andrea.morales.g Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 Hej Jag hade läs att följa lchf, kan innebär att man för stoppning, på grunden att tarmarna för inte det dem behöver för att arbetar. Är det nog som vet om det ? Skickat från min SM-G928F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 För mej är det precis tvärtom. Jag levde på linfrön förut men med LCHF funkar jag som en klocka varje dag 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jessirene Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 Jag som föddes förstoppad måste fortfarande ha det i åtanke med lchf. Skillnaden är taktiken, vid lchf minskar volymen avföring avsevärt. Så bulkande fibrer blir inte så effektivt för vätskan som man sväljer detta med verkar sugas upp fort. Min lchf taktik mot förstoppning är att ta in tillräckligt med fett. För närvarande innebär det 2-3 msk brainoctane olja på morgonen i ett stort glas vatten. Jag har annat i också, så det ska ändå ner. Ta inte så mycket i början, då kommer du känna dig döende av illamående. Vanlig kokosolja kan säkert funka lika bra. Fibrer från broccoli och dylikt är ingen fara, det går bra att äta mycket kål. Så varje magsystem är individuellt, man får lära av varandra och framför allt på sig själv. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 Precis som med annan kost kan man nog bli både och med LCHF. Men testa och äta mycket kokosfett så får du se vad som händer. ;-) 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 För mig hjälper inte ens kokosfett. Jag äter magnesiumoxid varje kväll för att magen ska fungera bättre. Börja med liten dos, öka försiktigt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 Äter magnesiumcitrat, det hjälper väldigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Gladan Posted August 2, 2016 Popular Post Share Posted August 2, 2016 Alltså, grejen är ju att de som säger så tror att LCHF innebär noll fibrer. Dom har noll koll! De som har lite koll vet att de flesta kan äta runt ca 20 g kolhydrater eller tom mer. De flesta ovanjordgrönsakerna innehåller 2-4 g kolhydrater /100 g och det innebär att du kan äta runt 500 g grönsaker per dag. Vilket innebär att tarmen får så mycket fibrer den behöver och därtill fibrer av den mjuka, lösliga sorten som är bra för tarmfloran. Däremot äter man inte det som dietisterna hyllar som "fullkorn" och som de som lider av IBS vet mest retar tarmen och river i slemhinnan. Sen så kan man bli förstoppad av vilken diet som helst, även sådan där man äter mycket fibrer. oftast beror det på: för lite fett för lite vatten för lite motion stress tarmflorans sammansättning. Förutom olika sjukdomstillstånd.... 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 Som jessirene skriver så minskar volymen på bajset avsevärt vid LCHF-kost jämfört med kolhydratrik kost som innehåller mer bulkmedel än näring. Näringstät mat ger kroppen det den behöver och som den tar hand om. Resterna skickas ut bakvägen. Om ändå kroppen snålar med utsläppen så tycker jag att det hjälper med magnesium. Finns många olika sorter. Jag har fått förklarat för mig att det är magnesiumoxid som har laxerande verkan. Jag använder en sort som heter Supermagnesium och som innehåller en blandning mellan alla möjliga magnesiumsorter. Vinst varje gång! http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/super_magnesium_tabletter?utm_source=gmerchant&utm_campaign=unspecified&utm_medium=Prisjamforelsesiter&utm_term=&utm_content=Produktfeed&da=14-100&gclid=CKPy4emip84CFUGfGwod3ugPaQ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts