Cristoffer Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Hejsan!Jag har en kompis som nyss kommit igång med LCHF, vilket är väldigt roligt! Han behöver lite frukosttips.Så frågan blir alltså, vad äter du till frukost?Gärna inte allt för komplicerade recept, frukosten vill i alla fall jag ha klar ganska så snabbt...Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Hejsan! Jag har en kompis som nyss kommit igång med LCHF, vilket är väldigt roligt! Han behöver lite frukosttips. Så frågan blir alltså, vad äter du till frukost? Gärna inte allt för komplicerade recept, frukosten vill i alla fall jag ha klar ganska så snabbt... Tack på förhand! Äter oftast ingen frukost men om jag är hungrig ägg och bacon eller lax och ägg eller bara ost. Oftast behövs bara kaffe och grädde på morgonen sen hungrar jag till vid lunch och äter. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Kaffe med fett till frukost på vardagarna. På helgen äggröra med rejält med smör och grädde, kanske några ostskivor och kaffe med fett. Eller 2 kokta ägg med kanske 30gram smör, eller majonnäs och så kaffe med fett, Mums! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristoffer Posted January 25, 2013 Author Share Posted January 25, 2013 Härliga tips, tackar vi för!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Hett tips som mättar bra och går fort är att steka 2ägg i en miniteflonpanna på svag värme. Kräver knappt ng passning och man hinner läsa mail . stek ett paket bacon eller stekfläsk utan E250 (konserveringsmedel) och spara halva mängden till lunch. Gott med bladspenat till och lite vanlig ost. Toppa med lite röd paprika för smaken och färgens skull. Jag står mig bra på detta länge. Och du köp en bra kokbok så kan ni dela recept och bjuda varann! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 För det mesta bara kaffe med grädde i. Om jag är lite hungrigare så värmer jag på matrester. Ibland när jag känner mig ambitiös kan det bli en omelett med vad helst jag har i kylskåpet - fetaost är ett hett tips! - eller så steker jag bacon och ägg. Ostrullar med smör eller philadelphiaost i är en annan enkel frukost. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristoffer Posted January 25, 2013 Author Share Posted January 25, 2013 Hett tips som mättar bra och går fort är att steka 2ägg i en miniteflonpanna på svag värme. Kräver knappt ng passning och man hinner läsa mail . stek ett paket bacon eller stekfläsk utan E250 (konserveringsmedel) och spara halva mängden till lunch. Gott med bladspenat till och lite vanlig ost. Toppa med lite röd paprika för smaken och färgens skull. Jag står mig bra på detta länge. Och du köp en bra kokbok så kan ni dela recept och bjuda varann! Tack för tipset! Har aldrig hittat varken bacon eller sidfläsk utan konserveringsmedel. Vart köper du detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 omelett med massa smarrigt i och steker det i kokosolja, eller grekisk/rysk youghurt med nötter och bär eller lchf bakat bröd!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle90 Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Brukar skifta mellan två olika alternativ. 1. Stekta ägg, bacon samt avokado 2. Stekta korvar som typ chorizo eller stockholmare med avokado samt bearnaise. Korvarna och äggen är såklart stekta i smör. Båda alternativen tar typ 10-15 minuter av någon konstig anledning. Skulle själv vilja ha fler alternativ att välja mellan ifall det är tomt i kylen någon dag. Här finns en hemsida med massa alternativ på lchf maträtter: http://www.lchfrecept.com/ Hur som helst kommer jag följa denna tråd. Kan man ha nytta av. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle90 Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Hittade nyss det här: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=963 För dem som inte är så hungriga på morgonen, men mättar ändå. Lätt att göra. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matte_a Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 På veckodagarna blir det ingen frukost förutom en kopp kaffe på jobbet med en sked kokosfett i (kollegorna ställde sig en smula frågande till detta i början). Efter min matrevolution så tror jag stenhårt på att äta när jag är hungrig och det blir jag runt 11-tiden. Helgerna ser dock lite annorlunda ut och det brukar bli ett par ägg och kanske ett paket bacon till frukost vid 10-tiden men då endast för att jag ska slippa få sug på ickemat frampå eftermiddagen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aviator1945 Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 En kopp kaffe med tillsats av en matsked smör och en matsked kokosfett. På detta står jag mig fram till lunch. Under den närmaste tiden vistas jag på Filippinerna (ett av kokosfettets hemländer) och då skippar jag smöret och tar istället två matskedar kokosfett, som givetvis är mycket billigare här än i Sverige (cirka 90 svenska kronor för ett kg Extra Virgin ute på landet; dyrare i de större städerna). För att få fettet at blanda sig med kaffet kan man använda stavmixer om man så vill, fast själv brukar jag en batteridriven "Lattevisp" som kan köpas hos IKEA-varuhusen i Sverige för en tia. Finns på samma avdelning där kaffekoppar och dylikt tillhandahålles. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 På vardagar blir det oftast LCHF-kaffe (kosofett, smör, kaffe mixas) eller bara kaffe med en skvätt grädde i. Omelett eller bacon med ägg brukar jag äta till lunch. På helgen vill jag ha "mackor". Äter då hembakat fröknäcke med mycket bregott, ost, skinka, fransk senap, tomatskiva. Och så kaffe med grädde, minst en kopp. Hoppar sedan ofta över lunchen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristoffer Posted January 26, 2013 Author Share Posted January 26, 2013 Mumma, nu vattnas det i munnen. Men idag kör jag periodisk fasta, så jag får hålla mig ett tag till... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 Jag brukar bara ta en kopp te (med lite mjölk i, det har jag svårt att avvara) på morgonen. Vid nio är jag hungrig och då äter jag tex ett kallt kokt ägg med lite hemgjord majjo, eller en burk makrill i tomatsås till. Eller ofta har jag på kvällen förberett ett stekt ägg med några skivor stekt rökt fläsk eller något. Sedan brukar jag äta lunch vid 12. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 Smarrig Äggröra - Smör mosat med kokta ägg. Väldigt FETT 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saare87 Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 Jag brukar göra en smoothie oftast på kokosmjölk, hallon (eller blåbär ibland) och lite vaniljpuvler, ibland slänger jag även i hackad spenat, ni vet sån där frusen i "klumpar". Låter kanske lite konstigt med spenat i smoothie, men det smakar ingenting. Så tar jag ett kokt ägg vid sidan av. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byskolan Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 Hejsan! Jag har en kompis som nyss kommit igång med LCHF, vilket är väldigt roligt! Han behöver lite frukosttips. Så frågan blir alltså, vad äter du till frukost? Gärna inte allt för komplicerade recept, frukosten vill i alla fall jag ha klar ganska så snabbt... Tack på förhand! Jag gick över till LCHF för snart två år sedan. Min fru och jag äter delar på en baconomelett (tre ägg, 1/2 pkt bacon, 1dl vispgrädde, salt, peppar och persilja - ekologiskt!) samt en mugg kaffe med mycket mjölk. Detta står vi oss på hela dagen, möjligen lite youghurt till lunch. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zladden Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 1 ägg kaviar och maya, 4 coqtailtomater, några strimmlor paprica en halv avocado lax eller kött, kyckling, Söndagar alltid egg och Bacon sen dröjer det 6-10 timmar innan jag äter igen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSocker Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Jag jobbar kvällar och är en riktig nattuggla. Vaknar oftast vid 10-tiden och då blir det en brakfrukost som tar ca 10 min att göra. Oftast 2 ägg och ett pkt bacon stekt i smör. Klipper baconet i småbitar, fräser upp och sedan geggar jag ner äggen och rör om. Ibland lägger jag till lite champinjoner. Ibland blandar jag i prästost. (När jag lagar mat så gör jag alltid mycket och någon dag i veckan äter jag rester till frukost, istället för ovanstående.) Tillkommer ett lass tomater, gurka eller andra grönsaker. Samt den obligatoriska stora muggen med extremt starkt te med en rejäl skvimp grädde i. Detta står jag mig på minst 8 timmar utan en tanke på mat eller snacks. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TillMinus Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Omelettemuffins, står sig i kylen några dagar, mättande, enkelt att ta med för oss som inte har all tid i världen på morgonen :-) http://tillminus.blogspot.se/2012/12/frukost-1-blabarsyoghurt-omelettmuffin.html 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anneth Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 * Rysk yoghurt med en näve blandade nötter, hallon, kanel eller vaniljpulver. * Kesoplättar ((mixa 1 ägg, 125 gram keso, ½ msk fiberhusk till en slät smet) och stek fyra små plättar. Lägg på exempelvis ost och skinka på dem och lägg ihop demtvå och två som små dubbelmackor).* Äggröra smaksatt med riven ost och en klick creme fraiche.* ½ avocado, rullar gjorda på skinka och Boxholms chiliost* 2-minutersbröd: 1 dl mandelmjöl (eller mjöl på blandade nötter), 1 ägg, en klick smör, ev. riven ost, en nypa salt. Blanda, häll i en värmetålig form, in i micron i två minuter.Dricker alltid kaffe och äter grönsaker till varje frukost med, om jag har hemma. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Jag kör med mitt kaffe som numera innehåller: 1 rått ägg, 20g kokosfett, 20g smör och 2,5dl kaffe. Mixa och njut. Ibland äter jag några ostskivor till. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Normalt äter jag inte frukost men när jag gör det så blir det äggröra på två ägg och 50g smör. Alternativt ett hårdkokt ägg mosat i 50g smör. På hotell äter jag mer av ren snålhet... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Realisten Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Hejsan! Jag har en kompis som nyss kommit igång med LCHF, vilket är väldigt roligt! Han behöver lite frukosttips. Så frågan blir alltså, vad äter du till frukost? Gärna inte allt för komplicerade recept, frukosten vill i alla fall jag ha klar ganska så snabbt... Tack på förhand! Gravad eller rökt lax eller rökt makrill (en lagom bit) + Några stekta skivor bacon eller några skivor falukorv + 1-2 stekta ägg + stekt tomat eller om tid finnes stekt lök + 2 tabletter D vitamin + starkt kaffe (gärna Skånerost) = Mätt och belåten till långt in på eftermiddagen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweet.as.hell Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Planen är att lära mig bli mätt på MBC kaffe, men har svårt att bli mätt på flytande, senaste här annars är omelett med champinjon, lök och skinka och sen viker jag den med lite ost emellan supergott, svårt för ägg men det går bra, annars är det alltid bra att ha ett gäng färdigkokta ägg i kylen, lite smör eller majjo eller kanske mjukost dock inte så nyttigt kasnke Just nu blev det en variant på mandelbröd, 1 dl malda nötter, mest mandel, lite hassel. lite salt och 1 ägg. vispa ihop med gaffel i en djup tallrik, bred ut lite, micra på full fart en minut, väd den och kör 30 sec till eller nåt, så den blir liksom ett bröd. Sen massa smör, ost och skinka på. Räcker med en halv sån =) Annars gårdagens rester, eller stekt skinka, halloumi och tomat (stekt) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseEmi Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Äter ganska liberal lchf-frukost, för det mår jag bäst av. Godaste jag vet är en blandning av 10% turkisk yoghurt, hallon, hackad mandel och kokosflingor.. Mums! Brukar även äta finncrisp med mycket smör, ost och skinka, och espresso med lite grädde i. Älskar frukost! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liniloto Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Min frukost på vardagar är numera periodisk fasta - snabbt och enkelt passar mej på morgonen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kicki79 Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Till vardags varierar jag mellan två olika Alt 1. 1-2 kokta ägg med örtsalt, ett frökex med MYCKET smör och ost, the. Alt 2. Äggröra på 2 ägg, 3 msk grädde och svartpeppar stekt i MYCKET smör, the. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anitram Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Jag varierar lite men oftast innehåller frukosten någon typ av ägg. 2 kokta ägg mosat med smör och gärna lite hackad persilja,flingsalt och lite peppar på.Till detta några gurkstavar och kanske en bit paprika. Omelett med mycket ost i. Äggröra med stekt bacon eller rökt lax till. Räkröra med majonäs och hackat ägg i. Makrill i tomatsås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppy Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Jag brukar inte vara så hungrig på morgonen. Varvar i stort sett mellan två varianter: ägg med eller utan smör, och turkisk yoghurt med hallon. Och så kaffe förstås... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Varierar just nu mellan kokta ägg (i bästa fall ätna innan jag sticker till jobbet..) och min hemlagade LCHF-müsli med rysk yogurt-med-lite-vispgrädde (och några droppar funlight stevia) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithera Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Äter oftast två stekta ägg till frukost - fort gjort, fort ätet, lång mättnad . Ibland rör jag ihop äggen i stekpannan så det blir äggröra istället... Om jag inte är sugen på stekt gör jag lchf-choklad (ett rått ägg, 25 g smör, 1 tsk kakao och ca 1 dl kokande vatten som mixas ihop) - snabbt som attan, men inte lika mättande som stekt ägg/äggröra tycker jag. På helgerna blir det oftast ägg och bacon + the med grädde/mjölk. Någon gång ibland gräddfil med nötter/frön. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LisaMedTvåSmå Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Jag brukar göra en smoothie oftast på kokosmjölk, hallon (eller blåbär ibland) och lite vaniljpuvler, ibland slänger jag även i hackad spenat, ni vet sån där frusen i "klumpar". Låter kanske lite konstigt med spenat i smoothie, men det smakar ingenting. Så tar jag ett kokt ägg vid sidan av. Låter supergott! Blir man rejält mätt på det? Jag är bara inne på min andra LCHF-vecka och måste hålla mig riktigt mätt för att inte falla dit.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LisaMedTvåSmå Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Brukar antingen äta en kokosgröt på 2 ägg, 1 dl kokosgrädde samt 1 msk kokosmjöl. Lite hallon på det. Supergott!! ELLER Äggröra på 3 ägg med några skivor ost som rörs ned tills det smälter. Flingsalt på det. Mättande och bra, står mig lätt fram till lunch! Och så klart kaffe med 7 gram kokosolja i (skeden jag tar med råkar rymma just 7 gram.... ;-) ). Lisa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
finemangskan Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 bacon och stekt ägg bacon korv (95%) stekt ägg 2 kokta ägg frökex med bregott och massa ost gårdagens matlåda grädde/turkisk youghurt (detta blir då dagens grädde dos) omelett med bacon eller champinjoner Just nu är jag arbetslös och äter oftast brunch,- lite matigare, då står jag mig fram till middagen som är på olika tider varje dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Watanabe Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Äggröra på två ägg med mycket smör smör och 2 msk grädde samt 3 skivor bacon. Tröttnar jag på bacon skär jag en halv avocado i kuber och blandar det med majonäs, tröttnar jag på avocadon lägger jag till lite gravad lax. Ibland skippar jag äggen och tar en hel avocado med skagenröra/kräftröra med vitlök och lite lufttorkad skinka vid sidan av. Det här håller mig mätt från c:a kl 8 fram till klockan 16, äter då en liten näve macademianötter och sen till middag (om jag är hungrig) en bit kött med kryddsmör/bearnaise eller sashimi. Äter i stort sett två måltider per dag, kör jag PF räcker det med en måltid (21h fasta, 3h "ätintervall"). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Frehley Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 omelett med massa smarrigt i och steker det i kokosolja, eller grekisk/rysk youghurt med nötter och bär eller lchf bakat bröd!! Hur bakar man sådant? Hur mycket kolhydrater innehåller en sådan brödskiva?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saare87 Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Låter supergott! Blir man rejält mätt på det? Jag är bara inne på min andra LCHF-vecka och måste hålla mig riktigt mätt för att inte falla dit.... Jag blir mätt och nöjd, riktigt gott också, och känns väldigt nyttigt. Se till att ha i ordentligt med kokosmjölk, en konservburk brukar räcka till 3 st smoothiesar. Om jag ska träna på det så brukar jag ha i non-flavoured proteinpulver också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_H1978 Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Två kokta ägg som jag delar i halvor (fyra halvor alltså), med en rejäl klick majonäs på varje halva. Dryck: vatten samt kaffe med grädde. På helgerna ugnssteker jag ett paket bacon också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cewe68 Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Vardagar: Äter (dricker) frukost på jobbet vid strax efter 8. Är jag hungrig blir det en LCHF-Latte är jag inte hungrig pga sen middag blir det en svart kaffe med en klick kokosfett Klarar mig gått och väl till mellan 12-13 ibland tom 14 att äta lunch Helger: Ingen bokad aktivitet så blir det brunch med ägg, avokaco, någon anna grönsak och så fett i forma av smör och majonäs Ska jag iväg på något (typ dottern tävlar etc) tar jag med en termosmugg med LCHF-Latte, äter sen när jag kommer hem igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Tråkig frukost till en tråkig gubbe; 3 kokta ägg... Jag vet inte, fast jag ätit den frukosten i säkert ett år tröttnar jag aldrig. Ägg är så gott och man står sig länge på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Automobilen Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 För mig som inte är kaffedrickare, kom gärna med förslag på något man kan dricka på morgonen. Resten av dagen dricker jag vatten och ibland ett glas mjölk till maten men det är ju på morgonen jag vill ha något annat. Klart det går dricka vatten, men på morgonen smakar ju inte det något vidare. Skulle det funka med ett glas äppeldricka(?) (lättdricka), inte färdig utan sådan man spär ut med vatten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jennifer_ek Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Jag själv kör periodisk fasta så jag äter inte frukost men jag avbryter fastan med frukostliknande saker ibland. Som i dag med gröt gjord på kokosnötsmjöl. Enkelt och jättegott. Inget exakt recept men jag gjorde min gröt på två ekologiska ägg, en skvätt kokosmjölk, och några matskedar kokosmjöl (skulle tippa på att jag använde ca fyra msk). Jag rörde ner allt i en kastrull och rörde runt på svag värme till dess att det blev en bra konsistens. Till det serverade jag kokosmjölk, kanel och lite vaniljpulver. Gott och mättande! Vill man kan man ha en klick smör på också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasi Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Brukar knäcka 3 råa ägg i ett glas och svepa och avsluta med ca halv dl vispgrädde. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 ^ *Ryyyys* Jag väljer att låtsas som du sa att du stekte äggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jsoderbe Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Hej, jag kör 4 skivor bacon, äggröra på 2 ägg (stekt i baconflottet) och en matsked grädde. Ibland steker jag en tomat i skivor, om jag orkar och har tid. Till det ett stoooort glas vatten och en caffe latte. Har jag räknat rätt ligger den frukosten på 400-450 kcal, och jag står mig lätt till 12, vissa dagar har jag inte hunnit äta lunch förrän 14.30 och har fortfarande inte jobbigt kurr i magen. Jag vet att caffe latte innehåller för mycket mjölk, men jag har gått ner från 3 liter mjölk om dagen till under 5 deciliter, och det ska väl ner ännu mer egentligen. Men vill egentligen inte, för det är så himla gott. Dessutom är det en vansinningt god frukost, och jag har faktiskt funderat på att äta den livet ut! Jag har ätit den varenda dag i 2 månader nu och längtar fortfarande till frukosten. Den har en enda nackdel, och det är tillagningen. Jag är väldigt trött på att torka baconflott, ventilationen kleggar igen och tröjan luktar bacon hela dagen.... :-) Så tips på en lösning hur man kan knapersteka bacon utan stänk OCH återanvända baconflottet i äggröran är väldigt, väldigt välkomna! Mvh Johan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zanna Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Perfekt frukost för mig är 1 avokado och två kokta ägg under veckorna. På helgen drar vi på stort med ägg röra och något kött. Mätt länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars M Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Makrill i tomatsås och två hårdkokta ägg. Ibland fuskas det med en liten klick Kalles kaviar på äggen. Vanligtvis inte före kl 12. Viktigt att 16 timmars fastan bibehålls... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Hej, jag kör 4 skivor bacon, äggröra på 2 ägg (stekt i baconflottet) och en matsked grädde. Ibland steker jag en tomat i skivor, om jag orkar och har tid. Till det ett stoooort glas vatten och en caffe latte. Har jag räknat rätt ligger den frukosten på 400-450 kcal, och jag står mig lätt till 12, vissa dagar har jag inte hunnit äta lunch förrän 14.30 och har fortfarande inte jobbigt kurr i magen. Jag vet att caffe latte innehåller för mycket mjölk, men jag har gått ner från 3 liter mjölk om dagen till under 5 deciliter, och det ska väl ner ännu mer egentligen. Men vill egentligen inte, för det är så himla gott. Dessutom är det en vansinningt god frukost, och jag har faktiskt funderat på att äta den livet ut! Jag har ätit den varenda dag i 2 månader nu och längtar fortfarande till frukosten. Den har en enda nackdel, och det är tillagningen. Jag är väldigt trött på att torka baconflott, ventilationen kleggar igen och tröjan luktar bacon hela dagen.... :-) Så tips på en lösning hur man kan knapersteka bacon utan stänk OCH återanvända baconflottet i äggröran är väldigt, väldigt välkomna! Mvh Johan stek bacon i ugnen istället, lägg ut bacon på ett bakplåtspapper och stek i ca 10 min på 200 grader ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts