Jump to content

Viktuppgång av LCHF

MissMiettinen

Recommended Posts

Hej,

Jag är nybörjare på detta. Har hållit på i ca 5 veckor snart men ser ingen tendens till viktnedgång eller förlorade cm, snarare tvärtom. Vågen säger att jag har gått upp i vikt och så säger även måttbandet. Har bara vägt och mätt mig en gång, det var ca efter två veckor.

Jag registrerar mitt intag på Lifesum appen, så jag har någorlunda koll på vad jag stoppar i mig.

Är det så att vissa inte kan äta LCHF ?

För er som hade viktuppgång i början, vände det och när ungefär ? Vad gjorde ni som i så fall vände viktuppgången till viktnedgång? Även om jag inte tappar i vikt men jag vill ju inte gå upp i vikt. Eller i alla fall tappa cm. När gav ni upp ?

Jag tycker om LCHF, min IBS är under kontroll, får inga sockerdippar.

Har försökt att ta bort mejerier ur min kost, idag är första dagen som jag inte har ätit några mejerier alls men det är ganska svårt att hitat en någorlunda allsidig kost då tycke jag.

Kom gärna med era inputs och erfarenheter ! Jag gillar ju som sagt detta och skulle vilja äta LCHF. Jag vill gå ner 10 kg.

Må gott !!

• Like 1

Jag går inte ned i vikt av LCHF, men mitt utgångsläge är inte övervikt, snarare normalvikt gränsande till undervikt. Jag har aldrig tänkt överge LCHF eftersom det ger mig ett friskt liv utan många av de besvär jag hade tidigare, exempelvis IBS. Dessutom är ju maten så god. LCHF hjälper mig också att äta nyttig mat och att undvika det som inte är nyttigt, som socker och spannmål.

Jag skulle önska att fokus var mer på hälsa än på kilon, och jag har läst så fantastiskt många vittnesmål om hur LCHF har gett människor hälsan åter, så det gör mig övertygad om att LCHF (mer eller mindre strikt utifrån egna behov) är det bästa sättet för mig att äta.

• Like 4