Pelloria Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Hej! Jag har ätit strikt lchf i ett år nu. Jag har från och till ödem och har då märkt att viktnedgången stannar av. Är det någon som har samma erfarenhet eller som vet varför det blir så? Jag kan inte äta för salt mat eller sitta stilla tex. vid en längre bilresa för då blir det ödem direkt och viktnedgången stannar av [emoji53] Skickat från min SM-G928F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Var på kroppen kommer ödemen? Ödem får man främst av att lymfsystemet saktat ner, och det som orsakar den nedsaktningen är troligen även orsak till att viktnedgången uteblir, om du för övrigt har samma förutsättningar. Har du kollat hur sköldkörteln mår? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelloria Posted September 15, 2016 Author Share Posted September 15, 2016 Var på kroppen kommer ödemen? Ödem får man främst av att lymfsystemet saktat ner, och det som orsakar den nedsaktningen är troligen även orsak till att viktnedgången uteblir, om du för övrigt har samma förutsättningar. Har du kollat hur sköldkörteln mår?Jag svullnar i fötter och ben även när det är varmt. Skickat från min SM-G928F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Om detta är något som uppkommit nu i samband med kostomläggningen kan det bero på obalans i elektrolyterna som stör osmoseegleringen. Många äter för lite salt. Det kan dock vara något med njurarna, hjärtat eller sköldkörteln. Det kan vara värt att testa att öka mängden salt o se om det blir bättre. I annat fall kan du rådfråga en läkare för att utesluta något allvarligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts