Jump to content

Jag rockar fett

Jennica.Rocks

Recommended Posts

Det är lite roligt det här med forum, jag menar, jag har ju hängt här ett tag som den stalker jag är, men nu har jag tagit bladet ur munnen och ska försöka att skriva en dagbok om hur dagarna går. Så jag börjar väl med en sammanfattning.

Jag har, liksom många (alla?) andra bantat i olika former, inte speciellt extremt, men någon gång på viktväktarna och en gång körde jag det danska rikshospitalets diet. Det som är lite roligt med den är att den är totalt hardcore LCHF, om man bortser från den mycket märkliga starten när man ska äta en sockerbit, och någon dag där man ska köra i sig en liter apelsinjuice. Sedan kan man fundera på den där rostade mackan också.. men jösses vad jag gick ned på den när det begav sig.

Så i september hade jag avklarat en sommar, där jag konstaterat att nu fick jag bestämma mig, antingen är jag lite mer av mig än nödvändigt och är nöjd med det eller så gör jag något åt det. Jag har bestämt mig för det senare, och gjorde det när vågen darrande landade på 85 kilo. 

Så sagt och gjort, ut med kolhydraterna och så sätter vi igång. Det jag dock tycker är svårast, är faktiskt det där med fettet. Jag är nog lite fettskrämd, och om jag ser till mängden som jag skall proppa i mig.. 130 g per dag, så känns det lite omänskligt. 

Men vi provar.. jag skriver matdagbok på lifesum och räknar kolhydrater och fett där.

Idag har maten varit..

Frukost:

Lyx för det blev kvarg, vanilj stång, hallon och lite turkisk youghurt..Den landar på 13g kolhydrater och det är ju inte riktigt lyckat..

Lunch:

två stora bitar comté och fem bitar skinka: 0g kolhydrater

Middag:

Lax i ugn med grädde, dill och blomkålsris: 12 g kolhydrater

Jag landar alltså på fem kolhydrater över det jag ska. Jag fattar youghurten, men annars måste det vara grädden, och tydligen gurka? Mycket märkligt.. men vi får väl se hur det går.. som sagt, jag började på "riktigt" 

2016-09-12 = 81,3 kilo (de där 85 var nog mycket vatten och annat göjs)

2016-09-19 = 79,3

2016-09-25 = 78,4
2016-10-02 = 79,3 (jävla skit!)

Målvikt = 68 Kilo

Så om du vill kan du hänga med :rolleyes:  så hänger jag på dig  ;) 

​Imorgon är det vägning.. eller egentligen idag.. men det blir imorgon..

• Like 3

Jag äter cremefraiche i stället för youghurt. Då behövs inte lika mycket för att bli mätt heller. Sen kör jag nötter/frön och ett gott örtsalt i stället för bär... mindre kolisar och mer fett, och jag behöver inte den söta smaken längre. Jag längtar salt mera. Men vill du fortfarande ha sött kan du ta kokosflingor som ju smakar sött och innehåller fett.

• Like 2

Jag äter cremefraiche i stället för youghurt. Då behövs inte lika mycket för att bli mätt heller. Sen kör jag nötter/frön och ett gott örtsalt i stället för bär... mindre kolisar och mer fett, och jag behöver inte den söta smaken längre. Jag längtar salt mera. Men vill du fortfarande ha sött kan du ta kokosflingor som ju smakar sött och innehåller fett.

Bra, det ska jag absolut prova, mera creme fraiche till folket  :)

www.jennica.rocks

• Like 4

Idag var jag trött som en örn när jag gick upp.. men jag ställde mig på vågen och den visade 77,9 kilo.. och det är ju fantastiskt.

Nu hoppas jag bara att det är typ vikt jag gått ned och inte vatten.. helgens utsvävningar tyder dock på att det kan vara hyfsat temporärt.. men just idag tänker jag vara glad och låtsas att det är sant..

Dagens lunch blir därför det jag åt till middag, och nu ska jag bara hälla i mig en vidrig kopp med kaffe så kickar vi igång den här veckan!

2016-09-19 = 79,3

2016-09-25 = 78,4

2016-10-10 = 77,9 (Whoppi!)

Målvikt = 68 Kilo

www.jennica.rocks - om du vill ha recept på laxen  B) 

• Like 1

Vad säger ni om det här med motion? Är det bra eller dåligt?
Det är ju många som hävdar att det händer absolut inte något på vågen om man motionerar.. men för mig ligger det där så väl förankrat.. man ska liksom motionera när man äter nyttigare.. det går hand i hand.. som att inte motionera och en stor hand i alldeles för mycket lösgodis också är som helan och halvan.

Jag går ju ut och går just nu.. mycket.. varje dag. Vi har i och för sig en stor hund..som behöver motion.. men till och med hon har börjat se tveksam ut. Själv älskar jag det, det gör att jag jobbar mindre och det gör att jag äter mindre för att jag har mindre tid att äta på. 

Men hur är det med er som motionerar.. hamnar ni inte i svackor.. jag ser ju det som roligt nu för jag går fortare och längre, och ska snart börja jogga igen.. men jag vet ju också att jag kommer att falla dit snart och tycka att det är tråkigt.. hur motiverar man sig?

Och jo, jag köper saker när jag är duktig.. inte mat.. men typ skor.. jag har nog unnat mig väl många skor med tanke på hur kort tid jag har hållit på  :P

www.jennica.rocks

• Like 2

Klart det är bra med motion. Inte för att gå ner i vikt men för allmänt välbefinnande.

Styrketräning är perfekt för att få lite shape på fluffet.

Tänkte lägga på styrketräning som en belöning.. när jag har lyckats hålla i gå motionen i två månader.. jag vet inte hur många gånger jag har skaffat gymkort för att sedan gå kanske fem gånger.. jag är en BRA kund för gymen.. mindre bra för min plånbok  :D

• Like 2

Motion är toppen för kropp och själ. Som metod att gå ner i vikt är det dock bland de sämsta och hör hemma i kategorin kalorier in vs kalorier ut som allena saliggörande.

Bästa träningen rakt av är den som blir av. Långa promenader, jogging eller styrketräning är bra. Gymkort som inte leder till träning... inte bra  :)

Med det sagt, är inte motion helt meningslös i viktsammanhang. När du äter rätt kan du få lite extra skjuts nedåt av träningen, inte minst om det medverkar till att du slappnar av. Om du tränar och gör av med stresshormonerna på det viset, ger du kroppen bättre möjlighet att reglera vikten. Kombon kost och motion är oslagbar!

Min ridning som inte är så jättekrävande kalorimässigt men ytterst avkopplande från alla stresstriggers kan ge upp till 0.5 kg ner på vågen över natt. Det förutsätter dock att kosten är gynnar viktnedgång i annat fall händer ingenting på vågen eller uppåt om kosten är fel. Min gruppträning ger också viss medvind men inte lika mycket trots att den ger mer energiförbrukning.

Om du vill och har disciplin nog kan du börja styrketräna hemma redan idag med kroppen som verktyg. Det går att komma långt med det :P  när du sedan kommer upp i styrka kan du prova gymmet. Det finns många bra övningar beskrivna på nätet om du inte har några egna idéer.

• Like 6

Motion är toppen för kropp och själ. Som metod att gå ner i vikt är det dock bland de sämsta och hör hemma i kategorin kalorier in vs kalorier ut som allena saliggörande.

Bästa träningen rakt av är den som blir av. Långa promenader, jogging eller styrketräning är bra. Gymkort som inte leder till träning... inte bra  :)

Med det sagt, är inte motion helt meningslös i viktsammanhang. När du äter rätt kan du få lite extra skjuts nedåt av träningen, inte minst om det medverkar till att du slappnar av. Om du tränar och gör av med stresshormonerna på det viset, ger du kroppen bättre möjlighet att reglera vikten. Kombon kost och motion är oslagbar!

Min ridning som inte är så jättekrävande kalorimässigt men ytterst avkopplande från alla stresstriggers kan ge upp till 0.5 kg ner på vågen över natt. Det förutsätter dock att kosten är gynnar viktnedgång i annat fall händer ingenting på vågen eller uppåt om kosten är fel. Min gruppträning ger också viss medvind men inte lika mycket trots att den ger mer energiförbrukning.

Om du vill och har disciplin nog kan du börja styrketräna hemma redan idag med kroppen som verktyg. Det går att komma långt med det :P  när du sedan kommer upp i styrka kan du prova gymmet. Det finns många bra övningar beskrivna på nätet om du inte har några egna idéer.

Hej Helena 

Visst är det så.. När maken fick en propp i lungan, var deras främsta argument till att motionera att det lugnar ned själen.. vet bara inte hur lugn själen blir när jag gapar på maken.. "kom igen då.. vi kan komma under 9 minuter per kilometer om vi raskar på"  :D  :D

• Like 3

"vet bara inte hur lugn själen blir när jag gapar på maken"  :lol:  Prova simning, det är svårt att prata om du simmar korrekt med ansiktet i vattnet!  :rolleyes: Det är dessutom lugnande känna vattnet mot huden... 

Det är så sant.. mina barn simmar.. mycket. Själv är jag livrädd för vatten.. eller inte för vatten utan det som är i vatten.. oavsett om det är fiskar eller saker som andra människor vänligt lämnar kvar i bassänger och i hav, men faktum är att en utmaning är att börja göra just det.. och som du säger. Jag kan inte skälla på maken då  ;)

• Like 2

Jag håller med om resonemanget träning som belöning. Jag känner mig inte duktig när jag lufsar runt i löparslingan, för mig är det lyx och belöning.

Precis.. man är duktig och det är en lyx för man gör något för sig själv.. Dessutom borde man alltid få höra att man är duktig när man har tränat.. oavsett tid, distans eller fart.. borde finnas en app som applåderar..  :D

• Like 1

Då ska vi se.. idag då..

Maken ska iväg och jaga och då tänkte jag att jag skulle passa på att äta allt fett jag skall äta i de dagar han är borta.. han är nämligen inte helt nöjd med resultatet av att jag har strypt tillgången på kolhydrater hemma. Så då skall jag prova att inte äta grönsaker, inte dricka vin och inte äta mörk choklad.. jag vet, man ska inte äta mörk choklad, men jag gör det, och jag undrar om det inte är för att jag äter för lite fett.. så jag kollar, och sedan är det projekt mata maken med fett när han kommer hem..

Idag har jag därför gjort i ordning matlådor fram till middagen med det jag får äta..

Det blir Comte, och Salami till typ mellis = 1 kolhydrat
Ägg, smör, och lite kryddor till lunch med en fet dressing = 5 kolhydrater..

Tja vi får väl se helt enkelt..

Vågen i morse 77,8 och nu är det strikt fram till nästa fredag för då ska vi på myshelg på Gotland, och då kanske man inte vill beställa in bara smör på restaurangen  :P

Idag gick jag långt utanför min komfortzone, och gjorde hör och häpna något som heter smörgröt. Jag förstår att det inte är någon nyhet, men jag kan säga att jag aldrig hört talas om det.. 

Det lät lite mindre nytänkande än chokladen, så jag kände att det var nog bra om jag började där.

Den var faktiskt över förväntan, och den gjorde att jag nästan, men inte riktigt kom upp i vad jag bör äta i fettväg.. hur gör ni andra för att komma upp i allt fett? Jag fattar bara inte.. :blink:

• Like 1

Idag gick jag långt utanför min komfortzone, och gjorde hör och häpna något som heter smörgröt. Jag förstår att det inte är någon nyhet, men jag kan säga att jag aldrig hört talas om det.. 

Det lät lite mindre nytänkande än chokladen, så jag kände att det var nog bra om jag började där.

Den var faktiskt över förväntan, och den gjorde att jag nästan, men inte riktigt kom upp i vad jag bör äta i fettväg.. hur gör ni andra för att komma upp i allt fett? Jag fattar bara inte.. :blink:

Ett tips för att öka mängden fett är att dricka kaffe eller te med extra fett, t ex kokosolja (använd inte kokosfett i silverpaket). Man kan också göra ketobollar eller fatbombs, om du inte tycker de påminner för mycket om godis. 

• Like 1

Ett tips för att öka mängden fett är att dricka kaffe eller te med extra fett, t ex kokosolja (använd inte kokosfett i silverpaket). Man kan också göra ketobollar eller fatbombs, om du inte tycker de påminner för mycket om godis.

Tack för tipset, det ska jag testa[emoji1303]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sådär ja! Då var det fredag.. det betyder att jag kan göra glass.. glass är bra, för glass innehåller ägg, och grädde och vaniljstång och lite sötningsmedel.. jag kommer upp i protein och fett  :ph34r: Glass är bra, mer glass till folket.. jag älskar om det var någon som undrar min glassmaskin..  :P

Ha en supefin fredag allihop, nu ska jag gå och äta smörgröt och göra glassmet.. det måste stå till sig till kvällen.. 

• Like 2

Det beror alldeles på kön, ålder, vikt, hur mycket du misshandlat din kropp förut, ev sjukdomar etc.

Jag gick inte ner ett gram på 3 år men minskade 2 storlekar och blev hyfsat frisk (rultig klimakteriehäxa med ett liv av jojobantning. Alltså fel kön ålder viktskillnad och historik)

I min glass byter jag ut sötningsmedlet mot bär. :P

Det är ju också ett bra tips, efter att du skrev och tipsade, bytte jag faktiskt sötningsmedlet mot sojamjölk, den är väldigt söt och innehåller bara 2,7g kolhydrater per 100 g..

vill bara säga att jag såg på din förklaring att du var vegetarian förut, och äter inte mycket däggdjur, jag har en kompis som förut inte åt däggdjur, utan bara äggdjur :-) lite som du kanske :D

Det beror alldeles på kön, ålder, vikt, hur mycket du misshandlat din kropp förut, ev sjukdomar etc.

Jag gick inte ner ett gram på 3 år men minskade 2 storlekar och blev hyfsat frisk (rultig klimakteriehäxa med ett liv av jojobantning. Alltså fel kön ålder viktskillnad och historik)

Ha ha, tack Stoscha för ditt svar, det gjorde hela min förmiddag.. det betyder att det finns hopp för mig med andra ord  :D. Är inte en riktig klimakterihäxa än, bara ibland en vanlig häxa enligt min man  :P  ;) .. nej men eftersom jag inte har hälften av min vikt att gå ned, kan man ju tänka att det tar lite tid.. men jag vill å andra sidan inte gå ned för fort, eftersom huden inte är 22 längre om man säger så  :rolleyes:

• Like 2

Skippa kvargen, turkisk youghurt eller creme fraisch är som annan nämnt bättre. Kvarg är mycket proteiner och för lite fett.

Jag vet inte om du hakat upp dig på det här med fettet. Inte behöver man ösa i sig så mycket fett. Speciellt inte om man vill gå ner i vikt. Laga riktig mat med smör och grädde så blir det bra. När man minskar kolhydratintaget så ökar andelen fett som del av energiinnehållet automatiskt.

Hur mycket går man ner per vecka? Jag var inte speciellt överviktig. Jag gick ner ca 60 gram per vecka, knappt mätbart. Men efter tre år hade det adderat upp till 10 kg och det har jag inte haft några problem att hålla. Nu vid 55 väger jag lika mycket som när jag var ung smal och 25år. Men det viktigaste är att jag mår bra och äter som en kung och behöver inte hungra och lida. 

Hej Stroker

Tack för ditt svar.. kan vara så.. den här veckan har jag inte käkat någon kvarg.. är lätt kanske att man fastnar i den fällan. Jag tror att jag snöat in mig på fettet kan vara för att "alla" säger att man skall äta dubbelt så många gram fett som man vill gå ned.. för mig blir det då 130g fett per dag.. men jag får försöka att tänka bort det, och hoppas att jag får i mig det jag ska naturligt istället.  :)

Så idag var det vägning, det var inte så att jag studsade upp ur sängen.. men nästan. Nej faktiskt inte ens nästan, jag var så trött att jag mer eller mindre stapplade ut..

2016-09-19 = 79,3

2016-09-25 = 78,4

2016-10-10 = 77,9 (Whoppi!)

2016-10-17= 76,5 (shit vad roligt det var !!)

Målvikt = 68 Kilo

Så tydligen lönar det sig att försöka äta lite mindre grönsaker  :o och mer fett.. undrar vad hemskunskapsläraren i skolan skulle ha sagt  :rolleyes:

Ha en fantastisk måndag där ute allihop!

• Like 5

Då ska vi se.. idag gjorde jag plankan 3x30 sekunder.. tanken är att den skall utökas med veckorna... förhoppningsvis i alla fall 

Annars är det vad det är.. hur ser det ut för er med sömnen.. jag tyckte att när jag började att jag sov fantastiskt bra.. nu sover jag lite sämre, det kan naturligtvis vara andra saker än kosten.. men är det så, att man sover bra från början och sen går det tillbaka till hur det var innan?

• Like 2

Ok, låt oss nu vara ärliga ett tag.. vad gömde ni när ni åt socker.. eller gjorde ni inte det? Är det bara jag som gömde godis och läsk från alla andra för att få ha det för mig själv?

Det är verkligen inte något jag är speciellt stolt över, så här när man ser tillbaka på det  :ph34r:

Men visst är det lustigt, att något som man åt så ofta är något som man saknar så lite? Vi pratade om saken jag och maken igår, och vi kunde konstatera att vi inte saknar godis. Jag saknar faktiskt inte något, förutom konsistenser, jag kan sakna typ tillbehörskonsistenser, och det är väl därför man försöker hitta på andra saker att ha till sin mat, för att kompensera upp för de konsistenser man saknar?

Så ha nu en superdag i dag som är lillördag.. jag tror jag hoppar firandet och kör lite backträning  :)

• Like 5

Ok, låt oss nu vara ärliga ett tag.. vad gömde ni när ni åt socker.. eller gjorde ni inte det? Är det bara jag som gömde godis och läsk från alla andra för att få ha det för mig själv?

Det är verkligen inte något jag är speciellt stolt över, så här när man ser tillbaka på det  :ph34r:

Gömde? Inget överlevde tillräckligt länge för att gömmas...  :wacko:

Dessutom åt jag allt möjligt på vägen hem från affären och slängde allt bevismaterial innan jag kom hem. Om det inte fanns några bevis så hade jag inte ätit det. Ren logik!!  :blink:

Jag tänkte alltid på godis och kakor. Att jag ens fick tid till annat är beundransvärt.

Med LCHF? Nej tack! Längtar inte efter godis alls.

Ibland kan jag dock bli sugen på något, utan att egentligen veta på vad eller varför. Då gör jag en kopp varm choklad på äggmjölk med lite sötningsmedel. Det händer någon gång i månaden... hmm... vid ägglossning kanske?  ;)

• Like 5

Gömde? Inget överlevde tillräckligt länge för att gömmas...  :wacko:

Dessutom åt jag allt möjligt på vägen hem från affären och slängde allt bevismaterial innan jag kom hem. Om det inte fanns några bevis så hade jag inte ätit det. Ren logik!!  :blink:

Jag tänkte alltid på godis och kakor. Att jag ens fick tid till annat är beundransvärt.

Med LCHF? Nej tack! Längtar inte efter godis alls.

Ibland kan jag dock bli sugen på något, utan att egentligen veta på vad eller varför. Då gör jag en kopp varm choklad på äggmjölk med lite sötningsmedel. Det händer någon gång i månaden... hmm... vid ägglossning kanske?  ;)

Herregud vad jag skrattar.. Det är så sant.. jag levde också på "om ingen sett mig äta det.. gills det inte" jag kunde till och med ljuga i mina "matdagböcker" på viktväktarna en gång i tiden när jag var med, och sedan stå som ett oskyldigt frågetecken när vågen visade +2 kilo.  :D  :D  :D

• Like 4

jag kunde till och med ljuga i mina "matdagböcker" på viktväktarna en gång i tiden när jag var med, och sedan stå som ett oskyldigt frågetecken när vågen visade +2 kilo.  :D  :D  :D

Been there, done that, got the tee shirt... Och det är inte lite generande att tänka tillbaka på det heller. Som om de inte begrep att man inte kunde hålla sig till programmet.

Jag kunde svälta mig en hel dag bara för att proppa in så mycket godis som möjlig inom programmets ramar. Inte så lysande kanske?  :unsure:

Och viktväktargodis... Va, var inte det fritt? Doh...  :o

• Like 1

Många verkar ha problem med fett. Nyckeln är att hitta det fett som passar dig! För det du skriver i början är alldeles för lite fett och du kommer gå runt med enorma carbcravings på en sån diet. Alla uppskattar inte smör, grädde och stekt bacon (av någon för mig heeeelt obegriplig anledning). Men det finns många andra kaloritäta fettbaserade produkter som kan falla i smaken! Avocado, youghurt som någon varit inne på och kokosfett. Jag brukar ibland göra en efterrättssmoothie på koksmjölk (burk), frysta hallon och frysta blåbär. Riktigt nice!

• Like 1

Många verkar ha problem med fett. Nyckeln är att hitta det fett som passar dig! För det du skriver i början är alldeles för lite fett och du kommer gå runt med enorma carbcravings på en sån diet. Alla uppskattar inte smör, grädde och stekt bacon (av någon för mig heeeelt obegriplig anledning). Men det finns många andra kaloritäta fettbaserade produkter som kan falla i smaken! Avocado, youghurt som någon varit inne på och kokosfett. Jag brukar ibland göra en efterrättssmoothie på koksmjölk (burk), frysta hallon och frysta blåbär. Riktigt nice!

Ja, det verkar vara så.. jag är ju lite ny på det här, så jag får nog experimentera mig fram lite, för jag har extremt svårt för det där att äta bara kött och smör.. provade i går och det kändes som om jag gick runt och tuggade smör ur gomen resten av dagen  :o

Vad har du hemma och hur mycket tid har du?

En sak som alltid funkar när man inte har rester är en härligt fluffig äggröra med bacon. Jag har fått tag på ett fantastiskt gott bacon Andersson & Tillman. Tulip och Favorit funkar enligt mej och Scan är väl OK, men aldrig mer att jag ska köpa Garant. Det smakar bara bränt papper.

Äggröran gör jag av ägg, grädde och salt och rör i smält smör i stekpannan. rör hela tiden och just precis som det stelnat tar man av den av spisen så den är riktigt fluffig.

• Like 1

Snabblunch för mig när jag är ensam hemma blir ofta en burk tonfisk med hemmagjord majonnäs och färsk bladspenat. Varierar det hela med att använda olika kryddor. 

Jag avskyr att laga mat så jag tänker absolut inte göra det när det bara är jag själv.  :rolleyes:

• Like 1

Smörgröt, låter ju hur gott som helst :P ,

Recept mottages mer än gärna

Hej

Detta behöver du för att göra den enligt mig.

1 dl grädde

3 msk mandelmjöl

1 tsk fiberhusk

50 g smör

Lite salt

Lite sötningsmedel (då behöver man inte ha det ovanpå)

Kanel att ha på

Smält smöret, blanda i grädde, mandelmjöl, fiberhusk, salt och om du vill lite sötningsmedel. Blanda till önskad konsistens, ha på kanel och ät.. det är bättre än det låter och jag kommer ganska fort upp i min fettkvot. Man får vara försiktig med kolhydraterna sedan bara, för de drar i väg lite grann..

Det blir totalt 10 g kolhydrater, men hela 80 g fett, vilket är det jag är ute efter egentligen..

Jag ska nog hem och göra det nu[emoji1303]

Like1

Vad har du hemma och hur mycket tid har du?

En sak som alltid funkar när man inte har rester är en härligt fluffig äggröra med bacon. Jag har fått tag på ett fantastiskt gott bacon Andersson & Tillman. Tulip och Favorit funkar enligt mej och Scan är väl OK, men aldrig mer att jag ska köpa Garant. Det smakar bara bränt papper.

Äggröran gör jag av ägg, grädde och salt och rör i smält smör i stekpannan. rör hela tiden och just precis som det stelnat tar man av den av spisen så den är riktigt fluffig.

Det ska jag absolut prova nästa gång. Tack för tipset ❤️

• Like 1

Jag kan säga så här.. man märker eller inte man utan jag.. när man inte ätit bra.. det blir liiite gasigare då[emoji85]

Så sant så.

Helgen gick.. bra till en början och sedan gick det utför.. kan man säga

Är verkligen betingelsen från hand-skål-mun starkare än den belöning vi känner när vi ställer oss på vågen, kommer i ett par jeans vi bara drömde om, eller kan spurta upp eller ned för en backe utan att känna en lätt dödsångest? Är vi verkligen så lättlurade?

Jag kan säga.. att jag är så lättlurad.. jag är en sucker, en idiot, och jag känner inte mig själv förens efterråt..

Jag vägde mig på fredagen, och då vägde jag 74,4.. nu i morse 76,5. Jag har alltså inte gått ned något sedan förra veckan, men heller inte upp. Det är dock inte det viktiga, det viktiga är att jag återigen bevisat att min karaktär är minst sagt tveksam..

Jag hoppas att ni har haft en bättre helg rent matmässigt än jag.. annars var den ju toppen  :D

2016-09-19 = 79,3
2016-09-25 = 78,4
2016-10-10 = 77,9 (whop, whop)
2016-10-17= 76,5 (hejja mig!!)
2016-10-24=76,5
Målvikt = 68 Kilo

Vilken grå och trist dag det är idag.. det som dock är roligt, är att min mans gamla jeans.. snart.. kanske sitter som ett par "boyfriend" jeans, och inte ett par skinny pants..

Så pepp till er alla idag och hoppas att ni får en fantastisk matdag.. själv har jag med mig tre kokta ägg till lunch.. :rolleyes: för det var det som fanns i kylen.. i kväll blir det dock entrecote och bearnaisesås tror jag.. ska nog även tvinga mannen att göra en riktig hemma bearnaise..

• Like 3