Popular Post Syster Posted August 20, 2016 Popular Post Share Posted August 20, 2016 Här är en härlig reklam för smör från 1977 http://land.se/skon-reklamfilm-for-smor-fran-1977-kunde-ha-gjorts-idag/ Margarin var nog lika illa då som idag 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Denna filmsnutt är en klassiker :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Klassiker kanske, men jag har inte sett den. Så otroligt bra! Jag blev jätteglad att se nåt så träffande. Nån som säger emot informationen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilu Posted August 22, 2016 Share Posted August 22, 2016 Tänk ändå vad det har ändrats på sistone. För några år sedan mailade jag Arla och undrade varför man inte gjorde mer reklam för smör, när alltfler började kolla tillsatser och ville ha riktigt smör. I svaret stod det inte rakt ut, men man kunde läsa mellan raderna att det var inte lönt med reklam eftersom alla visste att smör inte var hälsosamt. Alltså även dom på Arla. Fick intrycket att dom tillverkade smöret på den tiden bara för att det fanns okunniga personer som ändå köpte skiten. Men nu har alla livsmedelskedjor sitt eget smör och "Bregott". Så egentligen behöver vi inte bekymra oss över Big Foods påstådda makt. Efterfrågan styr tillgången, även om det kan verka tvärtom på kort sikt. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts