Guest Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Kan kreatin monohydrate höja histamin-halten i kroppen vid användning så att det utlöser allergireaktion? Och är det dumt, onödigt eller rent av farligt att dosera kreatin när men äter enligt lchf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Har aldrig sett någon studie som visat att det påverkar histamin. Någon speciell orsak till frågan? Man får dock se upp med kreatin då många köper in det billigast med en hel del föroreningar i. Kreatin göra med syntetisk kemi så inget man vill ha föroreningar i. LCHF och kreatin fungerar bra. Upptaget blir dock lite bättre med kolhydrater. Om man äter kolhydrater och kreatin samtidigt så sänker kreatin faktiskt blodglukos responsen av kolisarna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Orsaken till frågan är att jag tror mig lida av histaminintolerans, därav frågan. Så Tack för svaret! En annan fråga om kosttillskottet Kreatin jag har, är det normalt att få lättare huvudvärk efter några timmars intag av Kreatin monohydrate? Och är bieffekterna som huvudvärk och lite magproblem övergående om man doserar Kreatin under en längre tid att kroppen vänjer sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahavia Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Orsaken till frågan är att jag tror mig lida av histaminintolerans, därav frågan. Så Tack för svaret! En annan fråga om kosttillskottet Kreatin jag har, är det normalt att få lättare huvudvärk efter några timmars intag av Kreatin monohydrate? Och är bieffekterna som huvudvärk och lite magproblem övergående om man doserar Kreatin under en längre tid att kroppen vänjer sig? Magproblem med kreatintillskott kan lindras genom att alltid ta det tillsammans med måltid. Dessutom kan det vara bra att börja med en lägre dos än rekommenderat och öka successivt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts