Jump to content

Hur mycket saktar fett upp protein?


Panerad Groda
 Share

Recommended Posts

Jag har förstått det som att man kan äta mer protein om man intar fett samtidigt. Mitt nuvarande (experimentella) upplägg är:

1. Vassle direkt efter styrketräning (hård träning  5 ggr/vecka) ca 25-35 gram
2. En halvtimme senare kommer jag hem och häller oftast i mig ett litet paket vispgrädde (ca 1100 kcal)
3. Duschar och äter ca 10 min efter intaget av vispgrädden 40-50g protein + mikronutrienter

Tänker jag rätt att fettet gärna ska ha "lite tid" på sig för att vara säker på att proteinupptaget saktas ned? Jag har hört uppåt 100g protein/måltid ska vara möjligt vid rikligt fettintag, å andra sidan har jag väl ingen anledning i dagsläget att gå så pass högt då jag fortfarande är relativt "liten", men jag tar träningen seriöst och försöker bygga muskler på LCHF.

 

Huruvida jag stannar kvar i ketos med mitt nuvarande upplägg är, såklart, ren spekulation, men ca 50g protein borde väl vara ganska safe?

Tacksam för feedback.
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...