jdrotz Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Vad har ni för erfarenheter av Kaffe? Jag upplever att min viktnedgång stannar, eller tom vänder åt fel håll när jag dricker kaffe. Brukar endast ha lite grädde i. Dessutom mår min mage aningen bättre om jag skippar kaffet. Kan kaffe inverka negativt på ketos? Erfarenheter? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Jag lyckas hålla hungern i schack. Däremot har jag problem med mejerier och det du beskriver upplevde jag innan jag slutade med mjölk, grädde och smör i kaffet. Nu är det bara starkt svart kaffe som gäller och det funkar utmärkt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Jag dricker svart kaffe varje morgon. Det har jag gjort så länge jag kan minnas. Både när jag gått upp i vikt och när jag gått ner. Jag har aldrig ens funderat om kaffet påverkar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Kaffe kan påverka insulinnivåerna. Är man känslig för det kan det nog påverka. Förutom att det kan bidra till att öka kortisol (framförallt om man redan har problem med stress) - och då får man en höjning av blodsockret också. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdrotz Posted September 12, 2016 Author Share Posted September 12, 2016 För min del är det iallafall slutdrucket. Har varit utan en period och jag mår otroligt mycket bättre på alla sätt och vis. Saknar det dock lite grann på jobbet, få ersätta med te istället. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Jag dricker svart kaffe och har aldrig känt av några problem. Har lätt för att hålla vikt/gå ner i vikt, sover bra, kan varva ner/vila med meditation och annat när jag varit aktiv. Intressant hur man ofta förknippar kaffet med mjölkprodukterna. Skulle inte fixa att dricka flera koppar med grädde eller mjölk om dagen . Det blir en massa extra kalorier i onödan och dessutom får iallafall jag lugnare mage utan mejerier. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Kaffe kan påverka insulinnivåerna. Är man känslig för det kan det nog påverka. Förutom att det kan bidra till att öka kortisol (framförallt om man redan har problem med stress) - och då får man en höjning av blodsockret också. Det känns som ett rimligt samband att kaffet indirekt höjer insulinnivåerna genom stress. Har själv slutat att dricka kaffe på arbetet, där vi dessutom bara har mjölk i pulverform (automat) som drar igång ett sug hos mig, mycket lugnare att låta låta bli. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts