Slankijanuari Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Hej! I slutet av augusti 2011 började jag äta enligt LCHF. Tre månader senare hade jag gått ner 6 kilo. Och efter yttelrigare några månader var jag nere på 62 kilo till mina 168 centimeter. Jag hade gått ner 8,5 kilo och jag stortrivdes! Avv olika orsaker så har jag dock lyckats gå upp allt jag gick ner och lite till. Idag vägde jag 74 kilo och imorgon börjar jag med LCHF igen. Det ser jag verkligen fram emot för jag vet att om jag inte äter något som har mer än 5gr kolhydrater per 100 gr så går jag ner! Om jag dessutom tränar lite grann så kan det bli lite extra fart på viktminskningen. Åh vad jag längtar efter att bli av med min muffinsmage!! Jag ser i mina anteckningar från 2011 att jag gick ner 2,4 kilo första veckan då. Det blir spännande att se om jag får samma reslutat den här gången! Ska gå in och läsa ofta på Kostdoktorn så att jag håller motivationen uppe! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slankijanuari Posted August 7, 2016 Author Share Posted August 7, 2016 Oj då! Nu läste jag ett inlägg om att LCHF intet funkar andra gången... Kan det vara sant? I så fall ser det mörkt ut för mig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Det KAN vara så, men det behöver inte gälla dej. Tänk positivt 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 I vilket fall så kommer din kropp att må bättre och se till att komplettera vågen med måttband. Du kan se förändringar i cm som inte syns på vågen. Det KAN ta längre tid nu... beroende på hur du misshandlat din kropp kan den ha svårt att lita på dej och en otrygg kropp släpper inte ett gram. Kör bra mat i 4 månader utan konstigheter så ni kommer på speaking foot med varandra igen . Först därefter kan du börja trixa om det behövs 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Peter B Posted August 7, 2016 Popular Post Share Posted August 7, 2016 Sen så kan det vara en fördel om det inte går så fort att minska i vikt ... att äta LCHF ett tag och sen gå tillbaka till att äta som innan man gick ner i vikt leder nog för de allra flesta till att man går upp i vikt igen....Å andra sidan kanske man inte behöver äta strikt LCHF resten av livet heller om man inte vill det, för att hålla vikten. Lycka till nu 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slankijanuari Posted August 8, 2016 Author Share Posted August 8, 2016 Första dagen! Det har gått hur bra som helst. Ingen huvudvärk, ingen yrsel. Men det kommer nog om ett par dagar om det kommer... Hoppas att jag får den där härliga energin också snart! Vägde in mig på 74,3 kilo. Mätte mig. Men glömde att ta en bild. Det kanske jag kan göra i morgon bitti om jag kommer ihåg det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Kämpa på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts