Totto Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Ja alltså, som rubriken lyder, får man själv bestämma vad man får äta och säga att man äter LCHF? Om vi utgår från oprocessade varor. Om man tycker sig tåla ett äpple då och då men ändå håller kolhydrater på en låg nivå? Eller äter man då inte LCHF, oberoende av hur lite kolhydrater man äter? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xls Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Ät det som DU mår bra av. DU bestämmer. Inte mycket mer att säga om det. Ha en trevlig kväll. Själv pimplar jag vin (torrt vitt och rött) just nu och mår bra. Levern gillar det inte, den hade hellre ägnat sig åt fettmetabolism istället för att bråka med alkoholen, men är det fredag så är det och snart är jag och min lever tillbaka på banan igen. Jag förstår vad du vill med ditt inlägg. Vi får se om någon nappar på betet. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Vilken fråga såhär på fredagskvällen . Som den petmoster jag är så vill jag påstå att man just då gör ett avsteg. Men det är ju min personliga åsikt. Jag har ändå aldrig gillat frukt så jag kanske inte är opartisk i frågan 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xls Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Vilken fråga såhär på fredagskvällen . Som den petmoster jag är så vill jag påstå att man just då gör ett avsteg. Men det är ju min personliga åsikt. Jag har ändå aldrig gillat frukt så jag kanske inte är opartisk i frågan Ja, absolut gör man ett avsteg från NCHF. Men de flesta klarar sig nog med mer eller mindre strikt LCHF. Ett äpple skadar inte. Fråga Isaac Newton, han fick ett i huvudet och överlevde. Nu är han i och för sig död sedan länge, men det beror nog inte på just det äpplet. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post iAnna Posted September 16, 2016 Popular Post Share Posted September 16, 2016 Jag brukar säga att jag äter en kombo av Paleo och LCHF - lite frukt vissa perioder och lite mejerier andra. Det viktiga är att inte äta de där färglösa produkterna ... 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Men äpple har väl alltid ställt till med elände. Du har väl hört om Adam och Eva? 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Spannmål ingår aldrig i LCHF. Inte heller socker och frukt. Äter man frukt är det antingen paleo eller avsteg. Man brukar ju lista råvaror som är 5 g kolisar per 100 g. Det innebär att jordnötter inte heller är LCHF även om det är de enda kolisarna jag äter idag och jag fortfarande ligger under 20 g per dag. Jag är inte så strikt så jag bara kör 5 g regeln. Nu på hösten bara måste man äta rödbetor. Men då gräddstuvar jag dem, och äter med fetaost och bacon för att väga upp de extra kolisarna. En gång per år äter jag också nypotatis, till surströmmingen och en gång per år vill jag ha nykokt majskolv med smör och salt... men inte är det LCHF för det. Det är avsteg. Till surströmmingen vill jag dessutom ha tunnbröd. Två gånger per år äter jag sushi... fast tyngdpunkten numera ligger på sashimi. Men maki bara måste jag ha då. Men maki är ju inte LCHF bara för att jag äter det 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Vissa facebookgrupper har bestämda regler om vad som är LCHF. Jag vet inte om du stött på någon sådan? En del receptbloggare,bl a Birgitta Höglund, använder ibland frukt i recept, t ex äpple som smaksättning i grytor. Hon menar att det blir såpass lite kolhydrater per portion, att det ändå kan räknas som LCHF. Kostdoktorn säger väl att frukt är ok, någon gång ibland, som godis. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Jag åt en halv banan och till och med lite socker i lördags men det var mitt i Stockholm halvmarathon. Skulle aldrig äta det annars. Smakade illa också. Annars tycker jag som ovan att du ska äta det du mår bra av och strunta i vad andra tycker. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post SGK Posted September 17, 2016 Popular Post Share Posted September 17, 2016 Ja, vi som äter LCHF ser verkligen olika på vad vi menar med LCHF. Själv äter jag ibland köpt leverpastej med 6 gram kolhydrater per 100 gram. Men eftersom det blir ca 20 gram leverpastej per gång innebär det ju att kolhydraterna från leverpastejen uppgår till 1,2 gram den dagen. Om jag då äter den vanliga mängden grönsaker dessutom så kanske jag råkar äta lite mindre den dagen motsvarande 1,2 gram kolhydrater. Dvs. i min värld är 1,2 gram kolhydrater försumbart. Äter man ett äpple är det ungefär 8 gram kolhydrater, och då kanske man den dagen väljer att inte äta något annat med kolhydrater i särskilt stor mängd, och i slutänden ligger man kanske under 20 gram kolhydrater den dagen, vilket brukar räknas som strikt LCHF. Det kan ju i det långa loppet vara nyttigare att få sina kolhydrater från ovanjordsgrönsaker, eftersom de är näringstätare än frukt, men att vid något enstaka tillfälle ta ett äpple och reglera övrigt intag ser inte jag som något att tjafsa om. Själv äter jag strikt LCHF när jag själv styr, men om jag är bortbjuden och det serveras något som egentligen inte är LCHF kan jag smaka lite grann för att göra värdinnan glad. För mig fungerar det eftersom jag lyckligtvis inte är sockerberoende. Det är ju bättre att äta en typ av LCHF där man ibland knaprar på ett äpple än att inte äta LCHF enligt min mening. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Jag tycker att man ska bedöma om man äter LCHF över en dagskonsumtion eller kanske t o m en veckokonsumtion. ...så i mina ögon kan en person som äter en PIzza med öl på fredagskvällen mycket väl kunna sägas äta LCHF om allt annat ätande är "strikt". Det är skillnad mellan vilka livsmedel som "klassas" som LCHF och att äta "LCHF"...inom ramen för att äta LCHF ryms en del "avsteg". (sen kan det vara så att vissa inte blir av med "problem" de försöker fixa om de äter en Pizza på fredagar, men det är en annan sak) 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted September 17, 2016 Author Share Posted September 17, 2016 En följdfråga: Är det bara strikt LCHF som är LCHF? Jag menar, om man äter 10% kolhydrater och 75% fett, och inom dessa 10% äter ett äpple nån gång, kan man då säga att man äter LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post EVS Posted September 17, 2016 Popular Post Share Posted September 17, 2016 För mig innebär LCHF att undvika onödiga kolhydrater och inte vara rädd för fett. Sen kan gränserna dras olika för olika personer och i olika situationer. Jag ser ingen större poäng med att lägga mig i vad andra människor äter. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Nej det är väl upp till var och en hur man äter eftersom vi alla har olika mål med vår kost. Men man kan ju inte vattna ur begreppet LCHF hur mycket som helst. Om inte annat blir det ju totalt förvirrande för de som är nya. Om du vill använda dina kolisar till frukt eller till och med en macka är det väl upp till dej men det är ju inte LCHF-mat för det 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reefer Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Ja alltså, som rubriken lyder, får man själv bestämma vad man får äta och säga att man äter LCHF? Om vi utgår från oprocessade varor. Om man tycker sig tåla ett äpple då och då men ändå håller kolhydrater på en låg nivå? Eller äter man då inte LCHF, oberoende av hur lite kolhydrater man äter? Märklig fråga, måste du ha tillstånd av någon för att få äta? Och nej, frukt är inte LCHF, det vet du uppenbart själv. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted September 17, 2016 Author Share Posted September 17, 2016 Jag tycker visst att man kan äta frukt i begränsad mängd på LCHF. Det beror ju rätt mycket på vilken nivå man vill lägga sig på, eller hur? Bär verkar vara okej, blåbär som har 9gram kolhydrater per 100g t.ex. Så varför skulle man inte få äta lite äpplen då och då? Strikt LCHF är ju en sak, men om man inte vill eller kan köra strikt utan hellre måttlig eller t o m liberal LCHF med kanske uppåt 70-80 gram kolhydrater per dag, skulle inte ett glas mjölk och ett äpple rymmas inom LCHF? 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjopek Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Jag tycker visst att man kan äta frukt i begränsad mängd på LCHF. Det beror ju rätt mycket på vilken nivå man vill lägga sig på, eller hur? Bär verkar vara okej, blåbär som har 9gram kolhydrater per 100g t.ex. Så varför skulle man inte få äta lite äpplen då och då? Strikt LCHF är ju en sak, men om man inte vill eller kan köra strikt utan hellre måttlig eller t o m liberal LCHF med kanske uppåt 70-80 gram kolhydrater per dag, skulle inte ett glas mjölk och ett äpple rymmas inom LCHF? Det du skriver om är väl MCHF (medium carb high fat)? Verkar vara ett skri från sockerberoende... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 Det du skriver om är väl MCHF (medium carb high fat)? Verkar vara ett skri från sockerberoende... Njä, tror inte det är så enkelt. Bara för att man vill ha ett äpple en gång i månaden eller några plommon varje sommar, så är man ju inte nödvändigtvis sockerberoende. Om man däremot "unnar sig" en kanelbulle varje söndag skulle jag tycka att man är ute på hal is. Det kallar jag inte för LCHF. Men vi är alla olika. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Bitte Posted September 18, 2016 Popular Post Share Posted September 18, 2016 För mig är LCHF allt som inte höjer blodsockret. Detta tack vare experimenterande smarta diabetiker :-) Det som funkar/är bra för dem, är bra även för oss andra. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted September 19, 2016 Share Posted September 19, 2016 Jag förstår inte detta resonemanget om frukt och pizza eller allaandra kolhydratkällor om jag får i mig kolhydrater från de saker ni radat upp så blir jag riktigt sjuk huvudvärk ont i leder trött och svullen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 19, 2016 Share Posted September 19, 2016 Menna.. jag är inne på Tottos linje, dvs det är jag som bestämmer vad som är LCHF för mig! Till väldigt stora delar beroende på vilka problem jag har! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post EVS Posted September 19, 2016 Popular Post Share Posted September 19, 2016 Jag förstår inte detta resonemanget om frukt och pizza eller allaandra kolhydratkällor om jag får i mig kolhydrater från de saker ni radat upp så blir jag riktigt sjuk huvudvärk ont i leder trött och svullen. Du får de symptomen. Jag får det inte. Det finns väldigt många olika varianter på hur olika personer reagerar på kolhydrater, vilka mängder och vilka sorter som fungerar eller som ger problem. Min sambo, typ 2-diabetiker, får direkt ont i huvudet om han ätit för mycket kolhydrater. Sen är det tack vare LCHF som han slipper insulinbehandling och har bra långtidsblodsocker. Min dotter, sockerberoende och har ADHD, får ett obarmhärtigt sockersug, som får henne att länsa syskonens godisförråd eller föräldrarnas plånböcker för att få tag på något sött. Lyckas hon med att få tag på mycket socker, tappar hon fokus och koncentration, får lätt ilskeutbrott mm. Sonen får halsbränna, men bara om han ätit väldigt mycket socker eller om han druckit läsk. Mer "normala" mängder socker klarar han av utan märkbara problem. Stärkelse i olika former, bekommer honom inte alls. Jag äter vanligen lågkolhydratkost, men inte strikt. Jag äter de minst dåliga delarna av den pedagogiska skollunchen, vilket inte är förenligt med strikt LCHF. Men det fungerar bra för mig. Jag har gått ner tolv kilo på ett år och hållit den vikten i över ett år till. Jag mår bra. Det händer att jag äter lite frukt, oftast en fjärdedel av ett äpple. Inga problem, jag mår inte dåligt av det. Pizza har jag smakat någon liten tugga från de två av mina barn som äter det. Har inte mått dåligt av det heller, men jag känner ingen önskan att äta pizza. Det finns andra onyttigheter jag hellre äter lite av ibland, som någon chokladbit. Mår inte dåligt av det heller. Äter någon enstaka gång helt galen mat, som sushi eller en blodpalt! Vore jag väldigt angelägen att gå ner mer i vikt, vore det sådana utsvävningar jag i första hand skulle avstå från helt. Men varför? Jag mår bra. Jag är nöjd med min vikt och är i bättre form nu, än jag var för fem år sedan. Men äter jag "som de flesta", går jag upp mer i vikt än jag trivs med. Mitt första och andra skäl att äta lågkolhydratkost är dock dottern och sambon. De fördelar det medfört för mig själv, gör att jag inte känner att jag försakar någonting. Men alla måste inte äta strikt, alla måste inte ha nolltolerans mot undantag. Somliga behöver det, en himla tur då att det är möjligt! Fantastiskt att du med flera slipper värk och andra besvär genom att vara riktigt noggranna med vad ni äter, hela tiden! Jag har full respekt för att ni inte kan eller vill göra några undantag, som skulle få er att må dåligt! Men jag tycker ändå att det måste vara möjligt att på detta forum ställa frågor om och diskutera även frukt, pizza eller vad som helst. Jag påstår inte att frukt eller pizza är LCHF-kost, absolut inte! Men den som vill äta detta ibland, behöver kunna fråga om råd kring detta också. Frågor som "vilket är minst dåligt" av olika saker, även om man vet att inget av det är bra, måste också ha sitt berättigande. Trådens ursprungliga fråga; "Vad får man äta och vem bestämmer det?" är ytterst relevant. Jag menar att det är bättre att förbättra sin kosthållning, än att strunta i det helt för att man inte kan eller vill äta "perfekt". 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted September 21, 2016 Author Share Posted September 21, 2016 Jag har ingen lust att blanda in pizza eller annan mjölmat, som man ju kan betrakta som processad eller t.o.m. som frankenfood, om det man läser om modernt vete stämmer. Vad jag talar om är alltså inte 150 gram kolhydrater från en pizza, utan 8-12-15 eller så från ett äpple som i alla fall uppfyller kravet på naturlig och oprocessad vara. Jag tycker inte att någon har svarat på min fråga om det bara är strikt LCHF som är LCHF och om i så fall vi som äter en måttlig LCHF inte äter LCHF. Hur ser ni på det hela? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 Tja, vem är det som bestämmer egentligen? Ett förslag på definition finns via denna länk: http://www.kostdoktorn.se/en-trygg-lchf-definition Allt om LCHF har samma definition. Så om du äter ett litet äpple och inte får i dig andra kolhydrater så kan du ändå hamna under gränsen för strikt LCHF. Strikt LCHF plus ett äpple gör inte att man kommer över gränsen för normal LCHF enligt definitionen. Du bör definitivt klara gränsen för liberal LCHF med ett äpple. Sen har vi också sett att individer här på forumet inte bara ser till total mängd kolhydrater utan även enskilda livsmedels fördelning. Själv äter jag ofta morot, men bara lite grann. Det ger sannolikt bara ca 2 gram kolhydrater, så jag håller mig definitivt under gränsen för normal LCHF. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Effie Posted September 21, 2016 Popular Post Share Posted September 21, 2016 Min känsla I den här diskussionen är...vad har du för avsikt med att saga "jag äter LCHF och här är mitt äpple"? Vill du ha koll själv, så skulle jag saga: ha koll på måltiden (ev blodsockerhöjning) och dagen (total mängd kolhydrater). Vill du förklara för en nybörjare, så tycker jag du ska definiera applet som avsteg, eller åtminstone tveksamt, åtminstone I början. Man brukar få mer känsla för vad man klarar att äta med tiden. Tänker du skriva recept på nätet, så tycker jag du ska påpeka att äppelkaka är mindre lampligt. :-) Och vem bestämmer vad du får äta...jag får frågan ibland: Får du äta det? Och jag svarar: Jag får äta précis vad jag vill, inkl vit flugsvamp. Men vissa saker väljer jag att inte äta, för att jag inte mår bra av dem, eller för att jag inte gillar dem, eller de stör min viktnedgång, eller vad det nu kan finnas för orsaker. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Limp Posted September 21, 2016 Popular Post Share Posted September 21, 2016 Jag bestämmer numera själv vad jag äter, när jag äter och hur jag äter. För i tiden lydde jag Socialstyrelsen och Brödmakarna samt klockan, men det var innan jag gjorde "uppror". Numera äter jag lågkolhydratkost generellt. Ena veckan kan det bli nästan noll i kolisar och andra veckan mer. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted September 21, 2016 Author Share Posted September 21, 2016 Ser man internationellt är begränsningarna för vad man kan äta betydligt liberalare än i Sverige. Vad gäller t.ex. frukt är ofta rekommendationerna att undvika tropisk frukt som bananer och druvor medan bär och äpplen är OK i måttlig mängd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ketogen Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 När jag läste din rubrik så tänkte jag spontant att det är ju livsmedelsverket (eller liknande institutioner) som vill bestämma vad vi ska äta och inte äta. Och livsmedelsindustrin vill gärna vara med de också. Vi är alla olika och vi behöver alla olika typer av mat, speciellt när vi har olika sjukdomar eller metabola problem som autoimmuna besvär eller typ 2 diabetes. Eller om vi är friska och motionerar massor varje dag är våra behov helt olika. Vad vi ska äta bestäms av våra behov. Sen kan man kall det för LCHF när man äter tydligt reducerat kolhydrater, hög fett, måttligt med protein, eller paleo när fokus ligger på naturligt mat. Under 20g skulle jag kalla för en ketogen kost. Så frågan är, äter vi den kost vår kropp behöver? Sen kan vi fundera på namn och i vilket lager vi vill bo.. själv äter jag en ketogen paleokost, lite inspirerad efter Wahls protokollen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 Det finns också många LCHF:are... som jag uppmärksammat... som vill göra gällande att man absolut får inte äta dittan och dattan. Saker och ting påstås inte vara LCHF ! Sådant för mina tankar till sektism som LCHF ofta beskylls för. I min värld finns bara rekommedationer vad som ger positiva effekter istället för förbud som är negativt tänkande. Därför behöver jag själv varken unna mig något speciellt eller att jag aldrig någonsin har behövt fuska. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted September 21, 2016 Author Share Posted September 21, 2016 En annan sak jag ofta tänker på är de av mina vänner och bekanta som är vegetarianer och som äter LCHF. De har svårt att komma under 10% kolhydrater. Men visst äter de LCHF! För det måste ju till syvende og sist handla lika mycket om andelen fett som om andelen kolhydrater, eller hur? För att teoretisera lite skulle jag vilja flytta fokus från kolhydrater till fett. Jag äter inte broiler, det som numera kallas kyckling. (Det är kanske kyckling rent tekniskt). Jag äter heller inte odlad lax. Vad gäller broiler är den inte god, den är inte uppfödd på ett sätt jag gillar och den består nästan uteslutande av protein. Odlad lax är uppfödd på sånt den inte skulle valt själv och det gör att den inte smakar lax och heller inte har näringsvärde som vanlig lax. Dvs att odlad lax har lägre andel fett och det fett den har är av lägre kvalitet. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ketogen Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 Håller med att det är viktigare att fokusera på kvaliteten istället för att enbart kika på makro sammansättning, alltså andelar protein, fett och kolhydrater. Äter själv endast ekologisk kyckling nuförtiden, en helt annan smak. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted September 21, 2016 Author Share Posted September 21, 2016 Min känsla I den här diskussionen är...vad har du för avsikt med att saga "jag äter LCHF och här är mitt äpple"? Vill du ha koll själv, så skulle jag saga: ha koll på måltiden (ev blodsockerhöjning) och dagen (total mängd kolhydrater). Vill du förklara för en nybörjare, så tycker jag du ska definiera applet som avsteg, eller åtminstone tveksamt, åtminstone I början. Man brukar få mer känsla för vad man klarar att äta med tiden. Tänker du skriva recept på nätet, så tycker jag du ska påpeka att äppelkaka är mindre lampligt. :-) Och vem bestämmer vad du får äta...jag får frågan ibland: Får du äta det? Och jag svarar: Jag får äta précis vad jag vill, inkl vit flugsvamp. Men vissa saker väljer jag att inte äta, för att jag inte mår bra av dem, eller för att jag inte gillar dem, eller de stör min viktnedgång, eller vad det nu kan finnas för orsaker. Problemet för mig är att jag har blivit utskälld, inte på det här forumet vill jag skynda att påpeka, för att jag sagt att det är OK att äta ett äpple då och då, förutsatt att man tål det, även om man kör LCHF. Påhoppen har fått mig att ifrågasätta vad LCHF egentligen är. För mig är det en livsstil med naturliga råvaror, inte minst mycket fett, som håller mig frisk och som håller mitt blodsocker normalt. Själv äter jag med förtjusning både äpplen och morötter, till och med rödbetor men om jag ska vara helt uppriktig så tycker jag att rödbetor är värre än äpplen, om man ser till blodsockret. Oavsett handlar det om mängd. Och eftersom jag vuxit upp i en diabetikerfamilj är ju inte s.k. LCHF-efterrätter något jag intresserar mig för eftersom jag äter mig mätt på mat. Men det är klart, är man inte helt mätt efter maten är det kanske inte fel med lite ost. Och ett äpple till. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 Det är väl litta samma som med majs.. majsmjöl på kors o tvärs är lixom inte det samma som en majskolv vid en grillkväll! Majskolven verkar ha två skepnader.. som torkad, mald och i mjölform så är den kolhydrater, som grillad med massor av smör till revbenspjället så är den en grönsak! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Är du säker på det, Zepp? Jag kategoriserar majs som spannmål, oavsett om det är mjöl eller grillad. Visserligen tycker omgivningen jag är knäpp, men det kan jag leva med. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Är du säker på det, Zepp? Jag kategoriserar majs som spannmål, oavsett om det är mjöl eller grillad. Visserligen tycker omgivningen jag är knäpp, men det kan jag leva med. Jag är bergsäker.. en grillad majskolv med mycket smör till de grillade revbensspjällen är mest vatten och smör! Det är litta samma som om folk åt allt sitt spannmål som hela korn.. det går i princip rätt igenom och bildar främst SCFA i colon.. och rätt mycket gas! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Så trevligt. Jag har alltid ansett att min kokta majskolv med havssaltat Bregott är ett avsteg (som jag vill ha en gång varje höst, precis som jag vill ha nyperan till surströmmingen) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrea.morales.g Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Jag brukar ta lite kolhydrater på helgerna! Det funkar bra ! Faktisk Skickat från min SM-G928F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrea.morales.g Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Hej ! Allihopa Det står att det inte att du kan inte kan äta kolhydrater! Det är hur mycket du äter! Visa frukter har lite kolhydrater! Om jag ska va ärligt det händer inte så mycket med ketosen tycker jag! Skulle vilja höra andra åsikter? Skickat från min SM-G928F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts