Jump to content

Potatis banta

Jennica.Rocks

Recommended Posts

Alltså, såg ni det här.. det kanske är ett skämt, men vad vet jag..

http://viralking.se/han-ater-bara-potatis-varje-dag-sa-har-ser-han-ut-ett-ar-senare

"Han har under ett år, utan undantag, bara ätit potatis. Andrew äter ca 3 kg per dag, och varierar olika potatissorter och utförande."

Det kan ju även vara så att det här stöder min tes att om man väljer en sak man får äta, och enbart en så går man ned i vikt.

"Vad äter du?

”En kombination av alla typer av potatis. Jag använder minimalt med torkade och färska örter, kryddor och fettfria såser som sweet chili, tomatsås och BBQ-sås. Jag använder sojamjölk när jag gör potatismos.”

Vad dricker du?

”Bara vatten och någon enstaka öl.”"

Då äter han ju inte bara potatis.. och borde han inte dricka potatisbaserad dryck.. typ brännvin??

Jag skulle nog valt choklad.. jag hade nog gått ned i vikt då med.. frågan är hur man hade mått  :ph34r:

• Like 3

Osäker på om detta är den mest extrema dieten jag hört talas om. Allt verkar fugnera, bara olika bra och olika länge. Jag hade nog tröttnat på potatis ganska fort, även om det är olika sorter.

Jag tänker att, LCHF är något jag kan leva med resten av livet. Jag letar inte längre efter alternativ till gamla matfavoriter utan har istället hittat nya. Om jag skulle ändra tillbaka nu, och äta som tidigare, då skulle jag få börja om från början igen...  :unsure:

Han verkar vilja fortsätta att äta bara potatis resten av livet... whatever floats your boat...

Och i början med LCHF tyckte jag det var svårt att äta i sociala sammanhang. Jag vet ju ingenting.  :D

• Like 2

Räknar jag rätt så har han även "ätit" i runda slängar 135 gram fett per dag eftersom han gått ner drygt 50 kg. Företrädesvis mest mättat fett,

Och ska han fortsätta "bara" äta potatis när han nått sin idealvikt så måste han vad jag förstår kompensera det fettet med mer potatis. Och då kanske det inte kommer att fungera lika bra.

http://www.news.com.au/lifestyle/health/diet/andrew-taylor-eats-nothing-but-potatoes-for-a-year-to-cure-his-food-addiction/news-story/41d8e6612679985fc9bf62e4b970ef15

Tiny Tom förklarade det här med att "äta" av sitt fettlager i ett pedagogiskt inlägg i en av dom första trådarna här på forumet:

http://forum.kostdoktorn.se/topic/197-fettsn%C3%A5lt-eller-inte-f%C3%B6r-icke-l%C3%A5gkolhydrat%C3%A4tare/#entry2321

Rätta mig gärna om jag tänkt fel.

• Like 1

Eh jag skulle hellre föreslå äggdiet,, dvs bara äta ägg.. inget annat.. inte ens äggtody!

Grejen är.. oavsett att ägg innehåller en himla massa näringsämnen, en del fett och proteiner så klarar man lixom inte bara av att äta 20-30 ägg per dag!

Menna.. finns oxå exempel på banandiet, annanasdiet, rawfood, Dukan.. som är en proteindiet!

• Like 1