Ankan123 Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Hej!Har beställt en flaska flytande fiskolja då jag fått rådet att kapslad olja kan dölja "gammal/dålig" olja då man inte varken känner lukt eller smak.Så flytande blev det.Nu är jag beredd på att fiskolja smakar och luktar illa även om den är färsk och fin.Så hur skall jag kunna svälja den?Hur gör ni?// Ankan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Jag använder Möllers Tran och den smakar bara lite syrligt, som citron. Är inte alls svår att svälja 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilu Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Bra fråga. Det finns mig veterligen ingen fiskolja på flaska som inte är smaksatt på nåt sätt, oftast citron. Om man som jag inte tål citronsyra blir det lite svårt. Går lite bättre om det är äkta citron dom pressat och blandat i, men även det får jag nog av efter ett tag. Har provat de "bästa" på marknaden, Möllers tran och Ecolomega, men det blir till att hälla bort det sista när det blivit gammalt. Kom på att jag kunde ju sticka hål på en fiskoljekapsel för att få "ren" fiskolja, men det gör jag inte om. Fyy, va räligt!! Tog flera timmar innan fisksmaken i munnen försvann. Förstod varför dom smaksätter "skiten", om man säger så. EyeQ med vanilj är nog det jag tålt bäst hittills. Men min stora fråga är hur jag får min 3-årige son att ta fiskoljan. Han vägrar allt jag provat. Det var för hans skull jag provade fiskolja i kapseln, men, som sagt, det var inte den bästa idén jag haft. Kapslar tycker jag han är för liten för än. Tips mottages gärna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Jag kör kapslar för de har bättre hållbarhet när du öppnar burken. Med det sagt är det helt korrekt att smaken avslöjar statusen på oljan. Då och då biter jag helt enkelt kapseln för att kolla läget så att säga. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Det finns ju en "lyxolja": http://arcticmed.se/index.html Jag smakade en gång och deras naturell smakar verkligen inte någonting alls! Apelsinsmak finns också... Dessutom kan du få göra ett test....jag tvivlar på att det kan visa något annat än att du behöver deras oljor, men är man road så.... Men smakar det så kostar det också... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ankan123 Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 Det finns ju en "lyxolja": http://arcticmed.se/index.html Jag smakade en gång och deras naturell smakar verkligen inte någonting alls! Apelsinsmak finns också... Dessutom kan du få göra ett test....jag tvivlar på att det kan visa något annat än att du behöver deras oljor, men är man road så.... Men smakar det så kostar det också... Vad bra för det är den jag har köpt. Då kanske jag lyckas få i mig den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilu Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Det finns ju en "lyxolja": http://arcticmed.se/index.html Jag smakade en gång och deras naturell smakar verkligen inte någonting alls! Apelsinsmak finns också... Dessutom kan du få göra ett test....jag tvivlar på att det kan visa något annat än att du behöver deras oljor, men är man road så.... Men smakar det så kostar det också... Ah, den har jag missat. Blir väl till att beställa en flaska och prova. Tack för tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 När vi pratar om fiskolja http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/fettsyror-gor-att-barn-laser-battre 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ankan123 Posted September 17, 2016 Author Share Posted September 17, 2016 Ja men hur tänkte jag ???Arctimed fiskolja har helt okej smak. Det är inget problem.Men att svälja flytande olja oavsett smak är ju inte något jag klarar av i alla fall.Idag blandade jag det i riven blomkål. Då gick det bra.Hur gör ni andra som äter flytande olja?// Ankan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anne.wallin1954 Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Möllers Tran har fått toppbetyg efter test. Skickat från min SM-A310F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pia51 Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 Möllers Tran har fått toppbetyg efter test. Skickat från min SM-A310F via Tapatalk Är det en nyligen gjord test? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anne.wallin1954 Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 Ja men minns inte om det var TestFakta el Livsmedelsverket som testade. Den har en neutral smak av lite citron och är helt ok. Värre med Cirkulan som smakar rå torsk. Nyttig dock med K2 som tillsats. Skickat från min SM-A310F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts