Popular Post Syster Posted November 12, 2016 Popular Post Share Posted November 12, 2016 Mc Donalds har nog slagit ett rekord nu, i sockerstinn mat, ja vad ska man säga? Har inte livsmedelsindustrin lärt sig nåt ännu?"Älskar du burgare och har en förkärlek för sötsaker? Då bör du läsa detta!Den amerikanska burgarkedjan McDonalds har lanserat en ny burgare - fylld med Nutella. Det skriver CNBC.Det är en italiensk McDonald's restaurang som ska sälja burgaren.Nutella-burgaren ser ut som en helt vanlig burgare, men istället för kött, sallad, ost och dressing är den full av söt choklad och hasselnötskräm.Enligt McDonald's Italien är det väldigt många människor som är glada för tillskottet på menyn.Reklamen för McDonald's nysatsning har redan fått hela 41 000 kommentarer på Facebook från glada fans som ser fram emot att få sätta tänderna i Nutella-burgaren."http://www.dagens.se/viralt/bra-nyhet-alla-nutella-alskare-mcdonalds-har-en-ny-burgare 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Tja, om ett par månader är det dags för Semlor, här i Sverige, sötat bröd fyllt med sötad mandelmassa och sötad grädde. Jag kan ärligt inte avgöra vilken som är sämre eller bättre. De är båda bakelser... Och Mc Donalds säljer väl redan både muffins och munkar (flottyrring), (eller gjorde) så det blir ju inte någon större förändring i deras utbud över mindre nyttig mat. Det är snart 20 år sedan jag ens satte min fot inne på ett Mc Donalds, så är osäker på deras utbud. Däremot vet jag att Max Hamburgerkedja har en burgare utan bröd. Fick kött, grönsaker och dressing i ett salladsblad. Har Mc Donalds något sådant? Eller Burger King? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Har ätit på Donken och fått burgaren i en salladslåda 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Nog för att jag älskade Nutella på kolhydratstiden. Men då att jag med sked direkt ur burken 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Tja, om ett par månader är det dags för Semlor, här i Sverige, sötat bröd fyllt med sötad mandelmassa och sötad grädde. Jag kan ärligt inte avgöra vilken som är sämre eller bättre. De är båda bakelser... Och Mc Donalds säljer väl redan både muffins och munkar (flottyrring), (eller gjorde) så det blir ju inte någon större förändring i deras utbud över mindre nyttig mat. Det är snart 20 år sedan jag ens satte min fot inne på ett Mc Donalds, så är osäker på deras utbud. Däremot vet jag att Max Hamburgerkedja har en burgare utan bröd. Fick kött, grönsaker och dressing i ett salladsblad. Har Mc Donalds något sådant? Eller Burger King? Det beror helt på vilken hamburgare på Max du beställde, de flesta innehåller väldigt mycket bös. Innehållet i en Low Carb burgare: Svenskt nötkött, potatis, vatten, ägg, koksalt, natrium, potatisfibrer, potatismjöl, potatisstärkelse, buljong (köttbuljong, salt), kryddextrakt (rosmarin). Själv brukar jag ibland köpa dubbel ostburgare utan ketchup på McD och plocka bort bröden - deras hamburgare innehåller i alla fall enbart nötköttfärs och kryddor. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Det beror helt på vilken hamburgare på Max du beställde, de flesta innehåller väldigt mycket bös. Innehållet i en Low Carb burgare: Svenskt nötkött, potatis, vatten, ägg, koksalt, natrium, potatisfibrer, potatismjöl, potatisstärkelse, buljong (köttbuljong, salt), kryddextrakt (rosmarin). Själv brukar jag ibland köpa dubbel ostburgare utan ketchup på McD och plocka bort bröden - deras hamburgare innehåller i alla fall enbart nötköttfärs och kryddor. Ja, det är ju bra. Jag har inte riktigt råd att äta ute. Tänker alltid vad jag kan få för kött för de pengarna och går till mataffären i stället. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Nog för att jag älskade Nutella på kolhydratstiden. Men då att jag med sked direkt ur burken Samma här! Dessutom, World Nutella Day infaller på min födelsedag. Så då fick jag äta hur mycket Nutella jag ville. http://www.nutelladay.com 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts