Jump to content

Periodisk fasta!!

Linen

Recommended Posts

Morgon :) Läste i nya numret av Lchf att en tjejj körde periodisk fasta och åt bara mellan 10.00 och 18.00 för och öka viktnedgången.Tänkte testa detta någon som upplevt snabbare viktnedgång??

Fast kaffe måste man väl kunna hälla i sig?? älskar ju kaffe.

Tacksam för svar Linen

Morgon :) Läste i nya numret av Lchf att en tjejj körde periodisk fasta och åt bara mellan 10.00 och 18.00 för och öka viktnedgången.Tänkte testa detta någon som upplevt snabbare viktnedgång??

Fast kaffe måste man väl kunna hälla i sig?? älskar ju kaffe.

Tacksam för svar Linen

Har fastat nu i en och en halv vecka. Äter var 24:e timme och gick ner 3 kg första veckan och jag åt ganska strikt LCHF innan dess men gick inte ner ändå. Skall väga mig på onsdag igen. Spännande :)

Att verkligen lyssna på kroppen och känna efter om det är sug eller riktiga hungerkänslor är inte så lätt. När jag har trott jag varit hungrig så har jag druckit ett glas vatten och då har suget försvunnit ett tag igen. I förrgår blev det 32 timmar emellan måltiderna utan problem. I går blev det "bara" 22.

Kan varmt rekommendera periodisk fasta.

;) //Lars

• Like 2

Har fastat nu i en och en halv vecka. Äter var 24:e timme och gick ner 3 kg första veckan och jag åt ganska strikt LCHF innan dess men gick inte ner ändå. Skall väga mig på onsdag igen. Spännande :)

Att verkligen lyssna på kroppen och känna efter om det är sug eller riktiga hungerkänslor är inte så lätt. När jag har trott jag varit hungrig så har jag druckit ett glas vatten och då har suget försvunnit ett tag igen. I förrgår blev det 32 timmar emellan måltiderna utan problem. I går blev det "bara" 22.

Kan varmt rekommendera periodisk fasta.

;) //Lars

Intressant Lasse men är du skithungrig på ren svenska eller som innan sen när du äter menar jag ? vilket mål äter du då frukost eller fet lunch?? Blir spännande ska testa detta,,nu är jag på jobbet och käkat bara ägg och ost men jobbar till halv tio ikväll så kaffe lär det ju bli,,,frågan är om grädde är okej i oxå :) tack för svar

Intressant Lasse men är du skithungrig på ren svenska eller som innan sen när du äter menar jag ? vilket mål äter du då frukost eller fet lunch?? Blir spännande ska testa detta,,nu är jag på jobbet och käkat bara ägg och ost men jobbar till halv tio ikväll så kaffe lär det ju bli,,,frågan är om grädde är okej i oxå :) tack för svar

Så hungrig som man blir på kh rik kost blir man ju inte men visst kan jag känna hunger, fast under betydligt mer kontrollerade former. På vardagarna har jag ätit vid 11:30 och nu på helgen vid ca 20:00. Kaffe dricker jag en hel del. På jobbet dricker jag 6 - 8 koppar om dagen, lite mindre på hemma på helgerna. Dricker så klart mycket vatten också så glöm inte det om du skall prova, man verkar iofs bli lite extra törstig under fastan så det kommer kanske naturligt.

Lycka till

//Lars

Grädde funkar inte när du kör en fasteperiod. Drick kaffet svart. :)
  • Like 1

Grädde funkar inte när du kör en fasteperiod. Drick kaffet svart. :)

Tack det visste jag inte. Har bara använt det nu i helgen, i veckorna blir det inget :) Man lär sig efterhand. Ett sådant här forum är ovärderligt ;)

//Lars

Tackar :), undra hur detta kommer gå med tanke på att jag tränar mycket styrketräning!, men hehe gör väl inget om man e lite grining på gymmet :P

Du blir nog inte grinig. Läs artikeln noga och följ instruktionerna. Den verkar ju nästan vara skriven direkt till dig eftersom du gymmar mycket.

Rapportera hur det går.

//Lars