Stödstrumpan Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 Aftonbladet skriver att socker inte är orsak till viktuppgång. Jag är för snål/fattig för att betala för att läsa artiklar på tidningarnas siter. Kan någon berätta vad som enligt artikeln är orsak till övervikt? http://www.aftonbladet.se/halsa/article23392307.ab?teaser=true Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post The Biochemist Posted September 21, 2016 Popular Post Share Posted September 21, 2016 Att man inte laser AB beror inte på att man är snål utan att man har hjärncellerna kvar. På den tiden man kunde kommentera artiklar på AB var jag betalande läsare och brukade länka till vetenskapliga artiklar som sa tvärt om mot deras artiklar I de fall jag tyckte de var fel. Det hela slutade med att jag efter några varningar blev avstängd från AB. Jag lovar att du klarar dig bra att inte läsa deras artiklar. 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 För den som ändå vill läsa utan att betala så går det bra här http://www.vardagspuls.se/kropp--halsa/kott-starkt-bidragande-till-fetma/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 Ok, är det nissarna från Australien. De var intervjuade på Super Human Radio för några veckor sedan. Texten stämmer dåligt med vad forskarna själva berättade under frågestunden. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 21, 2016 Share Posted September 21, 2016 Vad jag just nu önskar att det vore sant att socker inte bidrar till viktuppgång..!! Har varit på huvudkontoret några dagar och igår stod jag emot all fika, potatis och bröd men idag bjöds det på nån chokladkladdkaka med nougatmousse och krossad choklad uppepå och jag insåg efter första smaktuggan att den borde jag inte provat... Så ljuvligt god och vad jag kommer få lida för detta närmaste veckan...!! Åh, vad jag önskar socker vore nyttigt! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor H Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 Lånte denne linken fra LCHF Norge på facebook: http://mobile.foodnavigator.com/Science/Bias-at-all-levels-Scathing-review-published-into-sweetener-funded-research Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 7, 2016 Share Posted October 7, 2016 Nämenaltså.. socker är oskylldigt, det är västerländskt leverne i kombination med socker som inte funkar! Så sluta genast att leva ett västerländskt liv! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 Inget nytt under solen. Vi blir feta av fett, söta av socker och gröna av grönsaker. Det förstår ju alla. *Djup suck* 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts