabilt i ketos, ligger runt 1,5-2,5  och BS mellan 4-5. Träningen funkar bara vädret man hade önskat vore lite bättre...   1 veckas semester kvar!  verkar dock som om man kommer att jobba på distans under hösten också och det är jag inte hundra nöjd med.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt Cleppa! :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, Tydligen ska man inte utmana ödet och säga allt går som på räls... Fick helt sjuk kramp i ländryggen idag på gymmet. Otrolig smärta och tog lång tid att få det att släppa. Hoppas på en engångs grej. 

• Ledsen 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg