Jump to content

Förbjudet att sälja Chiapudding

Syster
 Share

Recommended Posts

Nog är det väl märkligt, man får inte sälja Chiapudding  :huh: Man får sälja frön och man får göra Chiapudding själv och Chiafrön får användas i bröd och dylikt.

Men man får inte sälja Chiapudding, konstigt när man får sälja vilket elände i övrigt, som med stor sannolikhet har en enorm negativ inverkan på människors hälsa.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6rbjudet-att-s%C3%A4lja-chiapudding-1.3760045

Man upphör aldrig att förvånas  :o

• Like 6

Till moderatorerna:

Jag satte några likes på den här sidan igår, men idag är de borta! Jag kan inte sätta dit nya heller, men skriva inlägg kan jag tydligen, som det ser ut. Har "systemet" börjat censurera mig? :rolleyes:

(När jag klickar på Gilla-knappen får jag ett felmedelande.  "Ett fel uppstod: There was a problem storing your reputation vote.")

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

GLÖM ALLTIHOP!    PLÖTSLIGT FUNKAR DET IGEN!   TREVLIG HELG :D

• Like 3

Typisk exempel för vad en detaljstyrd lagstiftning kan få för effekter....visst är det märkligt!

Har jag förstått rätt: om någon begär tillstånd från EU, så får alla tydligen plötsligt börja sälja sin chiapudding lagligt. Men det är ingen som har gjort det- antagligen för att ansökningsavgift  / tillstånd kostar för mycket. Om jag har förstått det här rätt, så får ingen EU-medborgare någonsin mer hitta på en egen maträtt och sälja, utan att först ansöka om tillstånd från EU.

Sån't här kan vi bara inte acceptera. Nu är det dags att börja tillämpa civil olydnad. Och hålla ihop solidariskt, så ingen drabbas ensam.  Samt övertala våra folkvalda EU-representanter att sätta ner foten.

• Like 2

Fast oftast visar det sig att sådana här historier är missförstånd och inte alls vad Aftonbladet mfl skriver

Och ibland sorgligt nog medveten övertolkning, i lindrigaste fall för att få en rubrik men också för att jobba för swexit. Jämför hur SD, under pseudonym, gjort inlägg med förslag om att ge flyktingar rösträtt för att sedan bemöta det och förfasa sig över människors naivitet. Tråkig utveckling, lär nog förekomma här på forumet också. (Har väl i och för sig förekommit i alla tider, manipulation är väl en mänsklig paradgren).