AGF Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Låter sjukt gott, men för att få en yta på ostbollarna ska man lägga dem i typ mannagrynsmjöl. Någon som är duktig på mjölsorter som vet om det går lika bra med kokosmjöl eller mandelmjöl för detta? De heter Gnudi och är alltså en Gnocki utan hölje. http://www.bbcgoodfood.com/recipes/ricotta-gnudi-sage-butter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Jag tror det funkar som ersättning för mannagryn, men prova mindre sats först innan du slår på stort. Du kan också prova att ha i lite majs- eller rismjöl, om konsistensen skulle bråka. Du kan hacka hel mandel och riven kokos i matberedare, så blir kornstorleken mer som mannagryn. Mjöl är ju oftast mycket mer finmalet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGF Posted November 14, 2016 Author Share Posted November 14, 2016 Majs tillhör inte det som jag anser vara okej, men mandel och kokos funkar rent kostmässigt. Jo, det är väl bara att prova sig fram, men eftersom den ska stå i 24 timmar och inte blir gjord i dag så får jag låta resultatet vänta lite innan jag kan rapportera in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 Jag tänkte majs/ris endast i liten mängd för att stabilisera. Men jag förstår din poäng, de är inte några självklarheter hos mig heller. Berätta gärna för oss om resultatet. Jag behöver bra inspo för alternativ till min pastatokiga familj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGF Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 Kör ganska mycket med zuccinipasta här, för jag är väldigt förtjust i pasta själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 Jag brukar mala fläsksvålar och panera med först ägg sedan fläsksvålar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGF Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 Fast de ska inte paneras, om du läser receptet, utan själva bilda ett "skal" genom att ligga och dra i mjölet, sedan kokar man dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGF Posted December 21, 2016 Author Share Posted December 21, 2016 Kan meddela att det funkade och det var supergott, så jag ska göra såna fler gånger. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Använde du kokos- eller mandelmjöl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts