Fotografpaul Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Hej! Har gått över till Keto och tycker det funkar bra. Äter två ggr per dag lunch och middag. Har dock lite problem att få i mig mina ca:120g fett dagligen. Dricker inte kaffe så bulletcoffe funkar inte. Några tips ? Min kost består mestadels av Lax Entrecote Fläskkarre Stekt fläsk Kyckling Spenat Ägg Broccoli Haricots verts Cremefraiche Keso Oftas kan jag inte äta så pass mycket fett i köttform utan att överstiga protein intaget Mottager tacksamt förslag! Tack 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 (edited) Du kan ha extra stekfett eller en fet sås/dressing. Du kan ha olivolja på salladen. Du kan göra omelett med mycket tillsatt fett. Edited November 8, 2016 by Rickard 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Kryddsmör till köttet är gott. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Du kan göra bulletchoklad eller bullette eller bulletvatten med favoritkryddan. Byt bara ut kaffet mot din favoritdryck. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivi Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 min favorit är en avocado där jag fyller i avocado-Olja, mecadamian-Olja eller oliv-Olja när jag tagit ut kärnan moast med salt och peppar 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Ketobollar! Googla och du skall finna många bra recept. Det är vad jag brukar få ta till. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Äggmjölk tycker jag är ett smidigt sätt att få i sig fett på. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Använder du inte smör när du steker? Det du räknar upp är ju mest protein. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Ägg innehåller i sej rätt mycket fett. En fluffig härlig äggröra med ägg, grädde och stekt i smör är inte fel 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cdaven Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Du kan göra bulletchoklad eller bullette eller bulletvatten med favoritkryddan. Byt bara ut kaffet mot din favoritdryck.Jag tycker att kokosolja passar ypperligt i te! Den lite söta smaken går verkligen hem. Annars är det praktiskt att alltid ha på extra fett. Sallader är utmärkta för detta! Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Omeletter suger lätt upp lite extra fett. Jag gillar såser till maten, och kallt smör till varmt kött. Och en klick smör på varma grönsaker. Och man ska utgå från feta råvaror; men det verkar du ju göra. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fotografpaul Posted November 9, 2016 Author Share Posted November 9, 2016 Tack för alla tips!! Nu har jag ju en massa saker att testa! Stort tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ethel Posted November 9, 2016 Share Posted November 9, 2016 Enklast är att aldrig glömma lägga en 50-grammare smörskiva på all varm mat. Mums. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 11, 2016 Share Posted November 11, 2016 Jag tycker att kokosolja passar ypperligt i te! Den lite söta smaken går verkligen hem. Annars är det praktiskt att alltid ha på extra fett. Sallader är utmärkta för detta! Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Jag brukar också ofta nöja mig med lite kokosfett i teet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts