Ulla-Britt Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Har tagit bort detta inlägg då jag insett att "fria vårdvalet" innebär att man måste köpa grisen i säcken. Jag kan inte genom att besöka en ny vårdcentral bilda mig en uppfattning om hur det fungerar där, om jag inte först listar mig där. Då förlorar jag min gamla vårdkontakt. Det är väl inget fritt val om man inte kan undersöka sitt val innan man väljer. Jag stannar hos min gamla vårdcentral som är bra i många avseenden men inte alla. Trist att man kallar det "fritt vårdval" när det egentligen betyder "håll till godo med det du får". 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Om man byter vårdcentral och inte är nöjd så är det bara att byta igen. Det fria vårdvalet betyder också att man kan söka vård var man vill även i andra sammanhang. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Jag skulle t ex inte kunna göra så. Slutar jag hos min nuvarande vårdcentral kan jag inte komma tillbaka. I alla fall inte på lång tid, de har stopp för listning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anne.wallin1954 Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Slipper anlita någon VC alls efter att ha tagit lärdom av Dr. Eric Bergs klipp på YouTube! ? Skickat från min SM-A310F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts