Jump to content

Vad är det man går ned på tre dagar?

Jennica.Rocks

Recommended Posts

Jag har ju provat att väga mig varje dag den här veckan.. tja det har ju bara gått tre dagar, men ändå. Nu är då fråga.. vad är det man går ned egentligen?

I måndags morse vägde jag: 75 kilo

I tisdags morse vägde jag: 74,3 kilo

I morse vägde jag 73,4 kilo

Vad är det jag går ned? Är det vatten eller ???  :huh:   :huh:   :huh:

(skrev även om det i "min" tråd men vet inte hur jag får bort det om ni tycker att jag verkar tjatig så är det inte meningen.. bara skit bakom de tekniska spakarna.. :o )

Jag har ju provat att väga mig varje dag den här veckan.. tja det har ju bara gått tre dagar, men ändå. Nu är då fråga.. vad är det man går ned egentligen?

I måndags morse vägde jag: 75 kilo

I tisdags morse vägde jag: 74,3 kilo

I morse vägde jag 73,4 kilo

Vad är det jag går ned? Är det vatten eller ???  :huh:   :huh:   :huh:

(skrev även om det i "min" tråd men vet inte hur jag får bort det om ni tycker att jag verkar tjatig så är det inte meningen.. bara skit bakom de tekniska spakarna.. :o )

Jag har bokfört min vikt, mina toabesök och måltider samt midjemått under flera månader för att få svar på just detta. Som exempel fick jag fram :

Dag 1  ingen tarmtömning de senaste 3 dagarna, åt sen middag dagen innan ganska mycket mat och väger mig tidigt på morgonen dagen efter: väger 50 kg, midjemått 74 cm,

Dag 2: fastade dagen innan, åt tidig middag, tarmtömning stort A vid två tillfällen. Vikt 48 kg, midjemått 68 cm.

Tror knappas det var fettvikt som jag ökade i eftersom jag sedan vägde 51 kg tre dagar senare. Och så där fortsätter det vecka efter vecka . Men om jag sen kollar, nördig som jag är, på en kurva över månadens vikt så är vikten den samma under perioden.

Så den kunskap jag fick ut av att göra detta diagram var att det är viktigt att tömma tarmen regelbundet samt att det kan vara en dålig idé att väga sig när man nyss ätit ett stort mål mat.

• Like 5