Frippe Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Vad är det som gäller med russin.plommon och dadlar? Alltså plommon som man köper i påsar som stora russin kan man säga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Det ingår inte i LCHF då det innehåller mycket socker. De innehåller nästan 70% kolhydrater, det är aningen mer än de 5% jag använder som riktlinje för livsmedel. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frippe Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 Hur ska man få i sig fibrer om man inte får äta bröd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Grönsaker innehåller fibrer. Frön tycker jag är gott på salladen. Ibland gör vi frökex och äter till maten. Då får vi i oss lite extra fett också. När min man hade problem med tarmen sa läkaren som kollade in den, intimt, att linfrön är bra, så det äter vi en hel del nuför tiden. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted October 25, 2016 Popular Post Share Posted October 25, 2016 Hur ska man få i sig fibrer om man inte får äta bröd? Grönsaker som växer ovan jord innehåller fibrer som vi faktiskt kan smälta i vårt magtarmsystem, de fungerar även som föda till dina goda bakterier i tarmen, vilka andra fibrer behöver du och varför? Fibrer från fullkornsprodukter går i princip osmälta genom vår kropp och ställer till mycket mera oreda än nytta, trots vad Livsmedelsverket, dietister och läkare säger 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anne.wallin1954 Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Psylliumfröskal är ett komplement till solrosfrön o pumpafrön som är fiberrikt, förutom grönsaker som olika kål sorter t. ex. Skickat från min SM-A310F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frippe Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 Ok.ska testa de här o se om jag kan hålla de.de blir kvällarna som blir värst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Chiafrön är superfrön som kan användas till allt möjligt ex chiapudding http://lesscarbs.se/lchf-frukost/grundrecept-chiapudding/ Om du inte vill/behöver äta superstrikt LCHF så kan du smaksätta med bär ex. hallon i måttliga mängder. Håll koll på kolisarna bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 I stället för kvällsmacka kan du ta en PUMa (Pålägg Utan Macka). En skiva ost med smör, lite skinka och gurka t ex 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Ok.ska testa de här o se om jag kan hålla de.de blir kvällarna som blir värst! Vad händer på kvällarna? Är det svårt med hungern? PUMA är utmärkt med mkt smör som sagt. Varmt vatten med kokosolja. Men målsättningen långsiktigt är att middagen ska vara tillräckligt mättande för att klara dig till morgonen eller lunchen nästa dag. Kroppen behöver en längre fastetid varje dag för reparationsarbete. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jessirene Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Jag äter min middag på kvällen, så då behöver jag inte småäta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Om din mage klarar MYCKET fibrer, testa att göra någon av de färskostbaserade pastasorter som finns recept på lite varstans. Innehåller en hel del fiberhusk. Jag har testat och det var jättegott! (Färskost med vitlök och örter rekommenderas och så en ganska neutral bacon-creme fraichesås till.) Problemet var bara att de mängderna fiberhusk orsakade lite väl gasiga magar här hemma... Men där är vi ju olika, somliga både klarar och mår bäst av mer fibrer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balou Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Å hu vad rädd jag är för att få krångel med magen. Nu är den i ordning. Har inte börjat strikt med LCHF ännu. Men varför ska man egentligen få problem med magen? Man äter ju grönsaker... är min tanke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balou Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Roligt ord Puma. Det ska jag tänka på så blir jag på gott humör 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts