Klara Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Jag har ätit multi-tabs D3 25 microgram i snart 3 veckor och mår faktiskt lite bättre, men problemet är att jag blir lätt förstoppad. Jag tar dem tillsammans med en macka med mycket smör på+att jag sköljer även ner tabletten med en matsked olivolja, eftersom D-vitaminer är fettlösliga. Är det någon här på forumet som har de problemen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Tror inte att just vitaminkapslarna är problemet om du dras med förstoppning..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Jag får racermage on jag tar mycket kokosolja. Funkar det för dej? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Berglund Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Jag har ätit multi-tabs D3 25 microgram i snart 3 veckor och mår faktiskt lite bättre, men problemet är att jag blir lätt förstoppad. Jag tar dem tillsammans med en macka med mycket smör på+att jag sköljer även ner tabletten med en matsked olivolja, eftersom D-vitaminer är fettlösliga. Är det någon här på forumet som har de problemen? Macka? Du menar inte macka gjord på spannmålsmjöl hoppas jag? Själv har jag inga problem med d-vitamintabletterna, men jag tar mina ihop med mycket kokosfett och en del feta mejerier i en smoothie. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jessirene Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Kokosolja, magnesium, det finns många knep att får igång magen. Sluta inte med d vitaminet, låt hellre mackan vara. Mejerier kan minska magrörelser och man undantar ofta smör för att det är så lite protein kvar, men du kanske äter ost e dyl? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Aldrig haft det problemet själv. Däremot har jag pratat med en handfull personer som fått ordentlig förstoppning efter att ha börjat med D-vitamin. Det finns helt klart fler som har upplevt det: http://www.easy-immune-health.com/vitamin-d-and-constipation.html 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts