Jump to content

Läkare i upprop för bidrag till forskning kring Diabetes typ 1 i DN

Erik 2

Recommended Posts

"Erik var 13 år då han fick Typ 1 diabetes. Han var klasskamrat till en av våra pojkar. Skötte sin diabetes perfekt.  Läste på universitet. Föräldrarna ringde varje morgon.  En dag svarade han inte. Han låg död på golvet, 27 år gammal."

http://asikt.dn.se/asikt/debatt/aven-du-eller-ditt-barnbarnbarn-kan-drabbas-av-diabetes/

Angeläget upprop. 

• Like 3

Artikeln som du länkade till måste vara en av de sämsta jag läst på länge som någon rekommenderat! Kändes mest som massa dravel och inte någon egentlig fakta eller fördjupning. Bara massa namn, lite död och sen en jämförelse med en helt annan sjukdom! Nej... det håller inte!

Artikeln som du länkade till måste vara en av de sämsta jag läst på länge som någon rekommenderat! Kändes mest som massa dravel och inte någon egentlig fakta eller fördjupning. Bara massa namn, lite död och sen en jämförelse med en helt annan sjukdom! Nej... det håller inte!

Det var en av de mest irrelevanta och kalla sågningar jag läst. Denna relevanta läkare uttrycker frustration över dagens vård och forskning, och ropar på hjälp - behjärtansvärt enligt mig. Har du nåt konstruktivt att komma med så fram med det istället.

Och jag slår ett slag för att någon ska nominera Ann Fernholm att svara. Hanna Boëthius är också ett jättebra förslag. Och Andreas Eenfeldt hade varit klockren.

• Like 2