Panerad Groda Posted November 16, 2016 Share Posted November 16, 2016 Jag har förstått det som att man kan äta mer protein om man intar fett samtidigt. Mitt nuvarande (experimentella) upplägg är:1. Vassle direkt efter styrketräning (hård träning 5 ggr/vecka) ca 25-35 gram2. En halvtimme senare kommer jag hem och häller oftast i mig ett litet paket vispgrädde (ca 1100 kcal)3. Duschar och äter ca 10 min efter intaget av vispgrädden 40-50g protein + mikronutrienterTänker jag rätt att fettet gärna ska ha "lite tid" på sig för att vara säker på att proteinupptaget saktas ned? Jag har hört uppåt 100g protein/måltid ska vara möjligt vid rikligt fettintag, å andra sidan har jag väl ingen anledning i dagsläget att gå så pass högt då jag fortfarande är relativt "liten", men jag tar träningen seriöst och försöker bygga muskler på LCHF. Huruvida jag stannar kvar i ketos med mitt nuvarande upplägg är, såklart, ren spekulation, men ca 50g protein borde väl vara ganska safe?Tacksam för feedback. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts