piffpuff

Ketogen kost

Recommended Posts

Hej.

Har sedan 8 dagar testat ketogent.

 

Har trillat över siffrorna

200 G fett

50 G prot

15 G kolh.

Per dag, men börjar tvivla på vart jag fått dom siffrorna ifrån..?? :)

 

Någon vettig mall att gå efter ni vet om?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många siffror cirkulerar. De du skriver är helt ok för min del.  :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du verkligen vill veta om du befinner dig i "riktig" ketos skulle jag rekommendera att skaffa dig en blodketonmätare och mäta morgonvärden. 

Jag tror att det är svårare än man tror att stadigt ligga på värden 1+ mmol/L speciellt om man inte gör det för att gå ner i vikt. Men skaffar man en mätare kan man successivt justera sin kost så man hamnar i ketos. Men mycket fett blir det. ;-)

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hängde lite snabbt på en amerikansk keto-grupp på fb. Där hänvisade dom mig till 96!!!! G prot per dag!!

 

 

Jag är 176 lång.

Väger 64.

 

Mål är inte vikten utan full fräs keto och fettminskning på sikt.

 

 

Ska absolut fortsätta med 200 fett 50 prot å 15 kolh.

Men visst är det. Ormalt må lite halvkasst i början?

Före denna satsning har jag kört lchf i 10 mån.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag! Tack!

 

Nu är jag stärkt i att fortsätta fördelningen som jag gör.

 

Antar jag är i en omställningsfas nu då jag mår halvdåligt. Trötta muskler fort och träningsvärk efter lite jobb.

Tar 2 tsk salt extra per dag nu också.

Går det över tro?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Omställningsfasen tar olika lång tid för olika individer men det är en fas och den går över. Det är det som är skillnaden mellan att komma i/vara i ketos och att vara ketoadapterad.

 

När man är helt ketoadapterad kan man träna mer och få snabbare återhämtning. Lyssna gärna på föredrag av Stephen Finney och Jeff Volek. Det första som brukar släppa är den influensaliknande känslan i kroppen. Ta det lite lugnare med träningen och inte pressa fullt ut tills dess att den släppt. Du märker sen när du inte kör in i väggen när du tränar  :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.