Peter B Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Mosley är aktuell med boken "Blodsockerkoll på 8 veckor - Snabba resultat på både diabetes & övervikt" http://www.tv4.se/ny...sverige-3682912 Kanske inte riktigt en LCHF-anhängare men ändå med på lågkolhydrattåget. ;-) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Han är på g - snart fattar han nog ;-) Fast han går ju en något jobbigare omväg, äter man lchf behöver man inte svälta. Och för en typ 2:a krävs då rakt inte några åtta veckor för att få ordning på blodsockret. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Med reservation för att låta som en foliehatt men Mosely är en "förvillare". Hans uppgift är att grumla budskapet från LCHF rörelsen och ge råd som är krångliga och motsägelsefulla så att folk tröttnar och återgår till sina gamla vanor och de officiella hälsoråden. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Med reservation för att låta som en foliehatt men Mosely är en "förvillare". Hans uppgift är att grumla budskapet från LCHF rörelsen och ge råd som är krångliga och motsägelsefulla så att folk tröttnar och återgår till sina gamla vanor och de officiella hälsoråden. Tror du verkligen det? :-) Jag har inte läst på om Mosley personligen men tror du att han ser som sin uppgift att medvetet grumla LCHF-budskapet? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Som sagt foliehatt ☺ Men jag ser skäl att misstänka att vi har att göra med en världsomspännande konspiration där David Rockefeller är en av huvudpersonerna. Ska du ljuga så ljug stort. Ungefär så sa Goebbels. Att ta kontroll över hela livsmedels- och läkemedelsindustrin, inklusive dess kontrollorgan. Samt media och politiker för att lyckas med affärsidén att lura människor att äta sig sjuka och tjäna pengar på det. Det är en stor lögn... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Som sagt foliehatt ☺ Men jag ser skäl att misstänka att vi har att göra med en världsomspännande konspiration där David Rockefeller är en av huvudpersonerna. Ska du ljuga så ljug stort. Ungefär så sa Goebbels. Att ta kontroll över hela livsmedels- och läkemedelsindustrin, inklusive dess kontrollorgan. Samt media och politiker för att lyckas med affärsidén att lura människor att äta sig sjuka och tjäna pengar på det. Det är en stor lögn... Jag har lite svårt att tro på avancerade konspirationsteorier... Men t ex att när man skapar riktlinjer för vad vi skall äta så tar man hänsyn till tillgång...t ex det odlas enorma mängder majs och vetemjöl och då måste dessa råvaror in i riktlinjerna. Då ställs egentligen aldrig den viktigaste frågan är det nyttigt för oss att äta, finns det bättre alternativ? Det är antagligen inte någon direkt världsomspännande konspiration bakom detta...men det kan ju onekligen se ut så ;-) 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Jag hörde för lite sedan att Mosley blivit mer ketogen och fasta har han ju alltid gillat (förutom det löjliga att äta ca 500 kcal/dag)! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Menna.. Mosley är väl främst en sk TV-personlighet? Dvs, han lever väl av att synas på TV och få lön för detta? Då får han ju lixom komma upp med lite olika koncept för nya TV-program! Personligen har jag i princip inget emot Mosley..varken som person eller TV-person! Han är iallafall vad jag sett alldrig helt fel ute? Och hans program får tid i TV! Dvs han står för program som olika TV-bolag kan tänka sig att betala för och sända! Vi kan se på Youtube, Dr CHatterjes program på Youtube.. vad jag antar sänts på BBC! För det första.. så är han av Indiskt ursprung.. en sk fucking foreginer, han är iallafall vad jag begriper dels utbildad läkare och Low Carb-/LCHF-förespråkare! Kika på hans program på BBC/Youtube.. det finns lixom gränser för vad man får lov att säga på BBC! Hur som helst.. utan att dra allt för stora växlar så byggdes knappast det Engelska Imperiet på Fish and Chips? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Off topic, men apropå forcerad odling; 1929 startades en statlig kampanj i Portugal för att odla massor av vete, A Campanha do Trigo. Resultatet blev sönderodlade jordar och jorderosion, vilket fick mycket allvarliga socioekonomiska följder. Trist att man än idag skönjer angränsande tendenser i officiella kostråden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Off topic, men apropå forcerad odling; 1929 startades en statlig kampanj i Portugal för att odla massor av vete, A Campanha do Trigo. Resultatet blev sönderodlade jordar och jorderosion, vilket fick mycket allvarliga socioekonomiska följder. Trist att man än idag skönjer angränsande tendenser i officiella kostråden. Men precis. Vårt sk miljöarbete driver oss mot en miljö- och hållbarhets katastrof. Ekologisk odling, kött- och mejeriprodukter borde fram. Istället gör vi motsatsen vilket utarmar våra jordar. När miljoner bufflar strövade omkring i Amerika var det en miljökatastrof? Nej det var en process som under tusentals år byggde upp den mylla som nu håller på att förstöras på några decennier. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Wallström Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Intressant, men såvitt jag kan läsa så hade det mer att göra med dålig skötsel av jordarna. Detta under ett fascistiskt styre som inte tog till sig de fungerande metoder som användes i andra länder, orsakad av en romantisk men fallerande idé om ett traditionellt samhälle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Ja det var en extrem situation som snabbt ledde åt pipan. Jag ser dagens mainstream-jordbruk som något bättre, men inte heller hållbart i längden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts