Ankan68 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 Hej! Har kört LCHF i drygt två veckor. Fungerar bra för mage och vikt. Har inte så mycket att gå ner (ca 4 kg) och redan gått ner ca 1,5 kg på de 10 dagar jag vägt mig. Mitt problem är att jag fortfarande får en hel del symtom som trötthetskänslor i muskler och yrsel trots vad jag uppfattar som strikt LCHF i över 14 dagar. Huvudvärk som kommer och går. Hur länge är det normalt att ha dessa som jag uppfattar som omställningssymtom? Borde de inte börja försvinna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stackars Jack Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 Här kommer lite info. Hoppas det är till hjälp. http://www.kostdoktorn.se/lchf#teori 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 För mig tog det 4-5v innan jag kände mig som en människa igen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ankan68 Posted August 4, 2016 Author Share Posted August 4, 2016 Tack för svar! Skönt att höra att man inte är ensam om det Jag upplever att det kommer och går under dagen men det är väl sannolikt också normalt. Lite saltvatten så blev det faktiskt lite bättre! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 Jag kämpar just nu också trots att jag ätit iofs väldigt liberal LCHF under flera år. ( dock ett antal kortare och längre återfall,,,,) Skriver om detta i tråden "stanna i ketos" Men om du inte kör superstrikt tror jag 2-4 veckor. Lycka till 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Omställningssymptom är.. död råtta i munnen och ridarrustning! Ta extra salt oxå.. det är vanligt att blodtrycket sjunker i början. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balou Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Å fy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cdaven Posted November 3, 2016 Share Posted November 3, 2016 Har kört LCHF i drygt två veckor. ... Mitt problem är att jag fortfarande får en hel del symtom som trötthetskänslor i muskler och yrsel trots vad jag uppfattar som strikt LCHF i över 14 dagar. Huvudvärk som kommer och går. Det är inte trots strikt LCHF, utan på grund av... Det du beskriver kallas på engelska "keto flu", alltså ketos-influensa... Googla på det, så ska du se att det drabbar nästan alla i början. Saltvatten och buljong är min medicin! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Saltvatten.. och/eller buljong! För newbies duger köpta buljongtärningar! För hardcore LCHFare är det hemmakokt buljong från antingen gräsbetesdjur eller vilt som gäller! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts