Cleppa Posted August 6, 2016 Share Posted August 6, 2016 Någon som har gjort jobbet att kolla var man hittar de billigaste ketonstickorna? På apoteket kostar de typ 26kr st... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted August 6, 2016 Share Posted August 6, 2016 beroende på vilken mätare du har - här finns en variant: https://www.med24.se/freestyle-precision-b-ketonremsor-10-st 15,5 kr/st Mäta ketoner är ingen billig hobby..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 jag köper dessa:https://www.amazon.co.uk/Blood-Ketone-Strips-meter-monitor/dp/B00W1TIVHM/ref=sr_1_1_a_it?ie=UTF8&qid=1470562543&sr=8-1&keywords=ketone+on+callca 10 kronor/sticka 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted August 7, 2016 Author Share Posted August 7, 2016 Jag har ju glucomen LX plus och då verkar det omöjligt att hitta billiga stickor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Jag har ju glucomen LX plus och då verkar det omöjligt att hitta billiga stickor... Mmmm...det lönar sig snabbtt att köpa en ny mätare... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ketogen Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Beställde hos med24 både mätare (Freestyle precision Neo 158 kronor) och stickor (Freestyle precision b-ketonremsor för 155 kronor. Däremot var glukosstickorna betydligt billigare på annat ställe (Apotea.se) , runt hälften jämfört med med24. Leverans var inom typ 2 dagar för båda ställen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Ja, det gäller att kolla på olika ställen, det ändra sig vem som är billigast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts