Syster Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Nu verkar det som om "vi" som inte dricker så mycket kaffe eller inget alls, har en genmutation Detta har på visats i en Italiensk studie https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2016/08/30/kaffevanor-kan-sparas-till-generna/ Hmm, kan allt förklaras med genmutationer tro . . . 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Effie Posted August 30, 2016 Popular Post Share Posted August 30, 2016 Och jag som är periodare, på kaffe som på så mycket annat (utom alcohol) - jag har gener som står och blinkar på/av då? Intressant... :-) 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Det vore ju jättebra om allt kunde förklaras med genmutationer men vad är egentligen då "normalt"? För att det ska bli en mutation borde det ju vara en avvikelse från nåt som är "rätt", eller? Och vem definierar det? Jag är också periodare, vilket tycks vara ett släktdrag även om vi periodar olika saker i släkten. Så nåt genetiskt tror jag absolut på! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Hm, min svärfar är en kaffedrickare av stora mått medan maken dvs hans son inte dricker kaffe alls. Hur ska man tolka detta? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Hm, min svärfar är en kaffedrickare av stora mått medan maken dvs hans son inte dricker kaffe alls. Hur ska man tolka detta? Arvssynden hoppar alltid en generation.. så det är bara varannan som drabbas! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Ja, men det kan ju stämma Zepp. Sonen dricker en hel del kaffe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Ja, men det kan ju stämma Zepp. Sonen dricker en hel del kaffe Detsamma gäller uppfostran och att vara föredömme som förälder.. dvs.. det biter inte ett dugg på dina egna barn.. däremot så mins de sin mors/fars försök att göra gott, lära ut livets hemligheter, när de väl själva blir föräldrar! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts