piffpuff

Betaine HCL och långsam mage?

Recommended Posts

Jag har alltid haft en långsam mage, ännu mer på lchf.

förra fredagen blev det något glas vin vid en fest. efter det tog jag 4 aktiv kol tabletter (för att testa om det hjälper mot att ej bli bakis, funkade ej tyvärr)

på måndag morgon hade jag akut ont i magen och fick gå på toa för nr2. nästan diaree, vilket aldrig händer mig. svart sörja (kolen). 

är inte det en väldigt lång tid efter att komma ut?

då började jag googla lite i sammanhanget, och hittade betaine hcl. via martina johansson. tror ni denna kan hjälpa mig?

jag står ju hela stilla i vikt också, har dom sista envisa kvar.

tacksam för kloka råd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här finns mer att läsa om betaine HCl. Verkar handla om för lite magsyra.

"Betaine HCL increases the level of hydrochloric acid in the stomach necessary for proper digestion and assimilation of nutrients from food. Normal levels of hydrochloric acid are required for complete digestion of proteins and absorption of amino acids. It’s also required for the extraction of vitamin B12 from our food. Betaine HCL helps to restore the proper acid levels in the stomach and maintain healthy GI function.

In case you didn’t know, stomach acid is a key component of our immune system needed to kill off any potential pathogenic bugs in our food. If the acid levels aren’t strong enough, besides not properly sterilizing our food, the stomach could delay emptying which can cause a multitude of digestive problems."

http://scdlifestyle.com/2012/03/how-to-supplement-with-betaine-hcl-for-low-stomach-acid/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har läst hos martina johansson att det ären av hemligheterna inom fitness, någon som också läst det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg